Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Glasovac: Ne može Narodni muzej voditi osoba koja ga je dobila u političku dotu

05.05.2017. 22:00
Glasovac: Ne može Narodni muzej voditi osoba koja ga je dobila u političku dotu


Moramo voditi računa da na čelo ključnih institucija u kulturi i turizmu ne dođu profesionalni političari nego zaista profesionalci. Prvo jamstvo koje nudimo su pošteni javni natječaji, rekla je Glasovac
Kulturno naslijeđe imamo, jedino što moramo je voditi računa da na čelo ključnih institucija u kulturi i turizmu ne dođu profesionalni političari nego zaista profesionalci, ljudi koji su stručni i dalekovidni. Prvo jamstvo koje nudimo su pošteni javni natječaji, rekla je kandidatkinja za gradonačelnicu Zadra Sabina Glasovac na predstavljanju dijela izbornog programa “Zadarski turizam” i “Zadar – grad kulture” koalicije SDP-HNS-HSS.
Glasovac je kao svijetle primjere u kulturi, ustanove koje su primjer dobrog upravljanja, razvijanja i brendiranja, istaknula Gradsku knjižnicu Zadar i Muzej antičkog stakla.
– Isto to možemo i s Narodnim muzejom Zadar, ali ne dok ga vodi osoba koja ga je dobila u političku dotu za glas, rekla je Glasovac. Kao iskorake koje nudi koalicija SDP-HNS-HSS spomenula je korištenje neiskorištenih i bolje korištenje nekih drugih gradskih prostora, podršku razvoju urbane kulture i civilnog društva, ulaganje u ljude itd. Govoreći o turizmu naglasila je kako je Zadru prvenstveno potrebna jasna strategija turističkog razvoja i edukacija ljudi koji se bave turizmom.
– Moramo odlučiti hoćemo li i dalje svaštariti ili ćemo odabrati smjer razvoja koji je najbolji za nas i na tome raditi. Strategija mora odgovoriti i na pitanje kako se nositi s činjenicom da Zadar pomalo postaje tranzitna destinacija, zaključila je.
O planu koalicije za sektore kulture i turizma govorila je i predsjednica HNS-ovog interesnog odbora za kulturu i turizam, umjetnica Silvijana Dražović koja je istaknula kako je naša kultura zarobljena u prošlosti, a ono što se nudi uglavnom je komornog karaktera.
– Pored divne povijesne razglednice, naša kultura ne pokazuje viziju, znakove početka brendiranja i ne vode je stručni ljudi, a rezultat toga je kaos. Sva ambicija Zadra koncentrirana je na jezgru iako 99 posto ljudi živi van povijesne jezgre po zapuštenim kvartovima, istaknula je Dražović. Stoga su plan koalicije mali disperzativni centri, brendiranje kulture, kao i turizma, a to konkretno znači: tri ljetna kina, 20 galerija s atelijerima, 20 mini muzeja, difuzne hotele kao klastere privatnog smještaja, nabrojila je Dražović opisavši sadašnju ponudu zadarskog turizma na vrlo slikovit način.
– Zadar je kao goropadna domaćica koja često poziva goste i svaki put im servira paštašutu, uporno im objašnjavajući kako je to jastog, šparoge, tartufi, losos, rekla je Dražović.
Na konferenciji je govorio i SDP-ovac Daniel Radeta zaključivši kako Zadar mora postati glavno turističko središte Mediterana, a kao neke od prijedloga kako privući goste i van špice sezone naveo je ulaganja u gradske plaže, stavljanje u funkciju zapuštenih gradskih prostora, besplatan i neograničen internet u gradskoj jezgri, ali prvenstveno osnivanje Centra izvrsnosti u turizmu.