Istražitelji češljaju isplate osiguranja Jadranskom pomorskom servisu, Rumatu, tvrtkama DSK i A.M.E.C., a i dalje se nastavlja s istragama riječkih tvrtki koje su bile osigurane u CO. Pod lupom su i police “Viktora Lenca” i Rudolfa Sindičića
Klupko mogućih nepravilnosti, malverzacija, lažiranja odšteta u riječkoj filijali Croatia osiguranja polako se odmotava, policija češlja sumnjive transakcije, likvidacije štete po svim policama isplaćene unazad nekoliko godina. Navodno, najviše su istražitelji USKOK-a i Odjela za gospodarski kriminal PU primorsko-goranske fokusirani na odjel TIK u Croatia osiguranju, zadužen za osiguranje transporta, građevinskih objekata i sve što plovi morem.
Uloga i poslovanje direktora filijale CO Ivana Vanje Frančiškovića pod lupom je inspektora kao odgovorne osobe. Mnogi anonimni sugovornici u riječkoj filijali ne vjeruju da je Frančišković involviran u lažiranje odšteta, objašnjavajući da su za isplatu štete zaposlena barem četvorica, procjenitelj, likvidator, kontrolor i osoba koja potpisuje odštetni nalog. A tu je još i reosiguranje…
Poznato je da je Frančišković prije nego je postao direktor filijale obnašao dužnost voditelja odjela TIK i vrsni je poznavatelj pomorske problematike u osiguranju, a kada je otišao s te dužnosti zamijenila ga je osoba koja mu je i do tada bila desna ruka u zaključivanju polica koje su usko specijalizirane i vezane za pomorsku djelatnost.
Sumnjivi termini isplata
Pojedine isplaćene police zainteresirale su policijske istražitelje, a sumnja se na štetu tešku sto milijuna kuna. U prvom su redu isplivale sumnjive isplate štete nakon što je u “Viktor Lencu” 2002. godine dva puta gorio jedrenjak Sea Cloud koji se nalazio na remontu. Zamoljen za komentar, tadašnji direktor brodogradilišta Damir Vrhovnik jučer nam je samo kratko poručio da nema komentara.
Potonuće Doka 7 u Brodogradilištu “Viktor Lenac” u lipnju 2007. godine i odmah potom isplata štete također je zainteresirala istražitelje. Ukupna imovina Brodogradilišta bila je osigurana u Croatia osiguranju ali ne i kontinuirano. Jedno vrijeme koristili su osiguranje druge osiguravajuće kuće jer je bilo nešto jeftinije, a 2007. godine su se ponovo vratili pod krov CO. Upravo potonuće Doka 7 je pod lupom istražitelja, odnosno vremenski tajming isplate štete koja je uslijedila nedugo nakon potonuća.
No, daleko je još od detaljnih rezultata kriminalističkog istraživanja, baš kao i u slučaju osigurane kuće-hotela Rudolfa Sindičića u Staroj Baški koja je nestala u eksploziji 2006. godine. I u tom slučaju policiju je zaintrigirala vremenska nelogičnost od uplaćivanja premije osiguranja kuće pa do eksplozije i u konačnici mogućeg termina isplate štete. Croatia osiguranje još nije isplatilo štetu u visini nešto većoj od osam milijuna kuna, a s kamatama se iznos penje na nekih petnaestak milijuna jer je slučaj završio na sudu. Sudski postupak traje, a čeka se pravomoćnost presude.
Priča bez kraja
U segmentu pomorskog osiguranja spominje se i tvrtka Jadranski pomorski servis, ali zamoljen za komentar nije bio raspoložen ni njezin prvi čovjek Ante Maras. Doduše, JPS se ne nalazi pod kapom CO već pune dvije godine jer je Maras našao novog osiguravatelja upravo zbog nezadovoljstva naplatom šteta u CO.
No, priči s likvidacijama fiktivnih šteta ne nazire se kraj, dapače, što se više kopa to više isplivavaju sumnjive police i isplate šteta, pa tako neslužbeno doznajemo da su u fokusu češljanja dokumentacije i naplate polica riječke tvrtke DSK, Rumat i tvrtka A.M.E.C. d.o.o.
