Može li Zadar dobiti dvije nove škole?

Slika korisnika admin
prvasi_preradovic09_6
Filip BRALA

Na savjetovanju o financiranju izgradnje i rekonstrukcije škola po modelu javno-privatnog partnerstva (JPP) s ministrima Radimirom Čačićem i Željkom Jovanovićem u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta bili su i predstavnici Grada Zadra i Zadarske županije - gradski pročelnici, Joso Nekić za školstvo i Krešimir Karamarko za unutarnju reviziju te županijski pročelnik za društvene djelatnosti Ivan Šimunić.

Kako kaže Nekić, smisao svega je, kao i do sad, da se eliminira rad u tri smjene, a konačni cilj da sve škole u Hrvatskoj rade samo u jednoj smjeni.

- S četiri nove osnovne škole u Zadru bi se radilo u jednoj ili dvije smjene, a već s dvije nove osnovne škole predviđene na Crvenim kućama i na Novom Bokanjcu, za koje već imamo projekte, više nijedna škola ne bi radila u tri smjene, govori Nekić.

Ukoliko se Vlada odluči za ovaj model, zatim prijedlog prihvati Gradsko vijeće, a onda i ministarstvo, po modelu javno-privatnog partnerstva gradit će se upravo te dvije škole.

Kako ističe županijski pročelnik Ivan Šimunić, na savjetovanju u ministarstvu je ovaj model predstavljen tek načelno.

- Najavljeno je da će se svim osnivačima škola naknadno javiti Agencija kako bi se ispitale financijske mogućnosti za primjenu modela JPP-a, a tek nakon toga, ako se analizom utvrdi opravdanost primjene modela, moglo bi se ići u investiciju. Specifičnost JPP-a je u tome što se javni proračun dugoročno obvezuje financirati izvođača radova uz značajne iznose, koji su u konačnici 2-3 puta veći od same investicije. S druge strane, Zadarska županija je uz pomoć Republike Hrvatske samo iz programa CEB V (2003.-2011.) izgradila ukupno 33 školska objekta za ukupno 162 milijuna kuna, po klasičnom modelu, govori Šimunić.

Neovisno o ovoj inicijativi, Županija sudjeluje u pripremi projektne dokumentacije za izgradnju školskih objekata, samostalno ili u suradnji sa zainteresiranim gradovima i općinama.

VIŠE U TISKANOM IZDANJU ZADARSKOG LISTA
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno