Zadnja prometna strategija Zadarske županije donesena je 1999. godine i od svih utvrđenih prijedloga jedino nije ostvaren projekt izgradnje mosta Pašman – kopno. Upravo taj projekt je prvi na listi nove petogodišnje strategije. Od mosta života se ne odustaje, dapače, tvrdi Zdravko Jerak
Neprofitabilna udruga dragovoljno udruženih županijskih i gradskih strukovnih udruga niskogradnje i njima srodnih udruga Hrvatsko društvo za ceste “(HDC) – Via Vita” održala je radni sastanak na kojem su utvrdili prijedlog nove prometne strategije za razdoblje 2012. – 2016. Sastanku na kojem su nazočili Ante Šarić, Mile Fabijan, Blaženko Šindija, Marko Janković i Ive Peroš, predsjedao je Zdravko Jerak, koji je od osnivanja zadarskog “HDC – Via Vita” njegov predsjednik.
– Zadnja prometna strategija Zadarske županije donesena je 1999. godine i od svih utvrđenih prijedloga jedino nije ostvaren projekt izgradnje mosta Pašman-kopno. Upravo taj projekt je prvi na listi nove petogodišnje strategije. Od mosta života se ne odustaje, dapače, tvrdi Jerak istaknuvši da su svi nazočni članovi HDC – Via Vita iznijeli svoje konstruktivne prijedloge i mišljenja za razvoj i unapređenje cestovne infrastrukture, odnosno poboljšanje sigurnosti svih sudionika prometa na području Zadarske županije.
Zaobilaznica Jadranske magistrale
Područje Zadarske županije je kao svojevrsna spojnica kontinentalnih regija Hrvatske s Jadranom i Mediteranom, razvojno perspektivno i vrlo atraktivno za nova ulaganja.
– U petogodišnjoj strategiji poseban naglasak je stavljen na izgradnju četverotračne ceste Žmirići – Supernova – čvor Zeleni hrast u dužini od 22 kilometara, najavio je Jerak dodavši da će se zbog crne točke Žmirići i znatno bržeg protoka vozila tu izgraditi i dvotračni kružni tok ili rotor.
Treći projekt je izgradnja svojevrsne zaobilaznice Jadranske magistrale na dionici Nin – Vransko jezero u duljini 40 kilometara, s kojom bi se i povezale zone na tom prometnom pravcu poput zona u Ninskim Stanovima i Crnom.
– Cesta od Nina preko Mazija kuće na Jadransku magistralu (D8) bi se spojila kod Karaule. Preko čvorova Babindub i Sv. Martin te iznad brda Vrčevo spojila bi se na Vransko jezero i kod Pakoštana te priključila na D-8, objašnjava Jerak.
Alternativni prometni pravac kojim bi se za vrijeme jakih i orkanskih udara bure zaobišla višekratno zatvarana velebitska dionica autoceste od Sv. Roka do Masleničkog mosta, onaj je starom, povijesnom Alanskom cestom od Tunela Sv. Rok do Zatona Obrovačkog u dužini 10 kilometra i dalje preko Obrovca.
– Dionica bivše makadamske ceste od raskrižja D-54, do južnog portala Tunela Sv. Rok je asfaltirana jer je služila kao servisna cesta pri gradnji tunela. U prvoj fazi cesta bi se obnovila za prometovanje osobnih vozila, kaže Jerak dodavši da je zamisao projekta postići da Tunel Sv. Rok i Velebit, budu prohodni tijekom cijele godine.
Automatsko upravljanje prometom
Ova godina je i jubilarna, 180. godišnjica izgradnje majstorske, Alanske ceste.
– U drugoj fazi postojeća cesta od pet metara u potpunosti bi se rekonstruirala i proširila na 6,5 metara, uredila bi se odvodnja i geometrija zavoja za nesmetano odvijanje prometa osobnih i gospodarskih vozila, navodi Jerak dodajući da Ministarstvo turizma i Hrvatska gospodarska komora također podržavaju revitalizaciju naših povijesnih prometnica.
U “Projekt obnove cesta Republike Hrvatske” ili tzv. Betterment koji se financira sredstvima Europske investicijske banke, obznanio je Jerak, u Zadarskoj županiji su ušla čak tri projekta – četverotračna cesta Žmirići- Zeleni hrast (22 km), visoki stupanj rekonstrukcije Jadranske magistrale D-8 od Bibinja do Draga (37 km i rekonstrukcija ceste Karin-Obrovac-Gračac-Bruvno (62 km).
– Sveobuhvatna rekonstrukcija jedne od najopterećenijih zadarskih dionica D-8 od Bibinja do Draga između ostalog predviđa nastavak izgradnje četverotračne ceste iz pravca Zadra do glavnog ulaza u Marinu Dalmacija, nogostupe i rasvjetu kroz sva mjesta prolaska ceste, raskrižje na dva nivoa u Bibinjama kod Markovića, veliko raskrižje kod bifea Hajduk u Sukošanu, u Sv. Petru i Pakoštanima, pojašnjava Jerak.
Biograd na Moru rekonstrukcijom, također, gotovo potpuno besplatno, dobiva po dva kružna toka i raskršća na dva nivoa te dva pješačka pothodnika ispod Jadranske magistrale za Torove, odnosno za Kosu Istok i Kosu Zapad.
Radari i kamere će se do početka školske godine postaviti kod Ekonomske škole na zadarskoj Puntamici, u Biogradu kod osnovne škole i u Stankovcima. Za projekt Automatsko upravljanje prometom grada Zadra imovinsko-pravne poslove će izvršiti grad, a sve ostalo će se financirati iz predpristupnih fondova EU.
Na sastanku je izvršena analiza prometa za vrijeme ljetne turističke sezone te su izvršene pripreme za 5. kongres HDC Via Vita u studenom mjesecu u Cavtatu.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
mali nogomet
Sv. Ante Zrilić nekretnine vratio se u Prvu ligu
Zadar
OŠ Krune Krstića
NAGRADE ADDIKO BANKE Zadarske učenice najbolje u financijskoj pismenosti
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Počeo izlaziti prvi hrvatski vinski digitalni časopis, Vinske zvijezde
Ostali sportovi
Uspjeh ŠSD Jadran
Odbojkaši OŠ Bartula Kašića viceprvaci Hrvatske
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV
Ninov trofejni kantar
Županija
NEPRAVOMOĆNO