Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Nautički gosti ne idu puno južnije od Zadra

04.07.2020. 07:30


S obzirom da je nautički turizam zbog jednostavnog održavanja socijalne distance i boravka na osamljenim mjestima u prirodi, ove godine na listi poželjnih vidova turizma, provjerili smo kakva je situacija u marinama u Zadarskoj županiji.
Podatke smo dobili od Selme Čmelik, vlasnice i direktorice marketinške agencije Zona Plus, koja u svom fokusu najviše ima nautičke čartere. U zadarskoj regiji imamo pet velikih marina u kojima se odvija glavnina čarter prometa, a to su: marina Tankerkomerc i D-Marin Borik u Zadru, D-Marin – marina Dalmacija u Sukošanu te marine Kornati i Šangulin u Biogradu.


Rezervacije prebačene za sljedeću sezonu
– Ukupno u cijeloj zadarskoj regiji ima oko 50 čarter tvrtki, prema broju tvrtki izlistanih u buking sustavima. Ovih 50 čarter tvrtki ima ukupno oko 880 plovila za najam, od čega je najveći broj u Sukošanu (370) i Biogradu (365). Po tipu plovila, od ukupnog broja imamo 84 katamarana, 117 motornih plovila (brodovi i jahte) i 682 jedrilice, što znači da je udio jedrilica u ukupnom broju preko 70%, navodi Selma Čmelik.
Što se tiče bukinga, dodaje Čmelik, za sada su 7.,8. i 9. mjesec u zadarskoj regiji dobro popunjeni i još se pune, s tim da popusti sežu i do 45% za pojedine tipove plovila.
– Primjetno je da su marine južnije od Zadra slabije popunjene, a razlog leži u činjenici da gosti pristižu automobilima, a ne kao i inače avionima i ova naša regija im je bliže. Veći broj isplovljavanja gostiju iz ovih marina zabilježen je od prošle subote (čarter usluge se pružaju na sedmodnevnoj bazi i to uglavnom od subote do subote).
Čarter tvrtke u velikoj većini nisu otkazivale svoje rezervacije, već su ih prebacivale uglavnom za sljedeću sezonu. Trenutno su vrlo zaposleni jer, uz to što se još uvijek bave prebacivanjem postojećih rezervacija na kasnije termine u ovoj sezoni (9. i 10. mjesec) ili u sljedeću sezonu, pristižu i novi upiti uglavnom gostiju iz Hrvatske, Slovenije te Austrije i Njemačke koji su i tradicionalna tržišta za čarter usluge, pojašnjava Čmelik situaciju u branši u kojoj je radila niz godina, a posljednjih godina iz zadarskog Inkubatora u svojoj agenciji pruža marketinšku podršku takvim čarter tvrtkama.


Gosti se pridržavaju socijalne distance
– Iako čarter tvrke nisu ni blizu prošlogodišnjih brojki, moje predviđanje je da će, ukoliko se epidemiološka situacija ne pogorša, kolovoz biti na visokom postotku prošlogodišnje popunjenosti. No, pravi izazov za ove tvrtke bit će na jesen kada se tradicionalno priprema sljedeća sezona, rade se planovi i cjenici te zaista neće biti lako donijeti poslovne odluke, govori Čmelik.
Ocjenu trenutačne situacije iznijela je i Meri Matešić Sičić iz marketinga D-Marina, tvrtke koja upravlja s 14 marina na Mediteranu i u Perzijskom zaljevu, a od toga tri hrvatske: Mandalina u Šibeniku te Dalmacija i Borik na zadarskom području.
– Budući da su u našim marinama svi brodovi na godišnjem vezu, nema sezonskih promjena, a marine su gotovo sto posto popunjene pa u tom smislu za sada nema promjene. Važna se promjena, u smislu pada prometa, odnosi na goste u charteru. Također izvjesno je da će ove godine biti manje plovila u tranzitu, navodi Matešić Sičić.
Kako ističe nadalje Matešić Sičić, individualni klijenti, vlasnici plovila na godišnjem vezu u D-Marinama dolaze na svoja plovila ovisno ne samo o mjerama s hrvatske strane već shodno uputama i mjerama koje vrijede u njihovim zemljama.
– Možemo reći da se gosti pridržavaju mjera socijalne distance. Veći dio ugostiteljskih objekata u marinama je otvoren i na raspolaganju gostima i posjetiteljima. S obzirom na situaciju, jasno je da se ne mogu dati nikakve procjene, važno je da se svi skupa pridržavamo epidemioloških preporuka te u trenutnom ozračju pružimo našim gostima najbolju moguću uslugu, zaključila je Matešić Sičić.