Najvjerojatniji uzrok nesreće zrakoplova “cessne” T 303, koja se dogodila na Velebitu 5. veljače prošle godine, jest ulazak s necertificiranim zrakoplovom za letenje u uvjetima zaleđivanja u oblake, u zonu zaleđivanja i u planinske valove, a zrakoplov se najvjerojatnije najprije zaledio na repu, stoji u završnom izvješću o nesreći toga zrakoplova koje je danas priopćila Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Republike Hrvatske.
Kako se navodi, pošto se zrakoplov najvjerojatnije kompletno zaledio, postao je pretežak, ušao u planinske valove i postao potpuno neupravljiv. Nakon toga je pod oštrim kutom pao s visine od oko 6500 stopa (ft) i udario u brdo podno Vaganskog vrha i od siline udarca se u potpunosti raspao.
Podsjeća se da je Agencija 8. studenoga ove godine, u skladu s dodatkom 13. međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO), dostavila završno izvješće o nesreći zrakoplova “cessne” Agenciji za civilno zrakoplovstvo, Ministarstvu unutarnjih poslova i vlasniku zrakoplova.
Završno izvješće izrađeno je na temelju Zakona o zračnom prometu, Pravilnika o izvješćivanju i istraživanju događaja koji ugrožavaju sigurnost te nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, dodatku 13 i EU Direktivi 94/56.
– Agencija je provela istragu u suradnji s FAA-om (Federal Aviation Administration) i NTSB-om (National Transport Safety Bord) Sjedinjenih Američkih Država, koji ga je odobrio 28. listopada 2010. , nakon dobijanja njihove suglasnoti, objavili smo ovo izvjšeć kaže direktor Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Republike Hrvatske Dinko Vodanović
U izvješću se ističe da u skladu s EU Direktivom 94/56 nije navedeno nijedno ime ni odgovornost neke osobe pa ono ne može i ne smije poslužiti za optuživanje, utvrđivanje odgovornosti i naplatu štete od osiguravatelja.
Među ostalim, u izvješću stoji da je zrakoplov trebao letjeti u skladu s popunjenim i odobrenim planom leta, da je na području oko Gospića ušao u oblake i do nesreće letio suprotno odobrenu planu leta te da su na nesreću utjecali vremenski uvjeti, a vremenska prognoza upozoravala je na zaleđivanje na području kroz koje je zrakoplov letio.
Vodanović je potvrdio da će Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova objaviti završno izvješće o toj zrakoplovnoj nesreći početkom iduće godine na svojim internetskim stranicama www.azi.hr, kad će ta stranica biti u uporabi i kad će biti objavljena sva završna izvješća o nesrećama koje su se dogodile od siječnja 2002. do sada, do kada je registrirano više od 900 nesreća, od kojih je više od stotinu istraženo.
Podsjetimo se u nesreći su poginuli listom vrsni hrvatski zrakoplovci Gerd Govejšek, Walter Aleksandar, Miljenko Bartolić i Zvonko Kelek koji su iz Zagreba putovali na odmor u Sukošan. Tim više je pad cessne T 303 izazvao je namalo zanimanje hrvatske javnosti. Da je zaleđivanje jedan od mogućih uzroka pada zrakoplova, objavio je prvi Zadarski list tijekom višednevne potražne akcije za nestalim zrakoplovom. (H)
najnovije
najčitanije
Županija
velika stvar
Analizator CRP sada dostupan i u ordinaciji opće medicine u Kalima
Zadar
USUSRET SEZONI
Zdravstveni sustav Zadarske županije priprema se za dolazak gostiju. Radit će šest turističkih ambulanti
Hrvatska
ANTIHDZ
NOVA IDEJA OPORBE Vlada koja bi osigurala poštenije izbore pa se raspustila!
Rukomet
2.HRL-Jug
Trener biogradskih rukometaša: ‘Sami smo si krivi što se ne borimo za naslov’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU
Nigerijac s biogradskom adresom: ‘Ako igraš u Hrvatskoj, moraš govoriti hrvatski’
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Županija
PODRŠKA S JUGA
DOMINACIJA HDZ-a Evo kako su glasali gradovi Zadarske županije
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO