Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Funkcionalnost za sve terene

09.01.2012. 23:00
Funkcionalnost za sve terene


Atraktivna Insignija opremljena je snažnim dizelašima i integralnim pogonom


Kad je neki proizvod dobar i prihvaćen na tržištu, redaju se njegove inačice. Upravo je to slučaj s Opelovom srednjoklasnom limuzinom Insignija što je uz klasičan, trovolumenski model jako dobro profitirala i s karavanskim, Sports Tourer modelom. Odličan dizajn i nemala popularnost karavana učinili su upravo ovaj model jednim od najtraženijih pa su u Opelu krenuli i korak dalje. Napravljen je model s integralnim pogonom, poznatim i iz drugih modela, u izdanju nazvanom Cross Four. Drugim riječima Insignija je dobila i svoju terensku verziju. Automobil je osim po sposobnoj i osebujnoj mehanici prepoznatljiv i po zaštitama prednjeg i stražnjeg odbojnika te plastičnim dodacima iznad prednjih i stražnjih blatobrana. Bez obzira na boju vozila svi dodaci su u mat sivoj boji a zaštita podvozja i odbojnika je pak u tonu mat aluminija.
Motori što su dodijeljeni Cross Fouru su dizelaši zapremine 2 litre. Slabijem je snaga 160 KS pri 4 tisuće okretaja motora uz 350 Nm okretnog momenta dok snažniji CDTi BiTurbo ima 195 KS. Manjem motoru maksimalna brzina je 221 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,1 sekunda. Iako su to više nego dobre, odnosno čak i sportske karakteristike, štedljivost je uzorna. U gradu je potrošnja samo 5,4 litre, dok činjenica da na “otvorenoj cesti” troši samo 3,7 litara na stotinu kilometara ide u zonu rubrike “vjerovali ili ne”. Prosječna je potrošnja 4,3 litre a emisija CO2 od 115 g/km ne iznenađuje ali svakako veseli. Snažniji, turbo dizelaš dolazi u veljači tako da je za sada poznato kako u prosjeku troši 4,9 litara što je desetak posto lošiji rezultat od onog što pronalazimo kod manjeg dizelaša. Maksimalno doseže 230 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 8,7 sekundi. Više se detalja o njemu dakle očekuje za po prilici mjesec dana.
Cross Four dolazi u samo jednoj razini opreme, “Sportive”. Riječ je o vrlo bogatoj, izdašnoj opremi, a u serijski dolazi i varijabilni ovjes FlexRide kao i samoblokirajući diferencijal.
Cjenovno se Opel Insignia Cross Four smjestila negdje u sredinu sličnih modela. Na zapadnoeuropskim tržištima, ovisno o porezima, startna cijena joj je 35 tisuća eura koliko treba izdvojiti za model s 2.0 CDTi s motorom snage 160 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ista verzija ali s automatskim mjenjačem, istog broja stupnjeva prijenosa, doseže skoro 38 tisuća eura. Verzija 2.0 CDTi BiTurbo sa 195 KS i ručnim mjenjačem ide od 37.500 eura. Važno je također napomenuti da su svi modeli opremljeni “start&stop” sustavom koji za nekoliko decilitara spušta potrošnju te dodatno pojašnjava odlične rezultate u gradskim uvjetima vožnje. Prema iskazanom, terenska verzija Insignije karavan s integralnim pogonom je 4 do 5 tisuća skuplja od standardnog izdanja.
Hoće li biti prihvaćena? Vjerojatno neće imati nekih većih problema s prodajom jer je riječ o sposobnom te istodobno “šminkerskom” automobilu. Iskustva konkurencije, primjerice iz VW koncerna, pokazuju da su takvi automobili itekako traženi.