Čistoća će tijekom ljeta svaki dan prati Morske orgulje

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN

Prema zadarskim gradskim ocima prošlogodišnja turistička sezona ocijenjena je kao vrlo uspješna. Prema podacima Turističke zajednice Grada Zadra zabilježen je rast broja turista od 6 posto koji su ostvarili porast broja noćenja od 4 posto u odnosu na prošlu godinu. Ove godine očekuje se povećanje fizičkog obujma turističkog prometa, kako broja turista, tako i broja noćenja, te posebice prihoda od turizma. Kako je za ostvarenje tih ciljeva potrebno daljnje podizanje kvalitete turističke ponude, Grad Zadar je donio 62 mjere i aktivnosti koje mogu doprinijeti boljoj pripremi i odvijanju iduće turističke sezone. Kako kažu u Gradu Zadru, mjere nisu neka propisana ili zakonska obveza već svake godine služe za koordinaciju aktivnosti gradskih, komunalnih i državnih institucija. Istinabog, sve mjere dobrim dijelom su redovite djelatnosti kojima se bave barem gradska komunalna poduzeća.

Čistoći čak devet točaka

Jedan od značajnijih nositelja tih aktivnosti je i zadarska Čistoća. Izravno, Čistoća je zadužena u čak 9 točaka, a o pripremama za sezonu govorio je direktor Tomislav Ćurko. Osim zadataka održavanja čistoće na javnim površinama i to kako zapovijedaju u Gradu, na visokoj razini, posebna pozornost koja se propisuje mjerama odnosi se na crne točke glomaznog i ostalog otpada.

- Kao što je poznato, Grad Zadar je podijeljen na zone i u dogovoru s mjesnim odborima osiguravamo na određenim lokacijama postavljanje kontejnera kapaciteta 7 m/3 za odlaganje krupnog otpada, ali u koji ne spada elektronički i električni otpad. Tako je u svim gradskim četvrtima, osim na Poluotoku gdje krupni otpad prikupljamo svake prve subote u mjesecu. Posebice se ove naše akcije zahuktavaju u proljeće jer tijekom srpnja i kolovoza, zbog većeg broja turista, ne prikupljamo krupni otpad, rekao je direktor Ćurko dodajući da će tijekom sezone gradom operirati dva tzv. satelitska vozila za prikupljanje krupnog otpada.

Iako za prikupljanje električkog i elektroničkog otpada postoje izabrani koncesionari, građani otpad takve vrste mogu prikupljati u reciklažnom dvorištu odlagališta Diklo. Uz odlagalište Diklo, koji je puno šira priča od sezonske, veže se pak priča o sanaciji divljih odlagališta koja su također dio spomenutih mjera. Kao što je poznato, sudbina ovog najvećeg gradskog deponija, vezana je za izgradnju regionalnog centra za prikupljanje otpada u Biljanima. Čim odlagalište u Biljanima proradi, Diklo kreće u sanaciju i u konačnici u zatvaranje. Jedan od većih problema oko divljih odlagališta je odlaganje građevinskog otpada kojeg su pune šume, baš kao oko odlagališta Diklo. Posljedica je to nedovoljne informiranosti pa direktor Ćurko kaže da građani svaki dan besplatno, na posebnom mjestu u odlagalištu Diklo, mogu odložiti do 4 m/3 takve vrste otpada. Otprilike, riječ je o kamionskoj prikolici napunjenoj otpadnom šutom nakon manjih rekonstrukcija u stanovima i kućama. Pravne osobe, moraju platiti odlaganje takve vrste otpada. Na drugu stranu, napuštene ili urušene kuće poput onih na Poluotoku, iza zgrade suda, sve više postaju divlja odlagališta koja Čistoća mora riješiti.

Čistoća će održavati i neke od gradskih plaža

Čistoća će tijekom sezone svakodnevno prati Morske orgulje, Obalu Petra Krešimira, Liburnsku obalu i sve druge površine koje se mogu dnevno prati. Posebna pozornost, dodaje Ćurko, će se posvećivati čistoći nakon različitih manifestacija na otvorenom, mjestima koja se ne mogu prati tijekom noći kad i drugi dijelovi grada. Koševe za otpatke koje postavlja komunalni gradski odjel, prazni Čistoća koja će ih ljeti i svakodnevno prati. Ponajviše, kaže Ćurko, zbog odlaganja sladoleda i sličnih vrsta otpada. Čistoća će prazniti i koševe postavljene na javnim parkiralištima, a o koševima postavljenima na zelenim površinama brinut će komunalno poduzeće Nasadi.

Javni zahodi koje održava Čistoća: ispod Bedema, na Rivi u Jadroliniji od 1. lipnja do 31. rujna rade od 07-24 sata s tim da je WC u Jadrolinijinoj agenciji otvoren u radnom vremenu agencije. Čistoća će održavati i neke od gradskih plaža. To su plaže Diklo-Kožino, Petrčane, Arbanasi-Klement i Puntamika. Velike gradske plaže, poput bazena Kolovare, kojim gospodare druge gradske tvrtke, mogu od Čistoće naručiti usluge pranja, a Čistoća će svakodnevno prazniti koševe za otpatke i odvoziti smeće. Svaka od plaža o kojoj se brine Čistoća imat će po jednog sezonskog radnika zaduženog za čistoću.

- U sezoni planiramo zaposliti do 15 radnika. Za ilustraciju, zimi mjesečno prikupljamo od 3 do 3,5 tisuće tona otpada. U kolovozu taj broj naraste na 9 tisuća tona otpada. Stoga nam je tijekom sezone svaka subota radna, a imamo i organizirano 24 satno dežurstvo, rekao nam je na kraju razgovora o čistoći u turističkoj sezoni, direktor Čistoće Zadar, Tomislav Ćurko.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno