Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Nije dovoljno što roditelji grcaju u kreditima, neka i djeca postanu dužnici!

03.11.2011. 23:00
Nije dovoljno što roditelji grcaju u kreditima, neka i djeca postanu dužnici!


Dok su bili mali, ovaj manji je svirao plastičnu gitaru – dječju igračku, tako silovito da su padale stvari sa stalaže, dok se ovaj stariji bacao i hvatao ih i na taj način postao odličan golman. Kakve to ima veze s pudinzima ne znam i ne očekujem logični odgovor, ali mi je jako nelogično da uspješni golman živi u dječjoj sobici s mlađim bratom, a ne u vili s pripadajućom manekenkom
Imamo prekrasnu mladu ženu kojoj iz lijepih usta glatko izlaze svima razumljive riječi poput “ekvimedijum sagitatum”, a dotična cijelo vrijeme klizi po nekakvoj apoteci – laboratoriju. Najsmješnije je to što cijelo vrijeme priča o tome kako je taj proizvod prirodan, a iza nje ima toliko kemije da bi se mogle potrovati sve ribe slijeva Amazone
Ja sam do danas mislio da je sramotno krasti i lagati, ali sam sada naučio da je sramotno kada ti rastu dlake u nosu


Čitatelji često primjećuju da s posebnim užitkom ismijavam reklame. To je istina. Mrzim glupe reklame, jer na njih mogu nasjesti samo glupi ljudi, a ne volim ni glupe ljude pa tako ni reklame koje su im namjenjene, a koje su, kao što sam već rekao, glupe, toliko glupe da se mogu svidjeti samo glupim ljudima. S druge strane jako, jako volim dobre reklame, samo što je uz njih povezan i jedan problem. Rijetke su, zbilja su rijetke. Ali, ajmo vidjeti čega se sve nakupilo u zadnjih nekoliko mjeseci.
DJECA – CILJANA I NEZAŠTIĆENA SKUPINA
Život pred televizorom nas je naučio da su posebno odvratne reklame namijenjene djeci, a pogotovo one za čokoladice i razne pudinge. Sve je puno malih ljepotana (zanimljivo, češće su to dječaci) čiji se život sastoji od sitnih nestašluka i žderanja zašećerenih pripravaka. Svi su nasmijani, razdragani i lijepi. Također, u zadnje su vrijeme česte reklame u kojima se djecu poziva na štednju, jer očigledno nije dovoljno što im roditelji grcaju u kreditima, nego i djeca moraju ući u to kolo. Jutarnji je program pun nekakvih igračaka u obliku čudovišta i monstruma, a posebno se cilja na djevojčice koje su dotjerane, Bože mi prosti što ovo uopće i spominjem, kao da misle s njima snimati one zabranjene fotografije i filmove. Ali krenimo…
REKLAMA U KOJOJ REPA JEDAN “MEĐED” KOJI NEMA “ZA TENISICE NOVE”
Dakle, pod devizom “nakon roditeljima, uzmimo novce i djeci” možemo uživati u maskoti koja je predstavnik jedne banke, a ta maskota je plišani medo, koji je uz to i reper i to loš. “Nisam ja u bedu/uvijek sam na medu/kad mi neko kaže da je sve u redu”, a treba mu i “love za tenisice nove” (s onolikom šapetinom vjerujem da bi te patike uistinu koštale, a to je jedino realno u ovoj reklami koja je smišljeno stavljena u dječji program). Vjerojatno nisu ni tražili pravog repera za pomoć, nego su honorar dali nekom svom netijaku koji misli da zna govoriti jezikom kakvim govore mladi. Mo’š mislit’ da ovi mladi ljudi koji repuju i skiću se gradskim ulicama noću spavaju u svojim krevetićima grleći medu štedu i sanjaju o svojoj štednji koja im leži u nekoj tamo banci kojoj je malo derati roditelje kamatama i ovrhama pa bi sada i djecu.
