Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Usredotočiti se na korisnika

Autor: Valentina Mlađen

11.03.2009. 23:00
Usredotočiti se na korisnika

Foto: Ana SURAĆ



Cilj ove reforme, među ostalim, je usredotočiti se na korisnika, jer sustav mora biti vođen ishodom i biti jednostavan za korisnike, zapravo svrha je što brža i kvalitetnija pomoć, rekao je o reformi ravnatelj Centra za socijalnu skrb u Zadru Tomislav Orović


U Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice u Zadru, Centar za socijalnu skrb Zadar organizirao je tribinu za djelatnike zaposlene u sustavu socijalne skrbi Zadarske županije. Na tribini su iznesene informacije o dijelu reforme socijalnog sustava. Reforma se provodi kao pilot projekt u tri županije, Zadarskoj županiji, Splitsko-dalmatinskoj županiji i Vukovarsko-srijemskoj županiji. Koordinatorica reforme je doktorica Lucija Čikeš, povjerenica Vlade za razvoj sustava socijalne skrbi, a reformu provodi Ministarstvo u suradnji sa stranim europskim konzultantima. Reforma ima tri komponente, prva je unapređenje pružanja socijalnih naknada, druga komponenta je jačanje upravljačkog sustava i informacijskog sustava, a treća je ulaganje investicija u postojeće i izgradnju novih objekata. Tako je u planu izgradnja tri nova objekta u sustavu socijalne skrbi na području Zadarske županije i to na području Zadra, Benkovca i Biograda.
– Cilj ove reforme, među ostalim, je usredotočiti se na korisnika, jer sustav mora biti vođen ishodom i biti jednostavan za korisnike, zapravo svrha je što brža i kvalitetnija pomoć, rekao nam je o reformi ravnatelj Centra za socijalnu skrb u Zadru Tomislav Orović.
Reforma bi trebala najviše zahvatiti Centar za socijalnu skrb u Zadru, jer drugi centri i podružnice u Zadarskoj županiji za sada ne zadovoljavaju uvjete reforme kvalitetom, ali ponajviše kvantitetom prostora u koje su smješteni. Tako se za početak provođenja reforme u praksi očekuje mjesec lipanj ove godine. Za sada postignute rezultate djelatnicima je predstavila Jelka Špralja, voditeljica odjela socijalne skrbi u zadarskom centru. Ona je istaknula da je cilj potpuna reorganizacija centara zbog dosadašnje neučinkovitosti i pretrpanosti socijalnih djelatnika obavezama. Tako će se u zadarskom centru otvoriti Prijemni ured koji bi trebao upućivati nove korisnike na točna mjesta i obaviti veći dio administracijskog posla. Također se planira osnivanje nekih novih odjela kao npr. Odjela za odrasle osobe ili Novčanog odjela, a i reorganizacija starih odjela. Prema reakcijama prisutmnih djelatnika može se zaključiti da nisu zadovoljni reformom. Smatraju da je ona nepotrebna i da će stvoriti samo još više posla, a čini se da im je dosta i konstantnih uvođenja promjena te trenutnog prilagođavanja Europi. U tijeku ove reforme ipak se ne očekuju nova zapošljavanja, barem za sada, jer to reforma ne zahtijeva zbog izvedivosti, a poveznicu u tome ravnatelj Centra Orović vidi naravno i u recesijskoj krizi koja ne zaobilazi ni Zadar.