Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Gospić: Prometni policajac može procijeniti je li prekršaj samo za opomenu

Autor: Suzana Bandić

11.12.2012. 23:00
Gospić: Prometni policajac može procijeniti je li prekršaj samo za opomenu

Foto: Marin GOSPIĆ



Prosinac je mjesec kada se zbog blagdanskog ozračja najviše konzumira alkohol. Našim sugrađanima, u svoje osobno ime, a i uime svih svojih suradnika, svima želim sretne i vesele blagdane. Kako bi nam svima takvi i bili, pozivam sve sudionike u prometu na oprez i na odgovorno ponašanje kad su u pitanju alkohol, ali i korištenje pirotehničkih sredstava. Čuvajmo sebe i druge


Danijel Gospić, stručni specijalist kriminalistike, na internom je MUP-ovom natječaju prije mjesec i pol dana kao najbolji kandidat izabran, a potom i imenovan načelnikom Postaje prometne policije Policijske uprave zadarske pod čijom nadležnoću je dio autoceste od tunela Sv. Rok do čvora Pirovac te sve ostale gradske, državne i županijske prometnice na području Zadarske županije. S njim smo razgovarali na blagdan Sv. Nikole, zaštitnika putnika.
Nešto manje od dva mjeseca ste na čelu Postaje prometne policije. Jeste li uspjeli “pohvatati konce”, kako ocjenjujete zatečeno stanje?
– Postaja prometne policije je specijalizirana postaja kao ustrojstvena jedinica u sklopu PU zadarske. Mišljenja sam da temeljem svog profesionalnog iskustva imam sve potrebne reference za kvalitetno obavljanje ovog posla. Stanjem sam načelno zadovoljan i kadrovima i njihovim radom i stanjem sigurnosti u prometu. No ono što zabrinjava je porast broja nesreća sa smrtnim ishodom. Konkretno u prvih deset mjeseci 2011. godine imali smo šest poginulih osoba u nesrećama kojih je ukupno bilo 1269, dok ih je u istom periodu ove godine smrtno stradalo 16, a do sada je evidentirano 1187 prometnih nesreća. Svjesni smo kako se prometne nesreće pa tako ni stradanje sudionika u prometu ne može spriječiti, ali se može poduzeti nešto da se preventivno djeluje i smanji ta crna brojka. Stoga ćemo i nadalje nastaviti s našim akcijama usmjerenim na sigurnost motociklista i pješaka kao najugroženijih sudionika u prometu te pojačane kontrole alkohola i brzine.
Fleksibilniji odnos s građanima
Jeste li već postavili ciljeve?
Imam svoju viziju, odnosno idealnu sliku organizacijske jedinice, ako uopće možemo govoriti o idealnom. Jasno sam postavio ciljeve i smjernice u kojem bi pravcu ova organizacija trebala ići i to dugoročno. Moramo imati jasnu predodžbu, predvidjeti dugoročno zadovoljavajuće rezultate unutar kojih će zaposlenici biti slobodni identificirati svaki problem i, naravno, riješiti ga. Uz pomoć svojih suradnika ja ću na svim razinama učiniti sve da bude potpuno razumljiva i jasna vizija onoga što radimo kao i u kojem pravcu idemo.
Na koji način kanite postići bolje rezultate u radu i koje korake ćete poduzeti?
– Želio bih kroz svakodnevne poslove koje radimo ovu postaju učiniti efikasnom i postići razinu kvalitete koja će jasno pokazati zašto postojimo. Sve ću učiniti da postignemo rezultate po kojima ćemo doći na mjesto koje nam i pripada, a pri tom mislim na smanjenje nesigurnosti na našim cestama, podizanje sigurnosti na što višu razinu, osiguravanje integriteta i digniteta službe, ugleda i imidža. Svoje suradnike uputit ću da ponekad fleksibilnije pristupaju u kontaktu s građanima i djeluju preventivno kad god je to moguće, a manje represivno. Policajci po diskrecijskoj ocjeni trebaju procijeniti situaciju pa tako, primjerice, ako su vozača zatekli u manjem prekršaju koji ne ugrožava sigurnost prometa nije potrebno odmah ispisivati kaznu ako se može vozača upozoriti. Time se ponekad postiže više nego samo kažnjavanjem.
Mladi najčešći sudionici prometnih nesreća
Kada je riječ o korupciji unutar policije, percepcija građana je kako je upravo u Postaji prometne policije najviše korumpiranih policajaca. Je li to samo percepcija i što ćete poduzeti po tom pitanju?
– Prometne policajce često se proziva ili etiketira kao podmitljive. Sa svojim suradnicima učinit ću sve da vratimo ugled i da to promijenimo. Ne negiram mogućnost da postoje i takvi pojedinci u našim redovima, ali naš je stav da njima tu nije mjesto i sve ćemo učiniti da ih razotkrijemo i udaljimo. U policiji postoji sustav interne kontrole upravo radi sprječavanja ovakvih pojava. Svjesni smo da i kontakt policajaca i odnos prema građanima, ali i cjelokupno ponašanje i izvan službe moraju biti primjereni i profesionalni i da kroz ponašanje jednog policajca građani ocjenjuju cijelu policiju.
Postoje li neki prioriteti u radu koje ste si “zacrtali”?
– Prioritet nam je, kao što sam spomenuo, svojim radom ovu našu postaju dovesti na višu razinu. Osim toga, prioritet nam je sigurnost na cestama i smanjenje broja nesreća, ozlijeđivanja i smrtnog stradanja. Mladi sudionici u prometu bit će nam u fokusu. Upravo oni su ti koji imaju najmanje vozačkog iskustva i koji su u postocima najčešći sudionici prometnih nesreće, pa i onih sa smrtnim ishodima. Stoga mlade vozače pozivamo na odgovorno ponašanje. Droga, alkohol… Kad puno popijete, ne sjedajte za upravljač. To tada niste vi.
Poštujmo se i pazimo, pitajmo policiju za prava, savjet i slično. Ljudski život je nemjerljiv i nepovratan, a kad se zlo dogodi, onda je kasno. Moram napomenuti kako mladi najčešće od svih vozača izbjegavaju policijske punktove ili se ne zaustave na znak policajca. Time riskiraju i veću kaznu, ali ponekad se ide za takvim vozilom u potjeru, a onda može doći do većeg zla. Na punktu bi primjerice mlade ljude policajci mogli upozoriti na nešto što je opasno prije nego se zlo dogodi. Ne moraju se uvijek poduzimati represivne radnje i pisati kazne. Može to biti i samo upozorenje.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU