Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Hrvatsku himnu ostala je pjevati najgora pjevačica

05.08.2016. 22:00
Hrvatsku himnu ostala je pjevati najgora pjevačica


Ovogodišnji, 20. po redu Zadar snova otvoren je u subotu nizom performansa pod zajedničkim nazivom ”Kmetovi i gospodari”. Bio je to podsjetnik na nestanak zadarskog gospodarstva, nekad vodećeg u bivšoj državi i nastanak nove kaste gospodara. Upravo ovakav alternativni izričaj ove je godine bio najhranjivija podloga za ovakvu vrstu, prije svega političkog teatra. Zato je i simbolički, festival otvoren upravo ispred Gradske uprave, pjevanjem državne himne zbog kojeg su iz zbora, jedan po jedan ispadali pjevači. Luka Knez je na kraju morao dirigirati samo jednoj pjevačici, onoj najgoreg glasa.
Predvođeni “Crnom kraljicom”, u čiji se kostim uvukao i umjetnički voditelj festivala Vinko Radovčić, skupina se pod stijegom “dvaju ikseva”, uputila Kalelargom, do Foruma. Uz performans Ivana Šarlije ”Da šutiš”, a uz podršku Alaina Marina koji je potpisao koreografiju, pročitana je crna statistika nestanka zadarskih tvornica te ulazak u svijet potpuno nesigurne egzistencije. Građanski antički kor izveo pjesmu je ”Zadarska” Želimira Periša koja govori o brojnim radnim mjestima koja su ukinuta. Kor je pratio Gildo Bavčević, izvodeći ispred stupa srama performans ”Plastic machine man” dok je kod bazilike na Forumu, Martin Kranjčec izveo performans ”Temelj” koji je bio uvod u hodnju od rive do Pozdrava Suncu i u performans ”Reinkarnacija” mlade Lare Nekić. I na kraju, u zaleđu Morskih orgulja, u crkvi sv. Nikole glazbeni kolektiv NOVALIS je koncertom i službeno otvorio program 20. festivala suvremenog kazališta Zadar snova.