Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Izvornost nas razlikuje od drugih

Autor: Ante Vidović

06.07.2010. 22:00
Izvornost nas razlikuje od drugih

Foto: Sebastian GOVORČIN



Naši gospodarstvenici i poduzetnici dobili su priliku da bez osobitog troška prezentiraju i promoviraju svoje proizvode građanima i turistima i siguran sam da će im to pomoći u njihovim daljnim gospodarskim aktivnostima, rekao je predsjednik HGK Županijske komore Zadar Dario Jurin
Čak 180 izlagača, od čega 24 iz Zadarske županije izložilo je svoje proizvode jučer na Rivi u sklopu akcija Kupujmo Hrvatske i Vrijedne ruke. Radi se o akciji koju sedmi put u Zadru organizira Hrvatska gospodarska komora u suradnji s HGK Županijske komore Zadar. Njen cilj je promocija hrvatskog gospodarstva, osobito kvalitetnih domaćih proizvoda u čiju izvrsnost su se jučer uvjerili brojni Zadrani i njihovi gosti.
– Naši gospodarstvenici i poduzetnici dobili su priliku da bez osobitog troška prezentiraju i promoviraju svoje proizvode građanima i turistima i siguran sam da će im to pomoći u njihovim daljnim gospodarskim aktivnostima, rekao je predsjednik HGK Županijske komore Zadar Dario Jurin.
– Dobro je što se u akciju uključuje sve više gospodarstvenika. Izvornost nas razlikuje od drugih u globaliziranom gospodarskom okruženju, stvara identitet i konkurentsku prednost našeg gospodarstva. Malo i srednje gospodarstvo može puno učiniti na tom polju, osobito što je ono fleksibilno i prilagodljivo promjenama, rekao je zadarski dožupan Đani Bunja.
Akcija Hrvatske gospodarske komore “Kupujmo hrvatsko” počela je još 1997. godine sa željom da se prepoznaju, označe i izdvoje kvalitetni hrvatskih proizvodi. Takvim su se proizvodima počeli dodjeljivati znakovi “Izvorno hrvatsko” i “Hrvatska kvaliteta”. U sklopu projekta vizualnog označavanja počela je i akcija “Kupujmo hrvatsko”, koja je do danas poprimila razmjere sveobuhvatne nacionalne akcije s velikim gospodarskim i društvenim značenjem u cilju nacionalne homogenizacije strateških gospodarskih interesa zemlje te podizanja nacionalne svijesti o vlastitim vrijednostima.
Akcija “Kupujmo hrvatsko” ima snažnu potporu hrvatskih građana što je potvrdilo istraživanje na uzorku od 2.319 građana provedenog od travnja do rujna 2009. Čak 94 posto slaže se kako je potrebno kupovati hrvatske proizvode. Više od trećine izlagača, točnije 35 posto, ocijenilo je akciju “Kupujmo hrvatsko” čistom peticom. Najviše odličnih ocjena u preporuci za kupnjom hrvatskih proizvoda zamijećeno je u Istarskoj županiji, njih 76 posto, a zatim Zadarskoj županiji gdje je akciju s odličnim ocijenilo 70 posto ispitanika. Zanimljivo je da čak 81 posto ispitanika odgovorilo potvrdno na pitanje jesu li spremni izdvojit nešto više novca za hrvatski proizvod jednake kvalitete kao strani.


Akcija organizirana u pravo vrijeme


Prva akcija “Kupujmo Hrvatsko” održana je u Zadru 1997. godine na Narodnom trgu i u njoj je sudjelovalo 40 izlagača, od čega 14 iz Zadarske županije. Jučer je taj broj povećan za više od četiri puta.
– Moram priznati da me je ugodno iznenadio broj sudionika. Lani ih je bilo oko 140, a ove godine 40 više. To pokazuje da je akcija naišla na dobar odaziv u Hrvatskoj, a izgleda da je i pogođeno pravo vrijeme za njeno organiziranje na početku turističke sezone, rekao je Dario Jurin.




Željko Vrsaljko: Najsigurniji i najbolji način za plasman proizvoda


Među izlagačima na Rivi bio je i nadinski vinar Željko Vrsaljko.
– Svaka ova akcija je hvalevrijedna i njih treba biti više. Ovo je najbolji i najsigurniji način da mi proizvođači prezentiramo svoje proizvode potrošačima i osiguramo njihov plasman na tržištu. Osobno ću danas ovdje prodati nekoliko butelja vina, ali mi je puno važnije to što će ga ljudi degustirati, uvjeriti se u njegovu kvalitetu i danas, sutra ga poželjeti kupiti.