Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Oživljena ‘ulična fotografija’

Autor:

11.06.2009. 22:00
Oživljena ‘ulična fotografija’

Foto: Filip BRALA



U galeriji Kapetanova kula u srijedu je otvorena izložba fotografija “Rani radovi”, autora Željka Mršića. Riječ je o, kako sam naziv izložbe kaže, radovima s početka njegova bavljenja fotografijom.
Ovom izložbom Željko Mršić po prvi puta se predstavlja samostalno svojim radovima koja imaju obilježja ‘ulične fotografije’. Radovi, njih ukupno 25, su većinom nastali starom dobrom tehnikom, na filmu, a jedan dio je digitalna fotografija
Većina fotografija je nastala u crno-bijeloj tehnici, a samo nekolicina u boji.
Izložbu je otvorila Romana Galović, likovna voditeljica udruge ZadArt, čiji je Mršić član, a riječima čestitke i podrške u ime Zadarske županije obratila se i Renata Peroš, obećavši da će Zadarska županije i u budućnosti podržavati zadarske umjetnike.
Galović je istaknula kako izložbom, koja predstavlja uličnu fotografiju, Mršić na neki način vraća u nostalgična vremena kada se fotografiralo s filmom.
– S obzirom da većina Željkovih kolega danas pripadaju digitalnoj generaciji, rekla bih da je Željko mladi fotograf, starog kova, kazala je Galović, pojasnivši potom vrijednost ulične fotografije, te nabrojivši nekoliko Željkovih uzora s kojima je on izašao na zadarske ulice.
Nakon otvorenja, u sklopu izložbe na Trgu Pet Bunara, za okupljene je svirao rock-blues band iz Zadra pod nazivom ‘Triple Trouble’.
Željko Mršić rođen je i živi u Zadru, a petnaest godina bavi se umjetničkom fotografijom, kao i ostalim vidovima fotografije od koje živi.
Počeo je, a i danas radi kao fotoreporter, i to najprije u dopisništvu Večernjeg Lista u Zadru, gdje je bio pet godina, potom u Narodnom Listu, zatim u Hrvatskom Listu, te naposljetku prelazi u dnevnu novinu “24 sata”, čiji je i danas suradnik.
Nekoliko je puta istaknuo kako voli novinsku i dokumentarnu fotografiju, a najviše ga, pak, zaokuplja umjetnička fotografija, te drugi vidovi umjetnosti općenito.
Svoj pravac u umjetničkoj fotografiji pronalazi u pojmu ”ulična fotografija”, koja je nastala uglavnom na osnovi novinske i dokumentarne fotografije.
Kako i sam voli napomenuti, veliki utjecaj na njega imali su stari majstori i to Henri Cartier-Bresson i drugi koji su nastojali u fotografiju koja je prenosila “šturu” informaciju unijeti dašak umjetnosti i tako je učiniti trajnom. Od domaćih majstora, Mršić se divi se radovima Toše Dabca, Braće Zvonimira i Ante Brkana, Vladimira Horvata, Borisa Cvjetanovića, Mladena Tudora, Ivana Posaveca i mnogih drugih.
Izložba se može razgledati narednih tjedan dana.