Na MR naručena u srpnju 2019., na kontrolu s nalazom u lipnju 2018.

Slika korisnika valentinam
Preduga lista čekanja na važnu pretragu u zadarskoj bolnici
Budući da se u zadarskoj bolnici dugo čeka, prijavila sam se na pregled osam mjeseci prije misleći da ću uspjeti obaviti na vrijeme. Ali, ispada da ne bih došla na red ni da me specijalist naručio na pregled u lipnju 2019., rekla nam je ova Zadranka
Uputnica na kojoj se jasno vide datumi naručivanja i datum narudžbe

Ako se za magnetsku rezonancu naručite danas, doći ćete na red u najboljem slučaju u srpnju 2019. godine. Ne, nismo pogriješili godinu, upravo to se dogodilo jednoj Zadranki (podaci poznati redakciji) koja je ostala šokirana nakon što su joj rekli koliko će čekati na nalaz, a zbog čega će zakasniti na kontrolni pregled ni više ni manje nego godinu i mjesec dana.

- Pregled mi treba zbog kontrole na koju me specijalist naručio u lipnju 2018. godine. Budući da se u zadarskoj bolnici dugo čeka, prijavila sam se na pregled osam mjeseci prije misleći da ću uspjeti obaviti na vrijeme. Ali, ispada da ne bih došla na red ni da me specijalist naručio na pregled u lipnju 2019.! Umjesto da su liste kraće, na preglede se čeka sve dulje. U ovom slučaju čak 21 mjesec! I da je o rutinskom pregledu riječ, ovo bi bilo nedopustivo. Kod mene je u pitanju bila maligna bolest i nalaz MR-a dio je redovite procedure koju obavljaju onkološki pacijenti, rekla nam je ova Zadranka kojoj su odmah na upisu savjetovali odlazak u Gospić ili Šibenik.

Pobrkani lončići

- Ženama koje rade na upisu užasno je neugodno, iako one naravno nisu ničemu krive. Lani sam zbog slične stvari morala ići u Gospić, gdje su mi rekli da im najveće gužve stvaraju upravo pacijenti iz Zadarske županije, prije bi to obavljali kroz tjedan-dva, a sada se i kod njih čeka nekoliko mjeseci, kaže Zadranka koja još uvijek nije sigurna hoće li i na ovaj pregled potegnuti u Gospić ili pak Šibenik i izgubiti cijeli dan na nešto što bi trebala, u razumnom roku, moći obaviti u svojoj bolnici.

Tragom provjere listi čekanja, na stranici Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje gdje se mogu provjeriti prvi slobodni termini za sve pretrage po bolnicama novi paradoks. Za MR u zadarskoj bolnici čeka se, prema službenim podacima - godinu i mjesec dana, odnosno piše kako je prvi slobodan termin 28.12.2018. godine. Iz Opće bolnice Zadar kažu kako nisu u mogućnosti komentirati službene podatke Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, te da upite koje smo pronašli o podacima na njihovim stranicama postavimo njima, iako na stranici HZZO-a jasno stoji kako je točnost prikazanih podataka u nadležnosti zdravstvenih ustanova, dok je prema datumu ažuriranja vidljivo kako se liste ažuriraju na dnevnoj bazi. Što se tiče konkretnog slučaja Zadranke koja je naručena 3. srpnja 2019. na dan 9. listopada 2017. iz OB Zadar odgovaraju kako je prvi slobodan termin za MR prema njihovoj evidenciji u veljači 2019. godine!?

- Na dan 20. listopada 2017. godine, prema raspoloživim podacima ustanove, čekanje na pretragu iznosi okvirno 430 dana. Prosječan broj dana čekanja u razdoblju od 1.1. do 30.9.2017. godine iznosio je 388 dana. Prema našim podacima prvi raspoloživi termin je u veljači 2019. godine, stoji u odgovoru zamjenika ravnatelja OB Zadar dr. Edija Karuca.

Magnet je prestar

Ovu pretragu u zadarskoj bolnici, osim upisanih pacijenata od strane liječnika primarne zdravstvene zaštite, obavljaju i pacijenti koji se nalaze na liječenju u ustanovi ili im se zdravstvena usluga pruža kroz dnevnu bolnicu, a kod određivanja prioriteta hitnih pacijenata, u skladu sa smjernicama i praksom, pacijenti s malignim oboljenjima, kao i oni koji se upućuju na operativne zahvate imaju prednost prilikom upisa, pojašnjavaju iz zadarske bolnice.

- Nažalost, na temelju postavljenog upita koji se odnosi na konkretnu pacijenticu, ne možemo dati valjani odgovor obzirom da nemamo sve potrebne podatke, rekao je dr. Karuc upozoravajući kako navedene liste čekanja u odnosu na magnetsku rezonancu postoje prvenstveno zbog dotrajalosti uređaja.

- Naime, radi se o uređaju koji je star dvanaest godina, te koji se opetovano zbog starosti i velikog broja postupaka učestalo nalazi u kvaru. U rješavanju problema činimo sve što je u našoj mogućnosti da bi smanjili razdoblje čekanja pacijenata, kaže dr. Karuc.

Zadranki s početka ove priče, koja će na pretragu vjerojatno opet morati potegnuti izvan Zadra, sve to ne znači puno.

- Nažalost, moj slučaj nije ni usamljen ni najgori. I to je zapravo najstrašnije! - zaključuje ona.

Kontrola provedena, podaci još uvijek neusklađeni

Upit o neusklađenosti stvarnog stanja s podacima na stranici HZZO-a poslali smo u Ministarstvo zdravstva gdje su nas obavijestili kako su upit proslijedili HZZO-u, a za komentar ministra ostali smo zakinuti. Odgovor je stigao iz HZZO-a.

- Provedena je kontrola ugovornih subjekata, te su pronađena odstupanja u podacima koje ustanove šalju u centralni sustav iz kojeg se podaci objavljuju na HZZO web stranici. Napominjemo da bolničke ustanove rade dodatnu trijažu pacijenta i utvrđuju termine na temelju zaprimljene dokumentacije po prioritetima, u cilju brže i dostupnije zdravstvene zaštite prioritetnijim slučajevima.

S tim ciljem pokrenut je i pilot projekt 'Prioritetne liste čekanja'.

Centralni sustav zaprima podatke preko 60 ustanova za 661 postupak, te se radi o ukupno 39.660 odgovora s podatkom o prvom slobodnom terminu.

Ovaj podatak prikazuje kompleksnost sustava, te napominjemo da obrađujemo podatke i za ugovorene ustanove vanbolničkog SKZZ-a.

Razvija se sustav kojim će se pratiti nelogičnosti u prikazanim podacima te će se od zdravstvenih ustanova tražiti sustavno upravljanje listama čekanja kako bi imali što točnije podatke koje onda kasnije HZZO prikazuje u tražilici slobodnih termina, stoji u odgovoru Službe za odnose s javnošću HZZO-a.

Uvest će popodnevne smjene

Kako bi se smanjile liste čekanja na MR u OB Zadar planiraju uvođenje dodatnih smjena, u poslijepodnevnim satima, čime bi povećali broj pretraga na dnevnoj bazi.

- U tom kontekstu moramo ukazati na izuzetne napore zdravstvenih djelatnika Odjela za kliničku radiologiju, koji pružaju zdravstvenu skrb na visokoj razini. Nadalje, s ciljem povećanja kvalitete i kvantitete zdravstvene usluge planiramo nabavku još jednog MR uređaja. Ne manje značajno za napomenuti je da smo istodobno uz gore navedene mjere u funkciju stavili uređaj za slanje SMS obavijesti pacijentima pod nazivom SMS GETEWAY, putem kojeg se omogućava slanje obavijesti o terminima pregleda ili o mogućim promjenama. Na taj način uz suradnju pacijenata, koji su zatražene pretrage već obavili u drugoj ustanovi, smatramo da ćemo poboljšati razinu zdravstvene usluge i isključiti pretrage koje su već obavljene čime bi se oslobodili termini, najavio je dr. Edi Karuc.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)