Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Moguća kazna i do 15 godina zatvora!

10.12.2013. 23:00
Moguća kazna i do 15 godina zatvora!


Karlovačka županijska državna odvjetnica Gordana Križanić potvrdila je da je jučer u Gospiću ispitala četvoricu osumnjičenika HAC-ove tvrtke kćeri Održavanje i naplata cestarina te da je sucu istrage Županijskoga suda u Karlovcu za svu četvoricu, zbog mogućeg utjecaja na svjedoke i opasnosti od ponavljanja kaznenog djela, predložila jednomjesečni pritovor.
Osumnjičenicima se stavlja na teret odgovornost za kazneno djelo „ugrožavanja prometa opasnom radnjom ili sredstvom”.
Po kaznenoj prijavi ličko-senjske Policijske uprave, sva četverica osumnjičenika smatraju se odgovornima za tešku prometnu nesreću u kojoj su na vijaduktu Krpanima 30. studenoga poginule četiri osobe i ozlijeđeno njih 16.
Članak Kaznenog zakona koji ih tereti glasi: „Tko uništi, ošteti, ukloni ili učini neupotrebljivim ili neuočljivim znak, napravu ili prometni uređaj koji služi za sigurnost bilo koje vrste prometa ili postavlja prepreke, daje lažne obavijesti, znakove ili signale ili na drugi način ugrozi promet i time izazove opasnost za život ili tijelo ljudi ili imovinu velikih razmjera kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina.” No, u kaznenoj se prijavi precizira sumnja na odgovornost po petom stavku tog članka jer je „prouzročena smrt jedne ili više osoba”, tako da zakon za takav propust predviđa zatvorsku kaznu od tri do petnaest godina.
Krivo upisani podaci
Po potvrdi iz HAC-a, privedeni su pomoćnik direktora Sektora za održavanje Lovre Šabić, voditelj Odjela za elektro i strojarsko održavanje Kazimir Služek, voditelj Tehničke jedinice održavanja Sv. Roka Jakov Pedišić i ophodar Ive Klanac.
Šabić je bio i u sastavu osmeročlanoga HAC-ova stručnog povjerenstva, sastavljenog 2. prosinca, koje je trebalo utvrditi okolnosti prije prometne nesreće u zoni vijadukta i tunela Krpana, posebice, kako je pisalo u njegovu izvješću, „okolnosti vezane uz redovito održavanje autocesta” po valjanim dokumentima.
Jakov Pedišić, voditelj Tehničke jedinice održavanja Sv. Roka, zadužen je za “sjedinjavanje i usklađivanje rada” te nadzor i kontrolu rada. Naime, iz operativnog programa je vidljivo da zimske uvjete, kada vremenska prognoza najavljuje dugotrajni snijeg ili ledenu kišu, u skladu s nalogom direktora Sektora za održavanje, proglašava voditelj mjerodavne tehničke jedinice održavanja, pri čemu se postupa po protokolu za vođenje prometa u zimskim uvjetima.
Ophodar Ive Klanac napisao je u izjavi da je tijekom treće ophodnje (od pet sati do 6,05 sati) oko 5,30 sati utvrdio da na 219. kilometru počinje lagano padati kiša te da je tada od dežurnog operatera u Centru za održavanje i kontrolu prometa Sv. Rok tražio da se brzina ograniči na 100 kilometara na sat i postavi znak opasnosti za sklizak kolnik.
Nisu traženi podaci o stanju kolnika
Pritom se, zbog kvara meteorološke postaje nad vijaduktom Krpanima, u procjeni postotka soli u otopini na kolniku rabe podatci meteorološke postaje čvora Gornja Ploča, koji je udaljena osam kilometara (postotak soli ondje je bio 50 posto).
No u izvješću interne istrage piše da je provjerom njegova GPS uređaja na vozilu stručno povjerenstvo utvrdilo da se u Centar za održavanje i kontrolu prometa Sv. Rok vratio u 5,50 sati, a ne u 6,05 sati te da u dnevniku rada referenta za upravljanje prometom u centrima Sv. Rok i Maslenica nema podatka da je zatražio podatke o stanju kolnika.
Od sve četvorice osumnjičenika jedino se voditelj Odjela za elektro i strojarsko održavanje Kazimir Služek ne spominje u opsežnom izvješću stručnog povjerenstva HAC-a, tako da od dobro obaviještene osobe u HAC-u Hina doznaje da se njegova odgovornost po svemu sudeći odnosi na nepravodobne javne nabave za uređaje koji su trebali pokazati sve ključne parametre.