Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Branka Riđički putuje kroz vrijeme i prostor

09.08.2016. 22:00
Branka Riđički putuje kroz vrijeme i prostor


Naša članica Branka redovito nas počasti jednom izložbom godišnje. Lijepo je vidjeti da smo se okupili u tolikom broju, što svjedoči o veličini ove izložbe, kazao je Ivo Govorčin
“Vrata grada” naslov je izložbe Branke Riđički otvorene u ponedjeljak u Kapetanovoj kuli, u organizaciji HDLU – Zadar. Predsjednik zadarskog ogranka HDLU Ivo Govorčin pozdravio je okupljene u ime domaćina, zahvalivši pritom autorici na izložbi.
– Branka, koja je naša članica, redovito nas počasti jednom izložbom godišnje. Lijepo je vidjeti da smo se okupili u tolikom broju, što svjedoči o veličini ove izložbe, kazao je Govorčin.
Branka Riđički, povjesničarka umjetnosti i talijanist, rođena je Zadranka koja zadnje četiri godine s obitelji živi u Sri Lanki. Radila je neko vrijeme u svojoj struci, no vrlo brzo nastavlja svoj put kao slikarica, putujući i seleći se u gradove kao što su New York, Kairo i Colombo. Članica je HDLU-a Zadar i HDLU-a Zagreb.
Putuje imaginarnim gradovima
Kustosica izložbe Marijana Paula Ferenčić u predgovoru ističe kako prizivajući sjećanja na mjesta djetinjstva Branka Riđički putuje svojim imaginarnim gradovima polazeći od već proživljenog, ali i onog što će tek doći.
– Kroči kamenim ulicama oživljavajući osjet drevnoga grada te oblikuje inovativnu strukturu za dodatna upisivanja. Tako prisvojeni gradovi egzistiraju u njezinim mislima obojeni svjetlom Mediterana, okupani atmosferom trajnog i neizbrisivog. Bedemi, kule, fortifikacije, nizovi kuća, nastambi i zidova čine tkivo neispričane povijesti gradskog naslijeđa, naracije minulih vremena arhitektonskih struktura koje svjedoče o trajnim promjenama i vraćanjima. Nanovo oživljava, proživljava i prerađuje slojevitost svojih putovanja kroz vrijeme i prostor proširujući ih novim odlascima i životnim pustolovinama. Heterogenim spojem prošlosti i sadašnjosti stvara vlastitu ikonografiju apstraktnog i prepoznatljivog, univerzalnog i osobnog. Ceste, staze, putevi, prolazi i promenade čine gotovo geometrijsku tektoniku arhitektonske baštine koja je sačuvana i odnjegovana u podsvijesti autoričinih sjećanja. Gradovi upisani na platnima-mentalnim mapama poput mističnih formula pozivaju na reminiscenciju izgubljenih sadržaja i identiteta. Podijeljeni u urbanističke planove i nakupine, naslućujući tragove stanovnika bez njihova prisustva, uzdižu se u zaleđenoj tišini, ističe Ferenčić napominjući dalje kako autorica vidi i osjeća te stvari i gradi vlastitu zemlju od gradova koju neprestano naseljava te u potpunosti osvaja.
Nedovršeni proces
– Svojim se gradovima uvijek iznova vraća, kao da iz njih nikada nije ni otišla. Stiliziranim likovnim jezikom sugerira nedovršeni proces definiranja prostora i mapiranja mjesta čija naselja nastaju u jezgrama gradova. U njima boravi upisujući sebe, naslijeđe koje nosi i međukulturalnost koju živi, piše Ferenčić naglašavajući kako autorica baš kao i na satelitskim prizorima, vizurama s urbanističkih i geografskih karata prikazuje različite slojeve urbanog povijesnog konteksta.
– Spojem nematerijalne baštine u smislu svojih sjećanja, dojmova i misli s materijalnim fizičkim aspektima mjesta, Branka Riđički uobličuje otoke, poluotoke i kontinentalne površine, čija slojevitost trajanja i međukulturna komunikacija zadire u različite krugove civilizacija i njihovih urbanih središta, zaključuje se u predgovoru, u kojem se navodi i kako koordinate putovanja postaju njezinom sudbinom u kontinuitetu razotkrivanja i prolazu kroz zemlje koje čekaju na njihovo novo prisvajanje.