Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Želio sam spriječiti marginalizaciju rukometa

Autor: Šime Ćurko

02.05.2010. 22:00
Želio sam spriječiti marginalizaciju rukometa

Foto: z



Odlučio sam pomoći zadarskom rukometu, dijelom i stoga što se u Zadru previše favoriziraju košarka i nogomet – kaže Bungur
Branko Bungur i njegova tvrtka Slad d.o.o. pojavili su se na početku sezone kao glavni sponzor Rukometnog kluba Zadar. Nakon što je lani Zadar uz ime nosio dodatak Gortan od ove sezone klub iz Mocira zove se Zadar Slad. Tvrtka Slad primarno se bavi proizvodnjom i prodajom sladoleda, a Bungur je u svojoj tvrtki direktor, dok je u klubu član Uprave i, dakako, predstavnik glavnog sponzora. U vremenu u kojem svi govorimo o krizi i raznoraznim recesijama, Bungur je odlučio uložiti svoj novac u – rukomet? Zašto?
– Nema tu posebne tajne. Zaljubljenik sam u rukomet, a u mladosti sam se malo i bavio tim sportom. Rukomet je odličan sport, koji je u Hrvatskoj u ekspanziji već skoro dva desetljeća. Odlučio sam pomoći zadarskom rukometu, dijelom i stoga što se u Zadru previše favoriziraju košarka i nogomet. Posebno ne razumijem zašto tolika ulaganja u nogomet koji nema nikakvih važnijih rezultata. Nisam želio da rukomet ostane negdje na marginama – kaže Bungur koji je članove Uprave kluba iz Mocira poznavao od ranije.
– Perislava Zrilića i Dinka Jurića, koji su danas predsjednik, odnosno sportski direktor kluba, poznajem i prije nego što su došli na pozicije na kojima su suda. Prije početka sezone razgovarali smo o rukometnom klubu i oni su me pitali jesam li zainteresiran kao sponzor uključiti se u rad kluba. Rekli su koliko bi ih novca otprilike zadovoljilo, ja sam to prihvatio i suradnja je odlična, što se može vidjeti i po postignutim rezultatima. Uz Grad Zadar i novac koji daje moja tvrtka zatvorili smo financijsku konstrukciju za ovu sezonu.
Minimalno dva milijuna kuna
Cilj je na početku sezone bio, a i danas je, ulazak u Premijer ligu.
– Našu smo suradnju za sada dogovorili na godinu danas s opcijom da se ona može i produžiti. Svakako, naš je cilj ove sezone izboriti plasman u Premijer ligu. Stav je Uprave kluba da je ovo momčad koja svojom kvalitetom može ući u Premijer ligu, ali smo svjesni da još treba dosta raditi na tome da se u toj ligi i zadržimo kroz određeni period. Naime, bilo bi suludo ulaziti u viši rang i onda iz njega ispasti nakon godinu dana.
Što učiniti da se to ne dogodi? Dakako, ako Zadar uopće uđe u elitno društvo.
– Primarno je osigurati financije. Ako se dogovorimo spreman sam i dalje pomagati klubu, ali sam neću moći. Imamo dvije opcije od kojih jedna može biti dovoljna iako ne bi bilo loše ni da se obje realiziraju. Prva je veća pomoć Grada Zadra od dosadašnje, a druga je da nađemo još jednog jakog sponzora. U tom dijelu smo na dobrom putu i postoje naznake da bi nam se sljedeće sezone, ako uđemo u Premijer ligu, mogao pridružiti još jedan jaki sponzor. Može se dogoditi i rješenje s nekoliko manjih sponzora. Svakako, moja je tvrtka otvorena za svaku vrstu suradnje.
Koliko bi koštala sezona u Premijer ligi?
– Precizno se na to pitanje ne može odgovoriti. Sve ovisi kako će stvari ići, što ćemo i na koji način dogovoriti s igračima. Moja je procjena da za Premijer ligu trebaju od dva do tri milijuna kuna godišnje.
Neki tvrde da se može i s manje od dva milijuna kuna.
– Ne znam može li se ili ne, ali kad govorim o Premijer ligi, onda računam koliko bi nam bilo potrebno da bismo bili među tri-četiri najbolje momčadi. To podrazumijeva da bismo trebali dovesti nekoliko pravih pojačanja, a svaki igrač koji je pojačanje i košta.
Plaće redovne
Od Grada Zadra posljednjih godina klub iz Mocira dobiva 420 tisuća kuna, a znatan dio tog iznosa, tvrde u klubu, ide za plaćanje najma dvorane Mocire. Na pitanje koliko Slad izdvaja za klub, Bungur nije želio precizno odgovoriti. Neki neslužbeni izvori kalkuliraju da je taj iznos 200 tisuća kuna…
– Ne bih govorio o točnim iznosima, tim više što sezona još traje i Slad još nije isplatio sve što planirali. Veliki dio onog što smo dogovorili mi smo i isplatili i naše obveze ćemo do kraja i ispuniti. Kad sve završi tada možemo reći točno koliko smo dali.
Je li sponzorski ugovor Slada vezan uz to hoće li momčad ući u Premijer ligu ili ne?
– Nije. Igrače treba platiti za posao koji su odradili bez obzira na konačan rezultat. Svako neplaćanje onog što je dogovoreno s igračima može dovesti do nezadovoljstva u momčadi, a to se često odrazi i na rezultat.
Igrači ne kriju da su zadovoljni, plaće na vrijeme stižu.
– Kažem, ne može se igračima nešto obećati i onda reći da se nema novaca.
Zadar ima nekoliko svojih igrača koji su trenutačno daleko od Mocira. Je li realno očekivati povratak nekih od njih u slučaju ulaska u Premijer ligu?
– Ima igrača koji su nekad igrali za Zadar, a koji su nam zanimljivi. No trenutačno s njima ne možemo obaviti konkretnije razgovore jer sezona još traje i do kraja je sve moguće. Možemo biti prvaci, a možemo i pasti na treće mjesto i ostati bez Premijer lige. Očekujem da ćemo s nekim našim bivšim igračima obaviti razgovore, ponuditi im ono što možemo i vidjeti kakvi su njihovi planovi. Ipak, taj dio počet ćemo rješavati onog trenutka kada budemo sigurni da ćemo zaista i ući u Premijer ligu.
Kakav je vaš utjecaj na klupsku politiku, posebno onu vezanu uz prvu momčad?
– Vrlo mali. Perislav Zrilić i Dinko Jurić u tom dijelu obavljaju najveći dio posla. Uprava odlično radi svoj posao i ulaže maksimum da bi sve strukture u klubu, od onih najmlađih do prve momčadi bile zadovoljne.


