Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Mjesni odbori vrše izravan pritisak na Grad da se postave ležeći policajci

04.03.2012. 23:00
Mjesni odbori vrše izravan pritisak na Grad da se postave ležeći policajci


Grad Zadar ulaže nemala sredstva kako bi poboljšao protočnost glavnih gradskih pravaca, sanirao prometne čepove, ali se pomoćni, čak i neki glavni pravci sve više začepljuju uspornicima ili “ležećim policajcima”. Od 2002. do danas samo na gradskim, tzv. nerazvrstanim cestama o kojima brine Grad Zadar, postavljena su 184 uspornika


Neselektivno, stihijsko i pod pritiscima iznuđeno postavljanje uspornika ili popularnih “ležećih policajaca” prevršilo je svaku mjeru. Priznaju to i u samom Gradu Zadru jer je sve očitije da se problemi crnih točaka u prometu i prebrze vožnje gradskim prometnicima ne mogu riješiti na nijedan drugi način. Na drugu stranu, paradigma je to rješavanja komunalnih problema, a sva je sreća da je Zadar jedan od rijetkih primorskih gradova koji ima zadovoljavajuće riješene prometne pravce. Podsjetimo, Grad Zadar ulaže nemala sredstva kako bi poboljšao protočnost glavnih gradskih pravaca, sanirao prometne čepove, ali se pomoćni, čak i neki glavni pravci sve više začepljuju uspornicima ili “ležećim policajcima”. Od 2002. do danas samo na gradskim, tzv. nerazvrstanim cestama o kojima brine Grad Zadar, postavljena su 184 uspornika.
Ne postoji jedinstveni propis o ležećim policajcima
Na taj problem zadarski gradonačelnik Zvonimir Vrančić je upozoren još za vrijeme lokalnih izbora. Točnije za vrijeme prezentacije njegove vizije rješenja prometnih pravaca i probijanja gradskih koridora. Vrančić je tad obećao da će razmisliti o svrsishodnosti postavljanja ležećih policajaca. Nedavno je zadarski gradonačelnik izjavio kako je obaviješten da je svaki ležeći policajac u Zadru postavljen sa svrhom. Pitanje je: Tko je izvijestio prvog čovjeka Grada kad naši izvori opisuju na koji način se pretežito postavljaju ležeći policajci?
Vrlo je zanimljiv podatak, naglašavaju isti izvori, kako ne postoji jedinstveni propis na koji način i kad se postavljaju ležeći policajci, pa se tako događa da se oni postavljaju unutar gradskih četvrti i na županijskm prometnicima o kojima ne skrbi Grad, a koje se nalaze na njegovom području. Primjerice, na Putu Nina, ali i dijelu Stadionske ili Hrvoja Ćustića od Puta Stanova do kraja zida od plinare, a na užem dijelu iste te ulice uspornika nema. Riječ je tzv. transverzalama ili glavnim gradskim poveznicama koje bi trebale omogućavati brzo prometovanje, ali je ono postavljanjem uspornika znatno usporeno.
Poseban problem su škole. Ponekad se gravitacijsko područje škole proteže 10 km kao kod OŠ Smiljevac, ali je svejedno bilo zahtjeva da se svi prilazni putovi “prekriže” uspornicima. Umjesto toga, uspornicima je prekrižena ulica Ivana Lučića koja ima nogostupe, ali su isti vrlo često neprohodni zbog nesavjesnih vozača koji parkiraju vozila na njima. Sličan problem je i s ulicom Moliških Hrvata na Bilom brigu koja ima “nesreću” da je dovoljno široka, ima i nogostup, udaljena od škole nekoliko stotina metara, ali su svejedno postavljeni uspornici iako u sat vremena jedva da njom prođe 20 pješaka. Ponegdje su uspornici, kao u Stadionskoj, postavljeni ekstremno previsoko pa se postavlja pitanje tko će namiriti štetu zbog možebitnih kvarova na vozilima.
Više “ležećih” – manje nesreća?
– Spomenuti primjer u Stadionskoj u kojoj se zbog stješnjenosti, ionako ne može voziti brzo, rječito govori o pritiscima kojima je Grad izložen. Nerijetko, uspornike namjerno oštećuju kako bi između njih mogli proći skuteri i motocikli koji najviše krše propise. Uz to, dobar dio naših ulica ima toliko neravnina, nezakrpanih rupa i neizravnatih šahtova da im uspornici nisu ni potrebni. Sve za posljedicu ima opravdano negodovanje onih vozača koji poštuju prometna pravila i znaju što je prometna kultura, kaže naš izvor iz Grada Zadra.
Svaka priča ima i drugu stranu medalje, pa je tako, zbog učestalih prometnih nezgoda, Policijska uprava zadarska tražila postavljanje uspornika na Murvičkoj ulici, prije križanja sa Stadionskom i Petra Skoka. Policijska statistika navodno je pokazala drastičan pad broja nezgoda nakon postavljanja uspornika, ali nikom nije palo na pamet da npr. izmjesti Čistoćine kontejnere i tako barem iz pravca Petra Skoka poboljša preglednost raskrižja. Sreća je da taj pravac ide u rekonstrukciju nakon što ispod njega bude postavljen tzv. Kolektor visokih zona.
— više pročitajte u tiskanom izdanju Zadarskog lista