Više taksista - više kaosa i nezakonja

Slika korisnika valentinam
Grad Zadar, taksisti i sindikat protiv izmjena zakona
Ukinuo bi se definirani broj taksija na području grada, a osim toga, svi koji imaju dozvole za obavljanje te djelatnosti prema tom prijedlogu djelatnost bi mogli obavljati i u drugim jedinicama lokalne samouprave, a ne samo tamo gdje su ishodili dozvole, kaže pročelnik Katić
Marin GOSPIĆ
Na području grada Zadra već sada postoji problem s nedostatkom taksi stajališta

Ukoliko prođe prijedlog za nacrt Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji je u javnoj raspravi, donijet će to potpuni kaos u taksi prijevozu, ali i prometu općenito na području grada Zadra, gdje i sada već nedostaje parkirnih mjesta i taksi stajališta. Stav je to oko kojeg su suglasni taksisti, sindikat i resorni gradski pročelnik Ivica Katić.

- Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu najavljuje svojevrsnu liberalizaciju tržišta. Ukinuo bi se definirani broj taksija na području grada, a osim toga, svi koji imaju dozvole za obavljanje te djelatnosti prema tom prijedlogu djelatnost bi mogli obavljati i u drugim jedinicama lokalne samouprave, a ne samo tamo gdje su ishodili dozvole. To znači da bi u ljetnim mjesecima taksisti iz unutrašnjosti mogli doći obavljati taksi prijevoz na obali, gdje se tijekom ljetnih mjeseci obim posla radi turističke sezone povećava. Na području grada Zadra već sada imamo problem s nedostatkom taksi stajališta pa bi s ovakvim izmjenama zakona taj problem bio još i veći. Stoga smo već koncem prošle godine uputili primjedbu radnoj skupini na najavljene izmjene, kaže pročelnik Katić, ali smo se ipak pripremili za opciju da do izmjena zakona dođe. 7

Predrag Šimunov, predstavnik samostalnih taksista Zadar, ističe kako su zadarski taksisti protiv najavljenih izmjena, a podsjeća i kako su one u potpunoj suprotnosti sa zahtjevima malih taksista za koje se, s ciljem uvođenja reda u tu djelatnost, zalažu već posljednjih nekoliko godina.

- Upozoravali smo na rad na crno, nepoštivanje zakona i nelojalnu konkurenciju velikih pred malim taksi prijevoznicima. Tu je i Uber koji radi nezakonito. Najavljene izmjene zakona upravo idu u prilog velikim i još većem neredu što se tiče sive i crne zone u toj djelatnosti. Zapravo pogodovanje nezakonju, ističe Šimunov, a s njim se slaže i Vedran Uranija, pravni povjerenik u Teritorijalnom uredu SSSH Zadar.

Šimunov i Uranija najavljuju kako će ovih dana uputiti nove prigovore radnoj skupini, a osim pravnih, najavljuju i kako su spremni poduzeti i sve zakonske sindikalne radnje s istim ciljem - da prijedlog izmjena zakona ne prođe. Prošle godine u nekoliko navrata organizirali su prosvjede i tiskovne konferencije upravo s tim ciljem i pod geslom: "Kraj kaosu, diskriminaciji, radu na crno i nelojalnoj konkurenciji na taksi stajalištu u Zadru".

- Nakon niza pravnih i sindikalnih radnji koje smo poduzimali, lani smo konačno uspjeli postići neke dogovore s pročelnikom Ivicom Katićem i napravili korak unaprijed u transparentnosti i rješavanju problema s kojima se susreću taksisti u Zadru. Ukoliko bi najavljeni prijedlozi izmjena ovog zakona prošli, bilo bi to nekoliko koraka unatrag. Bio bi to put u još veći kaos, nezakonje, još netransparentniji rad, veći broj radnika na crno i slično, kaže Uranija, ističući kako bi se sve nabrojeno posebice negativno odrazilo na male taksiste. Uranija je ukazao i na jedan apsurd vezan uz rad taksi prijevoznika i najavljenih izmjena Zakona o cestovnom prometu koji se odnosi na rad službi koje bi taj rad trebale kontrolirati.

- U više navrata pozivali smo Inspekciju rada, policiju, DORH i Grad Zadar da provedu koordiniranu akciju i efikasniju kontrolu rada na crno, neprijavljivanja radnika, nelojalne konkurencije i transparentniji rad u sektoru taksi službe. Pokazalo se da imaju problem i s već postojećim brojem taksista, a onda nije teško zaključiti što će se dogoditi ukoliko do najavljenih promjena dođe, zaključuje Uranija dodajući kako bi se u tom slučaju morao povećati i broj inspektora za rad.

Osim Zakona o cestovnom prometu najavljene su izmjene i još nekoliko drugih zakona što zakonodavac opravdava izjednačavanjem postojeće zakonske regulative s onom Europske unije čija smo članica. No, čini se kako se izmjene najavljuju i provode parcijalno, što za posljedicu ima još veći nered, kolizije s postojećim odredbama i kao nuspojavu "rupe u zakonu" koje na ruku idu onima u sivoj i crnoj zoni.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)