Od kamenih suvenira dade se lijepo živjeti

Slika korisnika admin
Vedran SITNICA

Splitska umjetnica i dizajnerica Ida Stipčić Jakšić koja već 32 godine živi i stvara u svom ateljeu u Donjem Humcu na Braču jučer je u Razvojnoj agenciji Zadarske županije održala praktičnu radionicu za izradu suvenira od kamena. Stipčić Jakšić inspiraciju za svoje stvaralaštvo crpi iz okoliša, pa je tako poznata po izradi nakita, ali i odjeće od kamena.

Dvadesetak zadarskih izrađivača suvenira i oni koji će to tek postati imali su tako priliku okoristiti se bogatim iskustvom umjetnice koja ih je, kako je sama kazala, podučila kako kamene otpatke pretvoriti u suvenire.

- U obitelji mojeg supruga se već oko 80 godina bave samo suvenirima, a prema pisanim dokumentima se već preko 110 godina bave kiparstvom i klesarstvom. Tako sam se i ja, čim sam udajom došla u ovu kamenoklesarsku obitelj, odmah počela baviti izradom suvenira od kamena. Mogu reći da je moje iskustvo bavljenja tim poslom jako pozitivno. Jer osim što je zanimljivo raditi, od toga se da i lijepo živjeti, rekla je dizajnerica čiji je rad među ostalima oduševio i hrvatsku glazbenu divu Josipu Lisac.

Njen najupečatljiviji izlazak pred publiku bio 1996. na Braču s autorskom revijom "Odića mojega krša". Taj hepening izazvao je veliku pozornost medija zbog svoje originalnosti i ekstravagancije modela - odjeće od brnistre, lavande, kadulje i kapra, kao i nastavak bračke inspiracije - odjeća od kamena i morskog žala.

Stipčić Jakšić polaznicima radionice dala je osnovne informacije o kamenu, o njegovim nalazišta u Hercegovini i Dalmaciji, pokazala je kako ovaj tvrdi i opori materijal u njenim rukama postaje podatan, što je bitno učiniti pri prezentaciji finalnih proizvoda te koji su problemi u svezi s konkurencijom i kopiranjem suvenira od kamena.

Mlada ekonomistica Lada Tomšić koja također već dugi niz godina živi na Braču, govorila je pak o ekonomskim aspektima i trendovima biznisa sa suvenirima.

Istaknula je da je tržište prezasićeno nereprezentativnim suvenirima iz uvoza.

- Moje istraživanje je pokazalo da turisti sve više teže prema individulanim proizvodima, za doživljajem tradicije. Zbog toga je izuzetno važno potaknuti proizvodnju autohtonih suvenira kako bi turist odlazeći iz destinacije sa sobom mogao ponijeti djelić Dalmacije, kazala je Tomšić.

Inače, program praktične radionice financira se iz projekta "Kamen" Europske Unije.

Autor: 
Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno