Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Talentirani Ižani zbog ukidanja “đačke linije” ostali bez prijevoza

Autor: Ante Vidović

03.09.2013. 22:00
Talentirani Ižani zbog ukidanja “đačke linije” ostali bez prijevoza

Foto: Sebastian GOVORČIN



Martina Duvnjak iz Velog Iža u ponedjeljak nakon završenog prvog dana u prvom razredu srednje škole u Zadru nije se mogla vratiti kući na otok poput većine druge djece s kopna. Razlog je što je brod nije pristajao na Iž.
Predigra ružnom scenariju bila je nečija ocjena u Agenciji za obalni i linijski promet da je večernja linija Zadar – Zaglav – Sali – Iž – Zadar, popularno zvana đačka, neprofitabilna. Zbog toga je odlučeno da se linija skrati, a to znači da od ponedjeljka na Iž više ne pristaje brod. Martina ne zna kako će u budućnosti izgledati njeno školovanje.
Upitno je hoće li i darovita violinistkinja Tena Milinčić nastaviti pohađati zadnji razred glazbene osnovne škole «Sveti Benedikt» koja se odvija u popodnevnim satima. Razlog je isti – nema broda za vratiti se kuće.
Posljednje četiri godine ujutro je išla u osnovnu školu na Ižu, a popodne u Zadar u glazbenu. U prvoj godini glazbene škole savladala je program dvije godine. Njezina majka Pegi  je puno žrtvovala da njeguje kćerin talent, a sada birokratski aparat želi četiri godine njenog truda baciti u smeće.
– Ne znam što ćemo dalje. Bez broda ona ne može pohađati šesti, zadnji razred glazbene škole, a bez toga je dogodine ne možemo upisati u prvi razred srednje glazbene škole. Tko će odgovarati za ovo što nam rade? Ovo je ubojstvo talenata, kaže Pegi Milinčić.
Iz Otočnog sabora najavljuju skori sastanak s predstavnicima Agencije za obalni linijski pomorski promet na kojem bi se trebalo raspravljati o ovom problemu. Prije je tu liniju održavala Jadrolinija, a sada G & V line. Brodar nije sam odlučio da ne pristaje na Iž, nego to nije navedeno u koncesijskim ugovorima koji su bili na natječaju. Kao razlog u agenciji su naveli da linija u tom obliku nije profitabilna, kaže predsjednik Otočnog sabora Denis Barić.
– Kada bi se kroz profitabilnost odlučivalo o održavanju linija na Jadranu, onda bi ih gotovo sve trebalo ukinuti.