Ninčević je igrao ispod cijene


Koliko je angažman Ivana Ninčevića, koji je jesenas igrao za Zadar Slad, povećao klupski proračun?
– Dolazak Ninčevića je, logično, donio i povećanje troškova za ovu sezonu. Našli smo rješenje kako realizirati taj dio koji prvotno nismo planirali jer se Ninčević vratio kad je sezona već počela. Istina je da nas je Ninčević koštao, ali on je vrhunski igrač i iznos koji je dobivao u Zadru nije ni blizu onoga što on može imati u inozemstvu. Kao igrač Ninčević nam je dosta pomogao, bio je pravo pojačanje, a igrao je ispod svoje realne cijene.




Marketing i rukomet


Zanimljivo je da Bungur ne očekuje da će mu ulaganje u rukomet znatnije pomoći u marketingu njegove tvrtke.
– Mi se bavimo sezonskim poslom. Oko 70 posto ljudi koji kupuju naše proizvode su stranci i to što se rukometni klub zove Zadar Slad ili što ima našu reklamu na dresu njima ne znači mnogo. Kad je riječ o onih 30 posto naših kupaca za koje procjenjujemo da su domaći ljudi, također, ne vjerujem da će nam prodaju znatnije podignuti to što sponzoriramo zadarski rukomet. U klub sam ušao isključivo iz ljubavi prema rukometu. Ukazala mi se prilika pomoći, pomogao sam i ništa posebno od kluba ne tražim.


Učio u Španjolskoj i Italiji


Posljednjih nekoliko godina Bungur se najviše bavi proizvodnjom i prodajom sladoleda. Osim u Zadarskoj županiji, prodajna mreža tvrtke Slad raširena je i u drugim dijelovima Hrvatske. Iskustvo u spravljanju sladoleda Bungur je stjecao u inozemstvu.
– Radio sam godinu dana u Madridu, a za proizvodnju sladoleda najviše su me zainteresirali u Taormini na Siciliji. To je grad sličan Dubrovniku koji posjećuju brojni turisti. Nakon iskustva u Španjolskoj i Italiji počeo sam s poslom i u Hrvatskoj.