Vlasnik tvrtke DSK je Darko Keser, a tvrtka je široke lepeze djelatnosti, od grijanja i klima uređaja, do nautike, i suhe marine. Pod Rumatom, čiji je vlasnik Marin Legac, nalazi se više od polovine stambenih objekata u Rijeci koji su osigurani u Croatia Osiguranju, pa nije neobično što su se i oni našli pod lupom sumnjivih isplata polica, odnosno likvidacija šteta. Tvrtka A.M.E.C. d.o.o u vlasništvu je poznatog riječkog tajkuna Mirka Pavičića. Tvrtka ima široki spektar poslovanja, od nespecijalizirane trgovine na veliko, špedicije, carinskog skladištenja, opskrbe brodova i općenito djelatnosti vezanim za pomorstvo. Kriminalističko istraživanje u punom je jeku, a neslužbeno doznajemo da se s češljanjem riječkih tvrtki koje su bile osigurane u CO nastavlja.
Marine i škverovi
USKOK se zainteresirao i za likvidaciju šteta koje su isplaćivane temeljem polica osiguranja jahti. Istraga je fokusirana na podnesene račune havariranih jahti. Ima li što nejasno u računima, postoji li naplata i onih stavki koje nisu napravljene, ima li “viška dijelova” po računima, tek su neka pitanja na koje mora odgovoriti istraga. Neslužbeno se doznaje da se češljaju mala brodogradilišta, odnosno marine, prvenstveno u Cresu i Puntu. Tamo, koliko je poznato, na vezu jahte drži većina bogatih ljudi.
Direktor Vanja Frančišković u jučerašnjem razgovoru nas je uputio na glasnogovornika korporacije Croatia osiguranja, istkanuvši “neka svatko radi svoj posao”, te da nema ništa protiv da se ispitaju sumnjive isplate.
CO pokrenuo i interne provjere
Croatia osiguranje jučer je priopćilo kako je pokrenulo interne provjere radi utvrđivanja eventualnih nepravilnosti u radu filijale Rijeka.
Provjere su pokrenute nakon što su službenici Odjela gospodarskog kriminaliteta PU primorsko-goranske u četvrtak iz riječke filijale CO-a izuzeli dokumentaciju o “određenim štetnim događajima fizičkih i pravnih osoba”. U priopćenju se ističe da MUP, te CO-ova Služba za internu kontrolu moraju ustvrditi činjenično stanje vezano uz napise o prijevarama na likvidacijama štete.
“U poslovnom nam je interesu da se što prije ispitaju i utvrde sve možebitne nepravilnosti u radu i pri tom poslu MUP i DORH imat će našu punu podršku”, navodi se u priopćenju CO-a. U priopćenju CO-a podsjećaju i da su sudionici nacionalnog programa borbe protiv korupcije, te da pritom surađuju s MUP-om i DORH-om. (S. Ab.)
Škifić: Polica “Lenca” nije sporna
Havarija Doka 7 dogodila se koncem lipnja 2007. dok je “Viktor Lenac” još bio u stečaju. Jučer smo pokušali doći do tadašnje stečajne upraviteljice Ombrette Belić-Ilijašić kako bi nam objasnila kada je točno sklopljena polica osiguranja s CO s osnova koje je onda “Lenac” dobio odštetu za potonuli dok u iznosu od 8 milijuna kuna, no Belić-Ilijašić ostala je nedostupna. Kontaktirali smo i aktualnog predsjednika Uprave “Lenca” Roberta Škifića koji je, kako nam je kazao, nakon medijskih napisa o policijskoj istrazi riječke filijale CO-a zatražio od svojih službi na uvid dokumente o isplati odštete za potonuli Dok 7. Škifić je, naime, na mjesto predsjednika Uprave “Lenca” došao u travnju 2008. godine.
– U postojećoj dokumentaciji ne vidim ništa sporno, samo puku koincidenciju. Točno da je Dok 7 bio osiguran kod druge osiguravajuće kuće i ta je polica isticala 19. lipnja 2007. godine. S Croatia osiguranjem, nakon obavljenih razgovora, sklopljena je nova polica koja je počela teći od ponoći 20. lipnja 2007. Dok je, kao što je poznato, počeo tonuti 21. lipnja u popodnevnim satima, kazao je Škifić. (O. A.)
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
TRAGEDIJA
Radnik poginuo u padu sa skele u Srinjinama
Svijet
MAĐARSKI PREMIJER
Orban vodećim dužnosnicima EU-a: Pokupite stvari i odlazite
Hrvatska
OČITOVANJE
Troje sudaca: Šeparovićeva prijetnja je duboko protuustavna
Tenis
TENIS
ATP Barcelona: Pavić i Arevalo preko Dodiga i Skupskog do polufinala
Zadar
30. OBLJETNICA
Termiti se prisjetili ratnog puta i poginulih suboraca
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Zadar
25 GODINA PJESME
25 GODINA PJESME: KUD Radovin izvornošću oduševljava diljem svijeta
Županija
PODRŠKA S JUGA