Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Htjela sam doprinijeti afirmaciji predškoloskog odgoja

Autor: Ante Rogić

01.03.2010. 23:00
Htjela sam doprinijeti afirmaciji predškoloskog odgoja


U predškolskoj instituciji radim 34 godine i prvenstveno sam htjela doprinijeti afirmaciji predškoloskog odgoja u širem društvenom kontekstu. Smatram da se u našem društvu predškolskom odgoju ne pridaje onolika važnost koliku stvarno ima
Vilinka Grlaš magistrirala je na Sveučilištu u Zadru s temom rada “Ekološki odgoj kroz vizualno komuniciranje u institucionalnom predškolskom radu”.
Zbog čega ste se odlučili za ovu temu magisterija?
– Naslov rada je ‘Ekološki odgoj kroz vizualno komuniciranje u institucionalnom predškolskom radu’. U predškolskoj instituciji radim 34 godine i prvenstveno sam htjela doprinijeti afirmaciji predškoloskog odgoja u širem društvenom kontekstu. Smatram da se u našem društvu predškolskom odgoju ne pridaje onolika važnost koliku stvarno ima.
Kako je predškolski odgoj proces koji zahtijeva stalno usklađivanje sa zahtjevima vremena u kojem se odvija, ovim sam radom htjela upozoriti na potrebu sustavnijeg vrednovanja ekološkog odgoja i to kroz vizualnu komunikaciju u djeteta predškolske dobi i istaknuti u tu svrhu poseban metodski pristup.
O čemu je riječ u Vašem magistarskom radu?
– U radu se naglašava važnost utjecaja na dijete koji, uz roditeljski odgoj, na njega imaju njegovi odgajatelji u sustavnom institucionalnom odgojno-obrazovnom djelovanju, a posebno u ekološkom odgoju putem vizualnog komuniciranja. Odgajatelji su glavni kreatori, organizatori i realizatori aktivnosti u dječjem vrtiću. Stavovi i znanja odgajatelja,odnosno, njihova stručna kompetencija uopće, osobito su značajni zbog izravna utjecaja na dijete.
Unaprjeđivanje pedagoške prakse
Ovim radom prikazuje se unaprjeđivanje pedagoške prakse odgajatelja koji su se opredijelili za osobnu edukaciju na likovnim radionicama, koji su te radionice prošli, a stečena znanja primijenjuju u radu s djecom u dječjem vrtiću. Ostvareno je više od 100 likovnih radionica različitih sadržaja priređenih u više od desetak gradova u Republici Hrvatskoj.
U njihovu radu sudjelovalo je 370 sudionika, uglavnom odgajatelja, ali i članova stručnog tima, te studenata predškolskog odgoja. Provedeno je istraživanje evaluacijom radionica, verbalnom komunikacijom i pomoću evaluacijskih listića za vrijeme rada i nakon svake ostvarene likovne radionice. Prikazani su rezultati istraživanja. Stanje u posljednjih deset godina je takvo da odgajatelji pokazuju sve veće zanimanje za nove pristupe posebno u vizualnoj komunikaciji, najčešće to ostvaruju kroz rad u likovnim radionicama. Također se prikazuje napredak u likovnom izričaju djece.
Koji bi bio doprinos znanosti ovog rada?
– Na osnovi proučene literature, te provedenog istraživanja utvrđeno je stanje u radu na ekološkom odgoju putem vizualnog komuniciranja u predškolskom odgoju djeteta, a ponuđeni su prijedlozi za kvalitativno i kvantitativno poboljšanje rada na navedenom odgojno-obrazovnom radu.
Koliko vam je trebalo vremena za izradu rada i čime ste se sve služili?
– Za izradu magistarskog rada koristila sam podatke dobivene istraživanjem znanstvene i stručne građe, osobna zapažanja i podatke dobivene osobnim višegodišnjim vođenjem, istraživanjem i praćenjem likovnih radionica za odgajatelje i za djecu.
Godina dana
Za izradu rada nakon prikupljenih podataka bila mi je potrebna godina dana.
Hoćete li se nastaviti baviti ovom tematikom?
– Da, svakako, s ciljem trajnog procesa unaprjeđivanja ekološkog odgoja predškolske djece u svim aspektima.
Čime se trenutačno bavite?
– U posljednje vrijeme posebno se bavim uvođenjem računala u dječji vrtić. Kako je računalo sveprisutno u suvremenom životu važno ga je uvesti u neposredni odgojno-obrazovni rad već od dječjeg vrtića. Često su materijalna ograničenja predškolskih institucija kočnica u nabavci istih pa pronalazim načine kako ih nabaviti. Istraživanje je usmjereno pronalaženju optimalnih načina za pravilno korištenje računala od strane djece.


 ŽIVOTOPIS


Vilinka Grlaš rođena je u Rijeci, gdje je maturirala 1975. godine u Srednjoj školi za odgajatelje u Rijeci nakon završene Osnovne škole u Jelenju. Iduće godine je primljena u radni odnos u Dječjem vrtiću u Rijeci gdje još uvijek radi bez prekida
Studirala je uz rad i 1987. godine na Pedagoškom fakultetu u Rijeci diplomirala dvogodišnji studij razredne nastave stekavši višu stručnu spremu i stručni naziv nastavnik razredne nastave.
Na Visokoj učiteljskoj školi u Rijeci godine 2002. diplomirala je na studiju razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta likovna kultura, te stekla visoku stručnu spremu i stručno zvanje diplomirani učitelj s pojačanim programom iz nastavnog predmeta likovna kultura.
Godine 2003. na Sveučilištu u Zadru upisala je Poslijediplomski znanstveni magistarski studij u znanstvenom području društveno-humanističkih znanosti, usmjerenja Ekologija u kulturi i turizmu.