Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Evidentna neusklađenost opterećenja studenata

04.05.2012. 22:00
Evidentna neusklađenost opterećenja studenata


Nedostaci tog sustava kao i neusklađenost opterećenje studenata evidentni su. Stoga smo ovaj priručnik i prepoznali kao jednostavan, kvalitetan i čitljiv – Mateja Rožanković


Studentski zbor Sveučilišta u Zadru izdavač je “Priručnika za izračun ECTS bodovnog sustava” čiji su autori Goran Đurđević, Ivan Vekić i Jere Junaković. Priručnik je nastao u okviru djelovanja “Odbora za praćenje bolonjskog procesa” pri zadarskom sveučilištu, a predstavljen je u četvrtak navečer u dvorani Odjela za povijest. U predstavljanju priručnika sudjelovali su Mateja Rožanković u ime Studentskog zbora, Ana Marija Rogić u ime recenzenata, te Ivan Vekić i Goran Đurđević kao autori.
– Na sjednici Studentskog zbora održanoj 20. veljače financiranje izdavanja ovog priručnika jednoglasno je potvrđeno. Riječ je o potrebnom izdanju prije svega zbog nerijetko neadekvatne primjene ECTS bodovnog sustava na našim sveučilištima. Nedostaci tog sustava kao i neusklađenost opterećenje studenata evidentni su. Stoga smo ovaj priručnik i prepoznali kao jednostavan, kvalitetan i čitljiv. Štoviše, na nedavno održanom susretu studenata Bolonje u Rijeci priručnik je dobro prihvaćen i od studenata drugih hrvatskih sveučilišta, ali i sveučilišta susjednih zemalja koji također imaju problema s prilagodbom bolonjskim reformama, kazala je Rožanković.
Recenzenti “Priručnika za izračun ECTS bodovnog sustava” su dr. sc. Josip Faričić, dr. sc. Nikola Vuletić i Ana Marija Rogić, a potonja ga je na predstavljanju okarakterizirala kao kratak, sažet i konkretan.
Ivan Vekić kao jedan od autorskog trojca u svom je kratkom izlaganju upozorio na neke propuste učinjene pri provedbi reformi napravljenih kako bi se hrvatski visokoobrazovni sustav prilagodio bolonjskim kriterijima. Vekić je naglasio kako je ovo tek prvi aspekt rada “Odbora za praćenje bolonjskog procesa” te kako je osnovna svrha ovog priručnika da bude primjenjivan i korišten.
U uvodnim napomenama priručnika autori su istaknuli kako je njegov cilj “u najkraćim crtama predočiti upute za primjereniju prilagodbu ECTS bodovnog sustava” i kako je namijen “članovima stručnih vijeća sveučilišnih odjela, članovima odjelnih povjerenstava za kvalitetu, odjelnim ECTS koordinatorima, profesorima i studentima”. Sadržaj nadalje čine kratka poglavlja: “Što jest, a što nije ECTS?”, “Opterećenje studenta kroz jednu akademsku godinu izraženo kroz ECTS i vrijeme predviđeno za ostvarenje jednog ECTS boda”, “Predmetni sustavi kao čimbenici studijskog programa”, “Nastavne aktivnosti studenata koje se vrednuju ECTS bodovima”, “Potreba provjere ispravnosti studentskog opterećenja”, “Izračun opterećenja izraženog ECTS bodovima za pisanje seminarskih i drugih radnji, te za rad s ispitnom literaturom”, “Pogrešni načini izračuna studentskog opterećenja”, “Primjeri provjere studentskog opterećenja”, “Načini podešavanja studentskog opterećenja u slučaju pogrešne raspodjele ECTS bodova”, “Prilozi” i “Popis literature”.