Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Onaj tko je nepažljiv mirno sanjari u svome svijetu

Autor: Valentina Mlađen

11.10.2012. 22:00
Onaj tko je nepažljiv mirno sanjari u svome svijetu

Foto: Vedran SITNICA



Ovo je predavanje o različitosti svih nas jer biti drugačiji može biti velika prednost, rekao je Ferek koji je i sam kao dijete prolazio kroz školu sa simptomima ADHD-a, hiperaktivnošću, nepažnjom i impulzivnošću. Njegov problem, kao i problem mnoge djece, jest što simptomi nisu na vrijeme bili uočeni


Prije dva tjedna u Hrvatskoj je obilježen tjedan ADHD-a, najčešćeg mentalnog poremećaja kod školske djece koji obuhvaća čak 5 do 12 posto djece, ali, što je manje poznato, ovo je poremećaj koji je u istoj mjeri prisutan i kod odraslih, moglo se čuti na predavanju “Hiperaktivni sanjari” Marka Fereka, predsjednika Udruge Buđenje održanom u Privatnoj osnovnoj školi “Nova”.
Iz vlastitog iskustva
– Ovo je predavanje o različitosti svih nas jer biti drugačiji može biti velika prednost, rekao je Ferek koji je i sam kao dijete prolazio kroz školu sa simptomima ADHD-a, hiperaktivnošću, nepažnjom i impulzivnošću. Njegov problem, kao i problem mnoge djece, jest što simptomi nisu na vrijeme bili uočeni.
Na predavanju koje su posjetili profesori, učitelji, pa čak i odgojitelji moglo se čuti kako su hiperaktivna djeca uglavnom prosječno ili iznadprosječno inteligentna te da nisu sva takva djeca uvijek i “živa”. Puno opasniji problem je, kako je naglasio Ferek, nepažnja jer takva djeca su često neprimjetna.
– Onaj tko je nepažljiv mirno sanjari u svome svijetu i zbog toga je njegova poteškoća puno opasnija jer se počne odražavati na samopouzdanje, kaže Ferek. Ovaj simptom ADHD-a češći je kod djevojčica, ali po statistici više je dijagnosticiran kod dječaka, koji su uglavnom hiperaktivni.
Po svom iskustvu Ferek je istaknuo kako problemi počinju uglavnom u školi kada djeca ulaze u obrazovni sustav koji ne podržava različitost već se ravna po principu “jedna mjera za sve”.
– Kao dijete dosta sam sanjario, a te moje misli bile su prožete snažnim emocijama, koje su pak izazivale snažne doživljaje zbog kojih jednostavno nisam mogao obraćati pažnju, prisjetio se Ferek. Zbog toga su ga učitelji i okolina počeli smatrati nepažljivim, lijenim pa čak i glupim, a to njihovo mišljenje uskoro je preuzeo i on. To se protezalo kroz osnovnu, srednju školu pa čak i fakultet, dok na trećoj godini fakulteta od kolege nije čuo za ADHD te odlučio istražiti o čemu se radi.
Problem s koncentracijom
– U 22. godini shvatio sam da nisam glup već da imam problema s koncentracijom, tada sam nekontrolirano počeo plakati kako bih izbacio više od desetljeća frustracije i bijesa usmjerenog prema sebi.
Pojam hiperaktivni sanjari označava, kako je naglasio Ferek, kreativnu i darovitu populaciju čija se kreativnost manifestira u nepažnji, hiperaktivnosti i impulzivnosti, a o toj populaciji se uvijek manje zna jer se više istražuju negativne strane ovog poremećaja. Naime, takva djeca su često iznadprosječno uspješna u svojim interesima, no problem je što se to često ne uoči na vrijeme. Onaj tko može napraviti najveću razliku da bi se izbjegla njegova životna priča je učitelj.
Podići svijest o ovoj problematici na što višu razinu Ferekov je cilj, a držao je predavanja diljem Hrvatske te je osnovana udruga Buđenje na čijim stranicama se mogu pronaći informacije o ovom poremećaju, na Facebook stranicama udruge mogu se pročitati savjeti drugih roditelja, a od 1. studenog u sklopu udruge djelovat će i savjetovalište za roditelje s brojem telefona na koji će moći nazvati iz čitave Hrvatske te dobiti stručnu pomoć psihologa, defektologa ili pravnika.