Foto: Filip BRALA
U prošloj godini dogodilo se nešto manje od 37 tisuća prometnih nesreća u kojima je poginulo 390 osoba, a teže ili lakše je ozlijeđeno je nešto manje od 16 tisuća osoba
Stanje sigurnosti prometa na cestama u 2012. godini je poboljšano – smanjen je broj nesreća sa smrtno stradalima na hrvatskim cestama za 8,3 posto, s teško ozlijeđenima za 11,67 posto, a onima s materijalnom štetom za 13,4 posto.
Broj poginulih na cestama manji je za 28, odnosno 6,7 posto, teško ozlijeđenih za 376, odnosno 11 posto, a lakše ozlijeđenih za 1.764, odnosno za 12 posto, istaknuto je danas na stručnom skupu “Sigurnost u cestovnom prometu analiza utjecajnih čimbenika i ukupnog stanja” održanom u Centru za vozila Hrvatske i Institutu za vozila u Velikoj Gorici.
Nastavljen pozitivan trend
U prošloj godini dogodilo se nešto manje od 37 tisuća prometnih nesreća u kojima je poginulo 390 osoba, a teže ili lakše je ozlijeđeno je nešto manje od 16 tisuća osoba, izvijestio je Darko Grac iz Odjela za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije, dodavši da su ti podaci značajno manji u odnosu na 2011.
Ohrabruje činjenica da je već četvrtu godinu zaredom nastavljen pozitivan trend smanjenja broja prometnih nesreća, ali i stradalih osoba, istaknuo je Grac. Činjenica je da su rezultati rada na prevenciji vidljivi i policija će i dalje intenzivnije djelovati na najopasnijim prometnim točkama, dodao je.
Prometni stručnjak Željko Marušić kako zbog činjenice da je broj poginulih u prošloj godini pao na ispod deset na 100 tisuća stanovnika, što je bio cilj Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama, možemo biti zadovoljni.
Pokazatelji su dobri, no ne možemo biti zadovoljni s obzirom na kretanja u Europi, jer su hrvatske brojke još uvijek znantno lošije nego europske. To pokazuje da još uvijek postoje velike mogućnosti za poboljšanje, kao i da je utjecaj krize koji je negativan na sve gospodarske trendove u određenoj mjeri pozitivno djeluje na sigurnost, jer se građani manje voze, istaknuo je Marušić.
Druga opcija – represija
Prvi dani ove godine pokazali su da se i dalje događaju vrlo teške prometne nesreće unatoč pozitivnim trendovima i treba pozdraviti izmjene zakona o sigurnosti cestovnog prometa koje strože kažnjavaju najteže prekršitelje prometnih propisa, naglasio je.
Prema Marušićevim riječima, svjetski je trend da oko pet posto vozača radi 95 posto pogibeljnih prekršaja, a polovina od tih pet posto čine najpogibeljnije prekršaje i doslovce maltretiraju sve sudionike u prometu i dovode do nesreća u kojima stradavaju nedužni i najugroženije skupine.
Bitno je cijeli sustav prilagoditi i usmjeriti protiv tih vozača, da djeluje od samog početka kroz edukaciju i mjere poboljšanja stanja u prometu, a ako to ne pomogne i represija, smatra Marušić.
Ocijenio je da je stanje što se tiče kazni za prometne prekršaje optimalno i pravedno, no najvažnijom drži brzu i učinkovitu provedbu kaznenih mjera.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Zadar
PRIRODOSLOVNO-GRAFIČKA ŠKOLA
EKO DANI Drvo nade i biografija vode simboli ekoloških izazova
Scena
posebno iznenađenje
Jelena Rozga doživjela emotivan trenutak na pozornici
Zadar
ART DESIGN
Važno je da naši mladi upoznaju neke od najbitnijih dijelova zadarske umjetničke scene
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
'za zadar'