Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Za cestu nema mjesta, za plaže nema puta?!

10.02.2011. 23:00
Za cestu nema mjesta, za plaže nema puta?!


Dvanaest metara široku cestu usred polja koja nema nikakvu jasnu namjenu nikada se neće moći graditi jer su u njenom obuhvatu kuće koje su izgrađene na temelju građevinske dozvole, neke i prije trideset i više godina, a koje bi zbog gradnje ceste trebalo rušiti. U obuhvatu ceste ostat će i parcele za koje vlasnici imaju lokacijsku ili građevinsku dozvolu. Mirjana Horvat nije znala odgovoriti zašto je predviđena gradnja tako široke ceste


Javno izlaganje UPU-a grada Paga održano u Gradskoj vijećnici u Pagu, u postupku javnog uvida plana, otvorilo je više pitanja nego što je dalo odgovora, ponajviše zahvaljujući neobjašnjivo manjkavim i površnim odgovorima arhitektice Mirjane Horvat iz tvrtke “Urban – Design” iz Zagreba koja izrađuje plan.
Prometnica usred polja
Od brojnih njenih odgovora iz kojih se ništa nije moglo zaključiti dva su posebno zanimljiva. Jedan se odnosi na prometnice, a drugi na granicu pomorskog dobra. Na predjelu Mirožići, na istočnom dijelu grada Paga u prijedlogu UPU-a grada Paga predviđena je izgradnja ceste širine 6 metara koja se bez vidljiva razloga u duljini od 250 metara proširuje na 12 metara da bi se na kraju spojila na cestu širine 6 metara. U obuhvatu te ceste koju su neki nazvali autocestom, a neki zračnom lukom, nalazi se tridesetak kuća i brojne građevinske parcele za koje vlasnici imaju ili lokacijsku ili građevinsku dozvolu. Na pitanje čemu služi autocesta duljine 250 metara usred polja, Mirjana Horvat je dala odgovor koji je sablaznio prisutne građane.
– Predvidjeli smo gradnju cesta, ali one će se raditi u skladu s onim što je na terenu, odnosno gradit će se gdje to bude moguće, rekla je Mirjana Horvat.
No nakon što Gradsko vijeće Paga prihvati UPU grada Paga u planu se ništa ne može mijenjati i izrađivači plana bi to morali znati. Dvanaest metara široku cestu usred polja koja nema nikakvu jasnu namjenu nikada se neće moći graditi jer su u njenom obuhvatu kuće koje su izgrađene na temelju građevinske dozvole, neke i prije trideset i više godina, a koje bi zbog gradnje ceste trebalo rušiti. U obuhvatu ceste ostat će i parcele za koje vlasnici imaju lokacijsku ili građevinsku dozvolu. Mirjana Horvat nije znala odgovoriti zašto je predviđena gradnja tako široke ceste.
Građevinska zona do mora
Kao i u drugim nejasnim slučajevima iz plana, pozvala se na geodetsku podlogu, ali nije odgovorila na pitanje tko je izradio geodetsku podlogu. Drugo od desetak nerazjašnjenih pitanja je maritimna zona na predjelu Bašace. Na rubu obuhvata plana, na mjestu na kojem je bila zelena površina, predviđena je građevinska zona do mora.
Na pitanje zašto je građevinsko zemljište prošireno do mora, Mirjana Horvat se, kao i u slučaju neobične ceste pozvala na geodetsku podlogu koju su “Urban Designu” dostavile gradske službe Paga.
– Na tom dijelu nije određeno pomorsko dobro i zbog toga je ponuđeno takvo rješenje, rekla je Mirjana Horvat izazivajući novo čuđenje i zgražanje građana.
Naime, ne samo stručnjacima nego i svima drugima je jasno kako zakon jasno definira udaljenost novoformiranog i neizgrađenog građevinskog zemljišta od maritimne zone, a ta udaljenost iznosi 70 metara. Od Bašace do Velikog boka i Malog boka nalaze se neke od najljepših plaža u Paškoj uvali koje svakog ljetnog dana posjećuju tisuće turista. No, ako Gradsko vijeće prihvati rješenje “Urban Designa” do tih se plaža više neće moći dolaziti. Po brojnim, posve nejasnim urbanističkim rješenjima što su uvrštena u UPU-a grada Paga moglo bi se zaključiti kako je plan rađen samo kako bi bio napravljen ili kako bi se možda nešto sakrilo od javnosti. Ako je prvo u pitanju, onda se može govoriti o nedovoljnoj stručnosti izrađivača plana i nepoznavanju zakona koji se odnose na uređenje zemljišta, a ako je drugo u pitanju, onda se može govoriti o svjesnoj manipulaciji, pa time i o svakom obliku odgovornosti koja proizlazi iz prijedloga UPU-a grada Paga.