ODGOJ DJEVOJČICA NA TELEVIZIJI
Ne razumijem se baš u odgoj malih djevojčica, ali zanima me što vi mislite o ovoj reklami. Radi se o lutki koja izgleda kao neka lolita, a koja djevojčicu od 5-6 godina zove “mamicom”, stalno viče (lutka, ne djevojčica) “piški mi se” i “brzo, brzo”, a sve u žurbi da što prije isprazni svoj plastični mjehur i crijeva. Mala je hitra, stavlja je na posudu i oduševljeno klikće “naučila si piškiti na tuti”. Taj glas kojim viče, a koji je, siguran sam, proizvela odrasla osoba, toliko je odvratan da ga zbilja ne mogu podnijeti i moram utišavati ton. Osim “piškenja na tuti” i mijenjanja pelena, tu je, kako kaže egzaltirani ženski glas, i “večernja rutina za uspavljivanje – kupka, masaža i još nešto”. Što je to “još nešto” nisu nam objasnili, a i bolje da nisu, jer što se sve dopušta, strah me je da bi to “još nešto” moglo biti svašta.
RODITELJI I JEDAN JAKO, JAKO PAMETAN DJEČAK
Opet se doručkuje u prekrasnoj blagovaonici, mladi pametni roditelji s jednim malim dječakom pričaju, a o čemu drugom nego o hranjivim sastojcima u mlijeku. Saznajemo tako da mlijeko ima vitamina D, da potpomaže vezivanje kalcija u kostima, ali i da se od toga raste, što nam zorno prikazuje dječak koji je duplo veći od vlastite pidžame koja samo što ne pukne po šavovima. Sve vodi k pornografiji, ali se to ne događa jer dječak sjedne nazad za stol i počinje tipičan razgovor kakav roditelji vode s predškolcem. “A je li vaše mlijeko ima vitamina D?” pita on svoju obitelj. Da. Tipično pitanje za petogodišnjaka. Mo’š mislit’. Ipak, ima i nešto pozitivno. Dječak koji sudjeluje u reklami ima klempave uši, asimetrične crte lica i potpuno odudara od klasičnih ljepotana, a zna i glumiti i ima šarma. U stvari je donekle i simpatičan i bar kod mene ne budi onu iskonsku antipatiju kakvu osjećam prema umjetnim spodobama kakve gledamo na malom ekranu. Ajde, da se jednom i to dogodi.
ČAROBNI POJAS MIJENJA ŽIVOTE
Loša vijest za sve liječnike, kiropraktičare, fizioterapeute i ostale koji su mlatili pare na nesretnim ljudima koji su imali problema s kralježnicom. Oni će se morati hitno prekvalificirati na neke druge poslove jer će postati nepotrebni i suvišni. U reklami vidimo nekolicinu sretnika koji su imali nemile probleme s bolovima u leđima, ali sada im se život potpuno promijenio jer su probali nekakav pojas na napuhavanje nakon čega su problemi nestali kao rukom odneseni. Oni su sretni i zadovoljni i to nam sugestivno potvrđuju svojim izjavama koje odišu općom srećom i vjerom u bolju budućnost. Nema više bolovanja, invaliditeta, povećava se radni učinak i cijelo društvo gleda u bolju budućnost zahvaljujući ovom epohalnom, čudesnom izumu. Blago nama…
BROJ 1 U AMERICI – DIVNA PREPORUKA
E, ovo je zbilja za ne vjerovati. Lijek je neki “Blablaxamin”, liječi sve živo, a preporuka mu je sljedeća. “Ovo je lijek br. 1 po preporuci liječnika u Americi.” Prvo sam mislio da sanjam, da ne čujem dobro, ali kada su ponovo emitirali tu reklamu čuo sam isto. Pazite! Br. 1 u Americi! Razumio bih da su rekli da je broj jedan u Švicarskoj, Švedskoj ili nekoj drugoj uljuđenoj zemlji, ali u Americi…
U zemlji gdje dijete čim se rodi mora progutati šaku antidepresiva, antibiotika i svega što je “anti”. Zemlja u kojoj je pola odraslog stanovništva ovisno o Prozacu i koja ima takvu zdravstvenu zaštitu da ti je, ako se razboliš, bolje ti se odmah ubiti. Oni koji su pravili ovu reklamu zbilja misle da su gledatelji u Hrvatskoj idioti.
IMPOTENCIJA – GLAVNI HIT REKLAMA
Nedavno smo pisali o lijepoj reklami u kojoj prekrasna ljepotica u bijeloj kuti pola sata priča o impotenciji šarmantno koristeći izraz – “erektilna disfunkcija”. U reklamama ove vrste oni vole napominjati kako je impotencija – “globalni problem”, ali ovo što nam prikazuju ipak polako postaje naporno. U ovoj najnovijoj opet imamo prekrasnu mladu ženu kojoj iz lijepih usta glatko izlaze svima razumljive riječi poput “ekvimedijum sagitatum”, a dotična cijelo vrijeme klizi po nekakvoj apoteci – laboratoriju. Najsmješnije je to što cijelo vrijeme priča o tome kako je taj proizvod prirodan, a iza nje ima toliko kemije da bi se mogle potrovati sve ribe slijeva Amazone. Ali, obratite pažnju koliko je bijelog blještavila u kadru. Toliko blješti da treba staviti crne naočale. Ipak, najvažnije je da ovaj pripravak garantira 72 sata potencije. Da, znam da ne vjerujete, ali zbilja je rekla “72 sata potencije”! Čekaj, da izračunam. Počne djelovati, recimo, u nedjelju u podne i traje sve do srijede u podne. Dakle tri dana potencije!? Ne tri sata, nego tri dana! E ovo je već perverzija.
ČEŠKO PIVO KOJE ČEŠKU VIDJELO NIJE
Među najodvratnije i najdosadnije reklame su i one za pivo. Trenutačno nema nikakvog svjetskog ni europskog prvenstva pa su nešto kalmali s time, ali se ipak pojavila jedna koju emitiraju svakih pet minuta. Ovo vam je sigurno poznato. Princeza Libuša (pazi imena – Libuša) je prorekla: “kroz oganj i pepeo, bla, bla, ser, ser…” Radi se o reklami za pivo koje je češko tj. dolazi u Hrvatsku ravno iz Praga. Češka su piva čuvena i zato imamo cijelu ovu priču s princezom Libušom za koju do pojave ove reklame nitko nikad nije ni čuo. Problem nastaje kada pogledate ono što sitnijim slovima piše na etiketi ovog “češkog” piva. A što piše? Ispod upadljivog teksta o “češkoj tradiciji od 1869.” i o “pravom šarmu zlatnog Praga”, malim slovima piše da je ovo “češko” pivo rađeno po licenci iz Praga i što je najvažnije da ga “proizvodi i puni Zagrebačka pivovara”. Pa vi vjerujte reklamama. A što bi na ovu prevaru tek rekla “princeza Libuša”?
MIKROTRIMER – ŽIVOT IMA NOVI SMISAO
Taman sam se mislio da mi je život projurio uzalud i da je vrijeme da ga okončam, kada sam vidio reklamu za mikrotrimer. To je neka spravica veličine olovke kojom možete brijati dlačice iz nosa i ušiju. Čak štoviše. Tip iz reklame koji izgleda vrlo neobično, da se ne izrazim nekako drukčije, s time brije čak i obrve, ali i nadlaktice(?), što izgleda posebno odvratno. Autori ove smiješne reklame imaju i posebno mišljenje o pojedinim dlakama. One na ušima su “neprivlačne”, dok su one u nosu “sramotne”. Ja sam do danas mislio da je sramotno krasti i lagati, ali sam sada naučio da je sramotno kada ti rastu dlake u nosu. I kao da im to sve skupa nije bilo dovoljno gadljivo, tip na kraju reklame brije leđa, ali i grudi oko bradavica. Jesam li ja to izgubljen u prostoru i vremenu ili su oni totalno poludjeli – ne znam, ali da nešto nije u redu – i nije.
