Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

Nitko neće u pilote

Autor: Siniša Klarica

11.08.2008. 22:00
Nitko neće u pilote

Foto: Filip BRALA



Iako je zrakoplove relativno lako kupiti, u čemu Hrvatska odvaja ne mala sredstva, pilote se namjerava privući cijelim paketom stimulativnih mjera. Ministar je najavio da će jedan od tih paketa biti i odredba ugovora koja će predviđati i stambeno zbrinjavanje, a nedavnim mjerama povećana su i primanja pilota
Ministar  obrane Branko Vukelić posjetio je danas Protupožarne  namjenski organizirane snage (PP NOS) Hrvatskog  ratnog zrakoplovstva u 93.  zrakoplovnoj bazi u Zemuniku. U pratnji državnog  tajnika Mate Rabotega,  zamjenika načelnika GS OS  RH za operacije komodor  Zdenka Simičića, zapovjednika HRZ-a brigadnog generala Vlade Bagarića i zapovjednika Operativno vatrogasnog zapovjedništva  OS RH brigadnog generala  Zvonka Peternela, ministar  je obišao pripadnike oružanih snaga koji sudjeluju u  protupožarnoj sezoni te se  uvjerio u stanje zrakoplovne  tehnike namijenjene gašenju  požara.Našu zračnu eskadrilu popunili smo s još dva “air  tractora” naručena prije 15  dana, tako da s današnjim  danom imamo 20 letjelica  uključenih u gašenje požara.  Postojećih 11 aviona i 9  helikoptera sljedeće godine  će biti nadopunjeno dvama  “canadairima”, ukupno 6.  Vrlo sam zadovoljan dosadašnjim tijekom protupožarne sezone, osobito djelovanjem posada i njihovim  učincima, rekao je ministar Vukelić i izrazio zadovoljstvo činjenicom da je  ispravno preko 90 posto sve  zrakoplovne tehnike koja se  koristi u gašenju požara.Problem je, kaže hrvatski  ministar obrane, nedostatak  pilota. Ove godine ih ima  dovoljno, ali će ih već sljedeće nedostajati. Iako je  zrakoplove relativno lako  kupiti, u čemu Hrvatska  odvaja ne mala sredstva,  pilote se namjerava privući  cijelim paketom stimulativnih mjera. Ministar je najavio da će jedan od tih paketa  biti i odredba ugovora koja  će predviđati i stambeno  zbrinjavanje, a nedavnim  mjerama povećana su i primanja pilota. No jasno je,  dodaje Vukelić, da na tržištu  bolje uvjete mladim pilotima  daju komercijalne aviokompanije, pa tako vrlo četo  nakon odrađenog ugovora  HRZ ostaje bez mladih pilota. Sljedeće godine Hrvatska  će imati šest “canadaira” i 6  AT-a, što je optimalna broj  aviona koji gase požare. Za  to moramo imati i optimalnu logistiku, najmanje  dvije, dvije i pol posade po  zrakoplovu. Ulagat ćemo u  hangare, ali i u sve ono što  opslužuje te zrakoplove, čak  i u kamere koje će biti  instalirane u zrakoplove koji  izviđaju požarišta, dodao je  ministar najavljujući da će  sljedećih godina Hrvatska  biti “top-level” u gašenju  požara na otvorenom jer za  to postoji potpuna podrška  Vlade RH. Prevedeno to  znači da će se najvjerojatnije  ići na proširenje sadašnjih  hangara u 93. ZB Zemunik,  ali će se sljedeće godine  razmotriti mogućnost da jedan dio snaga bude izmješten u sezoni npr. u Splitu,  kako bi to povećalo učinkovitost gašenja požara.