Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Milijun kuna za novu strategiju razvoja Zračne luke

04.02.2014. 23:00
Milijun kuna za novu strategiju razvoja Zračne luke


Zračna luka Zadar objavila je ovih dana javnu nabavu za izradu novog Mastera plana ZL Zadar. Prvi sličan dokument Zračna luka je sačinila još 2004. godine s definiranim zadacima do 2015. godine. Ali plan se ostvario puno ranije, broj putnika je nadmašio sva ranija predviđanja, rekla nam je direktorica ZL Zadar Irena Ćosić.
– U proteklih desetak godina došlo je do puno većeg rasta prometa putnika od predviđenog. Prema aktualnom master planu bilo je predviđeno da u 2015. dostignemo brojku od 300.000 putnika, a mi smo već prošlu godinu završili s 472.000 putnika. Stoga je potrebno žurno napraviti novi razvojni plan za slijedećih 20 godina jer zahtjevi vezani za sufinanciranje od strane Europske komisije odnosno EU, moraju biti potkrijepljeni Master planom ZL Zadar, rekla je na početku razgovora Irena Ćosić dodajući da je predviđena cijena izrade plana oko milijun kuna. Za ilustraciju Master plan ZL Dubrovnik koštao je 300.000 eura.
Iako se razdoblje da 2035. čini dalekom budućnošću, master plan je svakih pet godina moguće revidirati. No iz dosadašnjeg iskustva vidljivo je da je najbitnije „skresati” proceduru. Samo tri dokumenta studije zaštite okoliša vezane za produljenje piste ZL Zadar rade se već skoro godinu dana, pa je i na ovom primjeru vidljivo kako je prenormiranost zapravo jedna od najozbiljnijih kočanica investicijama u Hrvatskoj.
Već ovaj tjedan ZL Zadar očekuje dozvolu za rekonstrukciju rasvjete stajanke i djelomičnu sanaciju rulne staze i stajanke gdje je došlo do slijeganja asfalta.
– Novi stupovi bit će visoki 30 metara i proizvodit će osvjetljenje jačine 20 luksa. Time ćemo povećati parkiranje zrakoplova na stajanci u dva reda. Postojeće, 18 metara visoke stupove ćemo prebaciti na stajanku za male avione, dodala je Irena Ćosić.
Sve su to, kaže direktorica, vatrogasne mjere, a master plan će odrediti širenje ZL Zadar i u južnom dijelu prema Babindubu. Naime prema jugu se želi dograditi novi aneks postojeće pristanišne zgrade. No sve to ovisi o širenju turističke ponude cijele zadarske regije i onih djelova koji gravitiraju ZL Zadar. U HTZ-u se čak promišljaju novi modeli zimske ponude, sve s ciljem da se produži ekonomska eksploatacija zračnih luka i turistička sezona. Najvažniji partner u svemu je Ryanair koji dovozi turiste koji krajnju destinaciju imaju čak i na području Splitsko-dalmatinske županije.