Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Na otoke pod svaku cijenu!

Autor: Dragana Glavočić

04.07.2010. 22:00
Na otoke pod svaku cijenu!


Ako izračunamo koliko košta povratna trajektna karta za osobu i automobil, tada ispadne da je gotovo ista kao i avionska karta Zadar-Pula, kazuje Josip dodajući da je opće poznato da Jadrolinija “živi” od zarade na relaciji Zadar-Preko
Osim nesnosne vrućine, sunca koje već od ranog jutra žari te gužvi na ulicama, ono što Zadrane prati iz ljeta u ljeto, su i kolone automobila na trajektnom pristaništu. Već su od proteklog tjedna kolone za ukrcaj na trajekt koji prometuje na relaciji Zadar-Preko bile do semafora pokraj mosta.
Ovaj vikend gužve na pristaništu bile su nešto manje nego prošli tjedan. Automobili su bili raspoređeni u tri ukrcajne trake. Neki od automobila su bili ostavljeni u traci, dok je većina putnika strpljivo na užarenom suncu čekala početak ukrcaja.
Most kopno – Ugljan
Među onima koji su strpljivo i sa znojem na čelu čekali ukrcaj bile su dvije obitelji iz Kopra koje će 15 dana svog, kako su kazali, dugo iščekivanog odmora provesti u Kalima.
– Ne čekamo dugo na ukrcaj. Sada smo na odmoru i opušteniji smo tako da ne marimo ako moramo i nešto duže čekati. Jedina zamjerka koju imamo je što je trajektna karta za automobil i za osobu vrlo skupa. Do sada smo imali priliku putovati trajektom na liniji Prizna-Žigljen-Pag, koja je, također, kratka linija, i karta za automobil i osobu je puno jeftinija. Mislimo da bi najidealnije bilo da se sagradi most koji bi povezivao kopno i otok Ugljan kako bi se riješio problem s dugim kolonama automobila, ali bilo bi i jeftinije, kazuju turisti iz Kopra.
Istu primjedbu na skupi trajektni prijevoz imao je i Josip iz Zagreba te je mišljenja da bi Hrvati, a ne samo stanovništvo otoka, imali pravo na kupovinu karte po zimskoj tarifi.
– Nedavno samo imao iskustvo na jednom hrvatskom otoku da mi je konobar naplatio kavu s mlijekom 17 kuna samo zato jer ne spadam u domicilno stanovništvo. I to je apsurdno da unutar hrvatskih granica postoji takva podijeljenost. Ako izračunamo koliko košta povratna trajektna karta za osobu i automobil, tada ispadne da je gotovo ista kao i avionska karta Zadar-Pula, kazuje Josip dodajući da je opće poznato da Jadrolinija “živi” od zarade na relaciji Zadar-Preko.
– U špici turističke sezone trajektnih linija prema Braču i Hvaru ima puno više nego tijekom zimskih mjeseci kada se “krpaju”. Ponekad putujem na liniji Biograd-Tkon, no trajektnih linija nema baš puno, ali i trajekti su manjeg kapaciteta pa postoji mogućnost da se neću ukrcati, zaključuje Josip.
Strane registracije
U subotnje jutro trajektna luka bila je prepuna automobila s talijanskim, austrijskim, češkim i slovenskim registracijskim pločicama koji su putovali prema otocima Ižu i Ravi. U redu za ukrcaj bilo je i automobila s gliserima na trajleru.
Iz Austrije je na ljetovanje za otok Iž stigla grupa prijatelja koji će na tom otoku provesti tjedan dana.
– Nekom od nas ovo je prvi posjet Ižu, a meni drugi. Čekanje na ukrcaj kratimo ispijajući pivo i u razgovoru. Do sada nikad nisam imao problema s ukrcajem na trajekt, a niti sam ikad dugo čekao. Cijena karte je sasvim pristupačna, kazao je sugovornik.
Iskrcaj automobila iz trajekta koji je stigao iz Preka kontrolirali su pripadnici Jedinice prometne mladeži, poznate kao “bobiji” te su u dva navrata zaustavljali promet kako se ne bi stvorili često viđeni prometni čepovi.
Pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Zadar Đoni Štambuk ukazao je na problem neadekvatnosti trajektne luke u Zadru kroz koju prođe 2,5 milijuna putnika godišnje.
– Postoje tri ukrcajne trake koje su u funkciji tijekom ljeta, a zimi su dvije. Dovoljno je da samo jedan automobil bude krivo parkiran ili da čeka na ukrcaj bez vozača pa da dođe do blokade u tom “uskom grlu” koji nam, zapravo, predstavlja najveći problem. U takvim situacijama u pomoć zovemo policiju koja stavlja na automobilske kotače “lisice”. Nama je svejedno hoće li ili neće biti vozač kažnjen, kad znamo da ga “pauk” ne može fizički ukloniti. Nama je, ipak, najvažnije da ukrcaj automobila teče nesmetano kako bi se izbjegle kolone vozila i blokada prometa, kazao je Štambuk. Tijekom ljeta u regulaciji prometa u luci sudjeluju djelatnici Lučke uprave,a dodatno uzmu i sezonske djelatnike.
– Ove godine uzeli smo šest mladića, nešto manje nego prijašnjih sezona. Recesija se osjeća i u radu naše službe, dodao je Štambuk.
Turistička sezona koja je u tijeku, trebala bi, mišljenja je sugovornik, biti bez većih gužvi na trajektnom pristaništu s obzirom da prema Preku prometuju trajekti većih ukrcajnih kapaciteta.