Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Hibrid opakog karaktera

09.05.2011. 22:00
Hibrid opakog karaktera


Ultrasportske karakteristike, ubrzanje od 0 do 100 km/h 3,4 sekunde, zadovoljavaju i ekološke potrebe jer je emisija CO2 ovog Jaguarovog ljepotana samo 99 g/km
U suradnji s ekipom iz Williamsa F1 u planiranoj količini od samo 250 komada, baš kao što je pokazano na salonu automobila u Parizu u listopadu 2010. godine, Jaguar je, još uvijek kao prototip, predstavio C-X75. Ultrasportski automobil kako i priliči vozilima današnjice imat će hibridni pogon, odnosno klasični benzinac bit će potpomognut s dva elektromotora, svakim na po jednoj osovini. I ne samo to, automobil koji će u okoliš ispuštati samo 99 g/km CO2 ima ubrzanje od 0 do 100 km samo 3,4 sekunde dok mu je maksimalna brzina 322 km/h.
K tome – do maksimalne brzine od 300 km/h stiže za samo 15,7 sekundi što je primjerice prosječno ubrzanje do brzine od 100 km/h većine baznih automobila u manjim segmentima. No, možda i ne treba čuditi jer ukupna snaga Jaguara C-X75 je 789 KS a okretni moment uistinu nestvarnih 1600 Nm.
Maksimalna udaljenost koju može preći samo uz pomoć energije uskladištene u bateriji je 109 kilometara a ukupna mu je autonomija velikih 900 kilometar. Konkurencija, primjerice, na benzinskim crpkama mora stati svakih 400-tinjak kilometara. Istina, ma koliko bili zadivljeni ovim Jaguarom ne možemo a ne pogledati u karakteristike nekih konkurenata, primjerice Lamborghinija Murciélago LP 670-4 SuperVeloce, koji unatoč manjoj snazi (670 KS) do “stotke” ubrzava brže (3,2 sekunde).
Vratimo li se Jaguarovom sportašu uočit ćemo da je dug 4,65 metara, širok čak 2,02 metra te visok samo 1,2 m. Dizajn je u cjelosti podređen brzinskim nakanama automobila ali ujedno zadržava sve osobine prepoznatljivosti marke. Jako se dobro ističu i kotači, odnosno “felge” od čak 22 cola a sve zajedno itekako dobro naglašava sportski karakter automobila. Istina zbog potreba potentnog motora neki su detalji narušili aerodinamičnost pa tako bilježimo koeficijent otpora zraka od 0,32.
Unutrašnjost je dovoljna za dva putnika a dizajn joj je u cjelosti podređen sportskoj vožnji. Maksimalna ergonomija u estetskom smislu ide u zonu izrazitog modernizma čak i kad su materijali u pitanju. Naprosto, moramo se čuditi ali istovremeno i čestitati Jaguaru koji je skoro  sve iskazano kod prototipa uspio ponuditi i kod konačnog, komercijalnog modela.
Ako kojim čudom idete u red ljudi koji ipak mogu stati u red čekanja za ovaj automobil, moramo vas upozoriti da pripremite najmanje 8 milijuna kuna koliko će mu biti cijena na zapadnim tržištima.
Eto, sve je jasno. Veliki Jaguar, svakako ponos engleske produkcije automobila, je nakon što su ga pod svoje uzeli Indijci konačno prodisao, postao iznimno produktivnim, odnosno vratio se na staze nekadašnje slave. I ma koliko predviđali da će Kinezi “zavladati svijetom”, čini se da će tu zadaću za neka buduća vremena ipak preuzeti Indijci. Ako je suditi po C-X75 – dobro nam došli!