Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Približiti knjige čitateljima, ali i steći nove čitatelje

10.02.2011. 23:00
Približiti knjige čitateljima, ali i steći nove čitatelje


Zadarski klub Arsenal u svom je postojanju bio  mnogo toga: plesna i koncertna dvorana, dvorana za  maturalne zabave, kinodvorana, a sada je nakratko postao i  knjižara. Još prije nekoliko  mjeseci Profil je imao svoju  prvu veliku rasprodaju knjiga  što je oduševilo brojne čitatelje, ali, naravno, Zadrani su  ostali zakinuti jer Profil za  sada nema knjižaru u Zadru.  Ipak, kako ne bi razočarali i  svoje čitatelje diljem Hrvatske  ova velika izdavačka kuća  odlučila je rasprodaju dovesti  i u ostale hrvatske gradove,  započevši sa Zadrom. Odmah  na samom početku odahnuli  smo nakon što smo čuli da  Profil ne rasprodaje svoje  knjige jer zatvara, već knjige  želi približiti kupcima.
– Zapravo radi se o tome da  želimo približiti našim čitateljima knjige općenito.  Važno nam je da steknemo  nove čitatelje i mislim da je  ovo dobar pristup. Imamo na  rasprodaji knjige koje su  stvarno dosta snižene i one  koje su nekako još uvijek noviteti pa su snižene negdje do  20 posto, čisto da budu malo  pristupačnije. Nekakav krajnji  cilj je da steknemo nove čiatatelje, da približimo ljudima  knjige i da si na kraju krajeva  ljudi koji jako vole čitati  priušte knjige, objasnila je  Profilov marketinški trik voditeljica prodaje popularne  knjige u Profilu Vanja Balley.  Sudeći po broju okupljenih u  Arsenalu već 15-ak minuta  nakon što je prodaja otvorena  bio je ovo i više nego dobar  trik da se popularizira knjiga i  zaradi unatoč sniženim cijenama. Naime, cijene prodavanih knjiga kretale su se već  od 3 pa do 50 kuna, a nešto  skuplje bile su nove knjige s  već spomenutim izborom od  20 posto. Među najjeftinijim  knjigama bile su dječje slikovnice i kuharice, koje su se  odlično prodavale. A iako je  izbor bio zaista raznolik i bez  nekog pravila, od stručne pa  do popularne literature, velik  broj zastupljenih autora bili su  upravo hrvatski pisci koji će  ovim Profilovim potezom vjerojatno steći još nekoliko poklonika.
– U Zagrebu je prodaja na  sniženju prošla jako dobro.  Do sada smo u Tvornici  održali dvije rasprodaje i obje  su bile jako uspješne. Mislim  da su ljude počele privlačiti  manifestacije poput Interlibera i slične rasprodaje. Zanimljivo je da nije bilo nekakvog  značajnijeg pada prodaje knjiga u knjižarama nego očito su  oni ljudi koji inače ne posjećuju toliko knjižare došli na  rasprodaje, rekla je Balley  najavljujući, na radost čitatelja, kako će se ovakve akcije  nastaviti i u budućnosti.
Kao grad kulture Zadar je  izabran za početak ovog projekta izvan Zagreba. Velikoj  prodajnoj akciji odazvali su se  građani svih dobi, a gotovo  svatko tko je došao iz Arsenala je izlazio s Profilovim  vrećicama.
– Glavni razlog zbog kojeg  smo došli u Zadar je uglavnom zato jer nemamo svoju  knjižaru ovdje. Znamo da u  Zadru ima dosta čitatelja, dosta ljudi koji su orijentirani na  knjigu i slično i mislili smo da  je Zadar najbolje mjesto da  počnemo nešto izvan Zagreba, zaključila je Balley. Nadamo se kako će i ostali veliki  izdavači zaključiti kako bi povremenom rasprodajom mogli malo više zaraditi i pripomoći hrvatskim čitateljima  da si s vremena na vrijeme  obogate biblioteku s knjigom  po pristupačnoj cijeni.