Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Učenici putuju na portugalska obiteljska gospodarstva

30.06.2017. 22:00
Učenici putuju na portugalska obiteljska gospodarstva


Sve tri škole, partneri na projektu imaju poljoprivredu, a mi i veterinu i pratimo trendove i nove tehnologije koje nastojimo primijeniti u nastavi, u kurikulum kako bi poboljšali kompetencije učenika, kazala je Gulan
Putem programa Erasmus+ u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića nositelj je projekta AVATAR, a partneri su Srednja poljoprivredna i tehnička škola Opuzen, Srednja škola Hvar i europski partner Braga Mobility Open iz Brage, Portugal.
Projekt vrijedan 88.393 eura
Projekt je izradio stručni tim škole na čelu s ravnateljicom Jelenom Gulan, a u potpunosti je financiran iz programa Erasmus+, a vrijednost mu je 88.393 eura.
– Sve tri škole, partneri na projektu imaju poljoprivredu, a mi i veterinu i pratimo trendove i nove tehnologije koje nastojimo primijeniti u nastavi, u kurikulum kako bi poboljšali kompetencije učenika. Mobilnost je dobrodošla kako bi poboljšali ono što je našim učenicima važno. Naša školu ima ključnu ulogu u povezivanju gospodarstva, povezivanju prehrambenog sektora, u svrhu lansiranja mladih i odgovornih stručnjaka koji će moći odgovoriti na zahtjeve tržišta, kazala je Jelena Gulan, ravnateljica zadarske Škole.
Erasmus+ vodeći je program Europske unije za obrazovanje i osposobljavanje mladih, a ciljevi su mu poboljšanje vještina i zapošljavanja te modernizacija obrazovanja, osposobljavanja i zapošljavanja mladih. Cilj ovog projekta je dati priliku učenicima partnerskih škola kako bi unaprijedili stručne i poduzetničke vještine i kompetencije koje se odnose na profesionalna područja poljoprivrede. Pritom će učenici povećati svoje samopouzdanje, radne navike, sposobnost, timski rad te unaprijediti jezične, internacionalne kompetencije koje će im u budućnosti biti od pomoći na tržištu rada.
– Mobilnost učenika i usvajanje novih znanja pomogli bi otkloniti poteškoće kao što je konvencionalni način poljoprivrednog uzgoja kroz korištenje novih tehnologija, smanjiti primjenu pesticida, staviti naglasak na ekološku proizvodnju hrane što je sve veći trend i na taj način poboljšati naša poljoprivredna gospodarstva. Od ove mobilnosti želimo da naši učenici postanu motivirani, da nakon srednjoškolskog obrazovanja školovanje nastave u ovom sektoru, da se usavršavaju i da otklone problem koji se javlja u Ravnim kotarima, zaleđu Zadra i Hrvatskoj – da ostanu na svojoj zemlji i razvijaju svoju poljoprivredu, dodala je Gulan.
Spojiti poljoprivredu i turizam
U mobilnost će biti uključeno 45 učenika i četvero nastavnika u pratnji iz sve tri strukovne škole, a iz zadarske škole bit će uključeno po pet učenika smjera agroturistički tehničar, veterinarski tehničar i poljoprivredni tehničar.
Projekt traje 12 mjeseci, a mobilnost će se odvijati u trajanju od dva tjedna od 1. do 15. studenog ove godine. U sklopu nje, učenici će otputovati u treći po veličini grad Brega u Portugalu gdje će na obiteljskim gospodarstvima, a u organizaciji Brega Mobility Open učenici surađivati u sklopu međunarodne razmjene prakse. Riječ je o suradnji sa ostalim strukovnim školama iz europskih država, komorama, organizacija i više od 50 poduzetnika.
Voditelj projekta Krešimir Groš pobliže je kazao na koji način će se projekt realizirati.
– U Zadarskoj županiji ima puno neobradivog zemljišta dok s druge strane mladi bježe u urbane sredine. Potrebe tržišta rada prema podacima zadarskog Zavoda je da poljoprivrednih i agroturističkih tehničara nedostaje. Naš program je usmjeren na razvoj ruralnih područja, kako bi učenicima omogućili rad u uvjetima u državi u kojoj je sektor poljoprivrede, kada se govori o primjeni novih tehnologija, načinu uzgoja i plasmanu na tržište, razvijenija od nas. Ciljevi su unaprjeđenje stručnih vještina agroturističkih tehničara, veterinarskog i poljoprivrednog tehničara. Međutim, sve naše lokalne sredine imaju potencijal spojiti poljoprivredu i turizam kroz agroturizam. Stoga će učenici imati priliku naučiti kako, primjerice izraditi džemove, brendirati ih, plasirati ih i prodati na tržištu, pojasnio je je Groš.
Ovo će učenicima biti prozor u svijet koji će im uistinu donijeti mnogo pozitivnih iskustava kako bu i svom budućem poslu bili što uspješniji.