ODLIČNA REKLAMA 1 – “SILVESTRE! FABRIZIO! PADNITE MI NA GRUDI”
Evo konačno i jedna dobra reklama. Koliko je god Hadžihafizbegović bio blistav u onoj prvoj reklami s Antom i Darinkom, toliko je to kasnije postalo zamorno, da bi ova zadnja ipak bila pravo osvježenje. Ante je ovaj put preslika don Vita Corleonea kojem nižerangirani donose na poklon mobitel – karticu od sto kuna koja bi mu s obzirom na niske cijene impulsa trebala trajati bar 50 godina. Don Ante (a gdje je donna Darinka?) je oduševljen i poziva Silvestra i Fabrizija da mu padnu na grudi i baš je smiješno i simpatično.
ODLIČNA REKLAMA 2 – CARINIK JEDE ČOKOLADICU
Nevjerojatno. Dvije dobre reklame, jedna za drugom. Ova je malo starija, ali je izvrsna. Carinik jede čokoladu i toliko je oduševljen s time da i ne primjećuje kako mu za to vrijeme iza leđa prolazi cijela kolona švercera. Ali, kada završi s jelom, ustaje i nestrpljivo čeka neku bakicu s torbicom. Ovaj je glumac upravo fantastično odigrao svoju ulogu. Njegovo držanje, izraz lica, igra prstima iza leđa su tako slikoviti da ovoj reklami nema premca. Odlično! Ugodna je spoznaja da reklama može biti duhovita i zanimljiva. Za danas toliko, a s reklamama ćemo se opet pozabaviti kada ih se skupi toliko da ih opet možemo ismijavati, što će reći za par tjedana. Jer mi to zaslužujemo!
DRUŠTVENA MREŽA – SVI U BIRTIJE!
Već smo jednom pisali o onoj iznimno iritantnoj reklami za jedno alkoholno piće, koja je u stvari besramni plagijat jedne druge reklame, tj. one “che buona mortadella”, a u kojoj vijeće staraca donosi sud o kvaliteti napravljene salame. Ovdje se, naravno, radi o pivu, a ono što do sada nisam primijetio, to je taj dio o nekakvoj “društvenoj mreži” kojom se običnom pivu dodaje i šira sociološka dimenzija. Valjda svatko tko se narolja pivčine postaje integralni dio nekakve društvene mreže, a ono što posebno zabrinjava je i informacija da se za postati dio te mreže samo treba uputiti, vjerovali ili ne, u “najbližu birtiju”. Poznato je, naime, da je birtija divno mjesto za društvene kontakte i da svatko od najmanjih nogu treba stremiti k tome da u nju uđe i da ga po mogućnosti u kasnoj noći iz nje izbace, kada ostavi sve novce ljubaznom vlasniku. Poslije se čudimo zašto nam je mladež takva kakva je, a ništa nas u stvari ne bi trebalo čuditi osim činjenice da je nešto ovako dopušteno na nacionalnoj televiziji.


Dva brata razdragana, žalosna im majka




U ovoj reklami dva odrasla brata (kasne dvadesete, rane tridesete) žive zajedno u dječjoj sobi i hrane se čokoladnim kremama. Situacija je sve samo ne normalna, ali oni nam slikovito objašnjavaju uzroke svojih trauma. Naime, dok su bili mali ovaj manji je svirao plastičnu gitaru – dječju igračku, tako silovito da su padale stvari sa stalaže, dok se ovaj stariji bacao i hvatao ih i na taj način postao odličan golman. Kakve to ima veze s pudinzima ne znam i ne očekujem logični odgovor, ali mi je jako nelogično da uspješni golman živi u dječjoj sobici s mlađim bratom, a ne u vili s pripadajućom manekenkom.
Također, jako je važno da je taj proizvod, kako kažu na kraju reklame, “od sada i u velikim čašama”? Što to znači? Da je ista količina za istu cijenu u većoj čaši, da je veća količina za istu cijenu, ili ono što u stvari i jeste, da je nešto veća količina za veću cijenu? Time zapravo dolazite na isto, ali u reklami je to kao jako važno i vi odmah trebate otrčati u dućan i kupiti desetak tih kremica i osjećati neobično zadovoljstvo dok bacate u smeće ispražnjenu čašicu, veću nego što je bila ona ranija.