Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Menadžeri trebaju odlučivati racionalno, na temelju egzaktnih činjenica

07.03.2011. 23:00
Menadžeri trebaju odlučivati racionalno,  na temelju egzaktnih činjenica


Odlučuje se na temelju intuicije i iskustva, a trebale bi se odlučivati racionalno, na temelju egzaktnih činjenica, znanja i informacijske podloge, rekla je mr. sc. Andreja Švigir


Pošast u hrvatskim poduzećima jest da menadžeri svih razina odluke  donose iracionalno. Odlučuje  se na temelju intuicije i iskustva, a trebale bi se  odlučivati racionalno, na temelju egzaktnih činjenica,  znanja i informacijske podloge, rekla je mr. sc. Andreja  Švigir na jučerašnjem predavanju na temu “Analiza financijskih izvještaja”  održanom u prostorijama  HGK Županijske komore u  organizaciji Gospodarske komore Zadarske županije i tvrtke Altius savjetovanje d.o.o.
– U set financijskih izvještaja spadaju bilanca, račun dobiti i gubitka, izvještaj o  novčanim tokovima i izvješće  na promjenama u glavnici.  Njihova analiza je važna da bi  vidjeli poremećaj u poslovanju, postavili dijagnozu i  preporučili terapiju. Financijski izvještaji rade se jednom godišnje, ali bez obzira  na njihovu statičnost mi u  pravilu trebamo uočavati  trendove koji se iz godine u  godinu mijenjaju, rekla je Švigir.
Cilj financijskog izvještavanja jest informiranje zainteresiranih korisnika o financijskom položaju poduzeća  kao i o uspješnosti njegovog  poslovanja. Izvještaji koji se  dobiju analizom financijskih  izvještaja trebaju biti razumljivi i sažeti, a menadžeri  upoznati s odgovarajućom  terminologijom. Domaća  praksa jest da su oni preglomazni i praktično neupotrebljivi, a menadžeri uopće  nisu upoznati s terminima.  Imate strane tvrtke s preko  deset tisuća zaposlenih s izvještajima na osam strana, a u  hrvatskoj tvrtka sa 100 radnika ima izvještaj na sto  strana, kako je kazala Švigir.
Sadržaj jučerašnjeg predavanja bio je: temeljni financijski izvještaji vs. poslovni  izvještaji, pokazatelji financijske analize, kako naučiti  čitati financijske izvještaje,  specifičnosti analiza zaliha,  specifičnosti analize potraživanja, DuPont i ADT,  kako uočiti poremećaje u poslovanju, faze poslovne krize,  kako i gdje dobiti podatke o  konkurenciji.