Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Dukić: Radimo za Zadar bez crnih jama, prometnih gužvi i odlagališta smeća

10.05.2017. 22:00
Dukić: Radimo za Zadar bez crnih jama, prometnih gužvi i odlagališta smeća


Vizija Zadra kao modernog grada 21. stoljeća jedan je od glavnih dijelova izbornog programa dr. Branka Dukića. Prometne gužva, sustav odvodnje, parkirna mjesta, odlagalište otpada…, sve su to problemi koji muče stanovnike Zadra, a za koje je Dukić sa svojim timom već pripremio projekte. Svjestan je, kaže, svih prednosti Zadra u usporedbi s drugim gradovima, no isto tako i prostora za napredak.
– Niti jedan naš grad nije se toliko izgradio kao što je Zadar. Gdje god se pojavim, od Splita, Šibenika, Dubrovnika, Zagreba, Osijeka svi “ljubomorno” govore o tome koliko je naš grad napredovao. U iduće četiri godine svoj fokus stavljamo na podizanje kvalitete života građana svih generacija. Prvi dio programa je usmjeren na mlade i obitelji, u drugom dijelu govorimo o projektima koji će učiniti da Zadar postane moderan grad 21. stoljeća.
Bez prometnih čepova i nova parkirna mjesta
U kontekstu infrastrukture, prvo čime će se pozabaviti je rasterećivanje prometa te povećanje broja parkirnih mjesta, kako na poluotoku tako i po kvartovima.
– Imamo već osigurana sredstva iz EU fondova za izradu prometne studije kojom ćemo definirati pametna rješenja, a čijom će se primjenom protočnost prometa povećati za nekih 40 posto. Imat ćemo novu regulaciju prometa te osigurati nova parkirna mjesta u blizini Poluotoka, i svima olakšati život. Imam razne ideje, kao što je garaža na Ravnicama, imamo i financijski kapacitet za te projekte, ali poštovat ću prije svega prijedlog struke. Definirat ćemo i nove parkinge po kvartovima jer je broj automobila davno premašio predviđeni u trenucima kad su kvartovi planirani. Usto, Hrvatske ceste planiraju završiti ključne pravce kao što je zaobilaznica preko ulica Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskog, Marka Marulića, Obale kralja Tomislava, Liburnske obale i dijela ulice Franje Tuđmana. U planu je i uređenje križanja Ul. Hrvatskog sabora i Puta Biliga te križanje na Žmirićima – napomenuo je Dukić.
350 milijuna kuna za odvodnju do svakog domaćinstva
Zadar je napravio veliki iskorak po pitanju odvodnje, no još uvijek su brojna domaćinstva osuđena na crne jame što Dukić itekako i sam osjeća, s obzirom da cijeli život živi na Stanovima, koji još nije do kraja spojen na kanalizacijski sustav.
– Iz europskih fondova spremno je 350 milijuna kuna koji čekaju ljude sposobne da provedu taj projekt, a mi smo pokazali da znamo realizirati radove brže od ostalih. Radovi kreću već ove jeseni, od Plovanije, i to od rotora do trafostanice. Slijede Kožino, Petrčane, Diklo, Bokanjac, Novi Bokanjac, Vidikovac, Maslina, dio Stanova, Crvene kuće, Gaženica, dio Smiljevca, Ploča i Dračevac. S ovim sredstvima 90 posto domaćinstava bit će spojeno na sustav odvodnje – istaknuo je Dukić.
Stanovnici Dikla više neće biti građani drugog reda
Sanaciju Dikla istaknuo je također kao jedan od prioriteta te će zajedno sa Županijom projekt sanacije i otvaranja suvremenog centra u Biljanima Donjim privesti kraju.
– Da bismo postali moderan grad koji svojim građanima garantira visok standard života moramo sanirati odlagalište i riješiti pitanje otpada kroz regionalni centar. Stanovnici Dikla neće biti građani drugog reda. Oni su dovoljno pretrpjeli. Moramo educirati građane, izgraditi potrebnu infrastrukturu i uspostaviti sustav i riješiti problem otpada za narednih sto godina – rekao je Dukić i nastavio:
– Grad su ljudi, a ne građevine, kaže u kampanji jedna oponentica i potpuno se slažem, ali tko bi živio danas u Zadru da nije građevina koje su napravljene u proteklih 25 godina. Kakav bi bio potencijal grada, mogućnost stvaranja novih radnih mjesta i kvaliteta života bez autoceste, spojne ceste, Gaženice, sustava odvodnje pa do Pozdrava suncu, Orgulja i drugih, po nekima, neostvarivih projekata. Onaj tko nema viziju nikad ju neće ni ostvariti – zaključio je Dukić.