17 °C
Online izdanje
Nedjelja, 20.travnja 2014.
Vi ste ovdje:  Home » Prilozi » Automobili
RSS feed
Današnji broj
Automobili
Povratak
Moderna skladba po zadanim notama
Piše: Edi Prodan
Nova generacija Jazza nastavlja poznatim putem ali ovog puta uz znatno prostraniju karoseriju i znatno modernizirani vizualni identitet
Idealni monovolumenski oblik - Honda Jazz

Na prvim je fotografijama djelovalo kako je Honda s novim Jazzom, prva mu se generacija pojavila 2002. godine, napravila tek jedan dobar, temeljiti redizajn. Naprosto - modernizirala automobil kako bi bio konkurentan na u međuvremenu nabujalom tržištu monovolumena B segmenta. Stoga, od prvog pravog susreta s njime, očekivanja i nisu bila prevelika. No, kako to obično biva od "spojeva" od kojih s ne očekuje previše, prvi je pravi, "u živo" kontakt prošao u mnogo boljem ozračju. Štoviše možemo slobodno istaknuti kako nas je nova generacija Jazza vrlo ugodno iznenadila. Ponajprije izgledom. Da, točno je: apsolutno su sve linije prijašnje generacije prisutne no sve je sada napravljeno s daleko više modernizma, oblijih prijelaza i strukture koja je apsolutno monovolumenska. Jazz druge generacije tako postaje iznimno moderan automobil čije oblikovanje skoro da dodiruje smjelost koju uočavamo samo kod prototipova. Posebno su lijepo oblikovana i s petim vratima integrirana stražnja svijetla a nemalo pažnje privlači i stakleni umetak kojim se krovna linija produžava i u cjelosti stapa s poklopcom motora. U unutrašnjosti su iznenađenja također velika jer je promjenjena čitava središnja konzola. Moderna i skladna tek s možda nešto prenaglašenim i preplastičnim kolutima za kontrolu klimatizacije. Opcijski, u Jazzu se može dobiti i zaslon za navigaciju a i kad ga nema, taj je prostor privlačno oblikovan.

Ono što kod Jazza također zaslužuje sve pohvale je velika prostranost kabine. Mjesta ima u izobilju čak i na stražnjoj klupi a kako se volumen prtljažnika totalno približio 400 litara, možemo s pravom ustvrditi da je Jazz, s obzirom na svoje nevelike dimenzije, pravi rekorder prostranosti. Taj suodnos vanjskih dimenzija koje nisu poput konkurenata značajnije prešle 4 metra se najbolje ogleda u lakoći parkiranja pa i cjelokupnog upravljanja u gradskim gužvama kojima je ovaj automobil prvenstveno i namijenjen.

U vožnji je Jazz stabilan a i snage mu ne nedostaje u različitim situacijama. Maksimalne brzinske domete nismo isprobavali ali nekakva jurnjava i ne spada u prioritetni zonu njegova interesa. Ono gdje se ipak vidi segment kojem Jazz pripada su tanja obloga vrata i skromnija sjedala no to se na neki način i podrazumijeva s obzirom da su svi automobili današnjice podvrgnuti dijeti kako bi smanjili potrošnju i emisiju CO2.  

Kako najavljuje Ruting, hrvatski uvoznik Honde sa sjedištem u Rijeci, Jazz se u našoj zemlji očekuje početkom studenoga no cijene su mu još uvijek nepoznate. Stoga, pretjerano je upustiti se u kalkulacije o mogućim tržišnim efektima. Kvaliteta, okretnost i dopadljivost su svakako na strani Jazza a poprati li to i cijena koja se neće bitno udaljiti od konkurenata, dakle monovolumena B segmenta, Hondin bi mališan mogao imati poprilično uspjeha.

Motori

Jazz ima u ponudi dva moderna benzinska agregata. Manji ima zapreminu 1,2 litre i snagu od 90 KS dok je snažnijem 100 KS dobivenih iz motora obujma 1,4 litre. Da se radi o uistinu tehnološki vrlo naprednim motorima potvrđuju i detaljniji podaci. Manji tako ima prosječnu potrošnju od svega 5,1 litru uz vrlo ekološku emisiju CO2 od 120 g/km. Pritom su mu i dinamičke karakteristike vrlo dobre: od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,6 sekundi dok mu je maksimalna brzina 177 km/h. Snažniji agregat prosječno troši 5,3 litre na stotinu kilometara, emisija CO2 mu je 123 g/km, maksimalna brzina 182 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h 11,4 sekunde. Kako uz klasični manualni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa Jazz kod snažnijeg benzinca ima u ponudi i "i-shift" automatiku, karakteristike za tu vrijantu su u zoni potrošnje i emisje CO2 bolje ali je dinamika neznatno lošija.


Dimenzije

Jazz se u sferi dimenzija nije bitno mijenjao u odnosu na prethodnu generaciju. Ipak, s obzirom da je dobio potpuno novu platformu, dužina mu je sada 3900 mm (+55 mm), širina 1695 (+20 mm) te visina 1525 mm koliko je bila i prethodniku. Međuosovinski razmak je 2500 mm (+50 mm) a zahvaljujući preciznoj konstrukciji najveća se promjena zbila u prtljažniku koji je povećao obujam za 15-ak posto: s 353 narastao je na čak 399 litara što je među najvišim vrijednostima u klasi. Dodajmo još da mu se težina kreće od 1122 do 1157 kilograma te da mu je zapremina rezervoara 42 litre.

Galerija slika
Trenutno nema komentara

Komentiranje više nije dostupno
Copyright © 2008. Zadarski list Uvjeti korištenja | Zaštita privatnosti | Impressum | Marketing
Powered by Sitestudio.hr