O Zadru snimljeno 336 tisuća videa!

Slika korisnika valentinam
You Tube krije mnoge zadarske sadržaje
Tu se nalaze snimke zadarskih ljepota i znamenitosti, video snimke iz Domovinskog rata, glazbeni spotovi profesionalaca i amatera, snimke vjenčanja i maturalnih zabava, kvartovskih okupljanja, sportskih susreta, gastronomskih prijedloga, prizora s kolodvora i trajektne luke, prenesenih televizijskih priloga...
Uradak o Morskim orguljama u četiri godine pogledalo 2.586.325 ljudi

Prije nešto više od 12 godina, na Valentinovo 2005., osnovan je You Tube, internet stranica za postavljanje najrazličitijih video uradaka. Osnovala su ga tri mladića Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim, svi tada još u svojim kasnim dvadesetim i odmah napravili odličan posao, budući da je za nepune dvije godine Google otkupio njihov projekt i platio ga milijardu i 650 milijuna dolara.

Milijardu sati programa

Danas je You Tube službeno druga najposjećenija web stranica na svijetu. Svake minute korisnici „uploadaju“ 400 sati novih sadržaja, a svaki dan se na njemu pregleda nevjerojatnih milijardu sati programa, svih mogućih zamislivih žanrova od video spotova i animiniranih filmova, do dokumentaraca i ozbiljnih društvenih i političkih sadržaja.

Kako je u toj najvećoj globalnoj virtualnoj videoteci zastupljen Zadar? Poprilično, reklo bi se, jer ako u youtubeovu tražilicu upišete ime našeg grada, dobit ćete 336 tisuća rezultata!

Kao što je i čitav You Tube paleta najšarolikijih uradaka, tako to vrijedi za priloge o Zadru. Među ovih 336 tisuća se tako nalaze snimke zadarskih ljepota i znamenitosti, video snimke iz Domovinskog rata, glazbeni spotovi profesionalaca i amatera, snimke vjenčanja i maturalnih zabava, kvartovskih okupljanja, sportskih susreta, gastronomskih prijedloga, prizora s kolodvora i trajektne luke, prenesenih televizijskih priloga, predstavljanja zadarskih škola, Sveučilišta, muzeja te različitih udruga, povijesnih priloga sa starim razglednicama ili filmskim snimkama iz Drugog svjetskog rata, vjerskih priloga, uputa za tjelesno vježbanje i rekreaciju, reklama i oglasa te naravno, mnogo turističkih priloga, bilo od organizacija ili agencija, bilo samih turista koji ostavljaju svoje video dojmove, ocjene i prijedloge, uz mnogo morskih orgulja i zadarskog najljepšeg zalaska Sunca.

Vode Morske orgulje

Po broju pregleda je na prvome mjestu video kanala David N. Tuason s uratkom od tri i pol muinute o Morskim orguljama kojega je u četiri godine pogledalo 2.586.325 gledatelja. Slijedi ga reklama češkog T-Coma s 2.507.559 pregleda. Na trećem je mjestu kanal Fernando Ayuso s temom Morskih orgulja i 1.380.047 pregleda. A istom se temom bavi i četvrtoplasirani kanal Pieces of Lu s 968.192, kao i peti prilog kanala In Your Pocket Ctiy Guides s 641.862 pregleda. Najbolje plasirani domaći uradak je onaj kanala ivanzd, „Zadar je u srcu mome“, na sedmom mjestu, s nizom fotografija gradskih prizora i istoimenom pjesmom Đanija Maršana u podlozi kojeg je pogledalo 446.567 gledatelja, a komentari na njemačkom, talijanmskom, češkom i drugim jezicima pokazuju koliko ga i stranci rado gledaju.

Od dosta gledanih videa valja izdvojiti i zadarsku realizaciju projekta Pharell Williams – Happy, na kanalu KREATHIAstudio, s 154.841 pregledom i dosta zanimljivih rasprava u komentarima. Za ovim slijedi prilog kanala max vibius iz serije Zadar u ratu s prilogom o 5. listopadu 1991. i glavnom napadu na grad koji je pogledalo 129.964 gledatelja.

Kod glazbe je najviše pregleda, 125.400, postigao video na kanalu Vedran Balač, „Zadar je u srcu mome“ u izvedbi klape Intrade. U području sporta je najviše gledatelja privukao prilog na kanalu Bad Max o uspjehu NK Zadra protiv Dinama u kupu, sa 120.446 pregleda.

Popularna nevera

Broj pregleda, međutim, lako može zavarati, jer ono što se na You Tube stavi, tamo i ostaje, iako je cenzura koja se pojačala zadnjih par mjeseci potaknuta političkim previranjima u SAD uzela svoj obol i na ovom servisu. No, to se ne odnosi na videa sa zadarskom tematikom, tako da je teško uspoređivati popularnost nekog videa od prije pet godina s onim od prije pet mjeseci. Zato je još i zanimljiviji uspjeh koji je postigao kanal Lucijan Blexter s radom „Nevrime: ZADAR 25. 06. 2017 (STORM IN ZADAR)“ koji je u malo više od dva mjeseca prikupio 72.733 pregleda.

Ono što je sigurno, videa o Zadru se gledaju i to širom svijeta. Komentiraju ih podjednako domaći, kao i strani, Amerikaci, Nijemci, Japanci, Česi, Rusi, Mađari, Talijani i manje više svi drugi... Zadar je osigurao svoje mjesto na web stranici po posjećenosti drugoj na svijetu, a sadržaja je toliko da ih sve ne biste mogli odgledati ni u par mjeseci. A svakog ih je dana sve više.

Novi video skoro svaki sat

Još više od broja pregeda o popularnosti teme Zadar govori podatak koliko se često postavljaju nova videa. Tako su tijekom ove subote postavljena 23 videa sa zadarskom tematikom ili skoro jedan video na sat. Većinom je riječ o promocijama turističkog smještaja, ali opet ima nešto neizbježnih Morskih orgulja te putopisnih zapisa Jadranskom magistralom.

Iza Zagreba i Dubrovnika

S 336.000 videa, Zadar je daleko nadmašio gradove poput Osijeka (302.000), Šibenika (148.000), Varaždina (102.000), Karlovca (87.000) ili Siska (62.000). Među hrvatskim gradovima uvjerljivo prvi je Zagreb (1.840.000) te Dubrovnik (438.000). Pojam „Split“ pokriva i istu englesku riječ pa zato 14.300.000 videa nisu relevantan pokazatelj koliko ih se odnosi na grad. I pojam „pula“ ima različita značenja na raznim jezicima pa ne treba iznenaditi da se pod tim pojmom nalazi 2.180.000 videa. I 493.000 uradaka na temu „rijeka“, također nisu pokazatelj za stvarna riječka videa.

 

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno