Broj 112 u Zadru prošle godine zazvonio 38.115 puta!

Slika korisnika valentinam
Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe
Samo tog kobnog 11. rujna prošle godine, Županijski centar 112 zaprimio je preko 1.500 poziva vezano za intervencije ispumpavanja poplavljenih javnih i privatnih objekata te sanaciju prometnica i ostale infrastrukture diljem županije
Djeca pokazala znanje o važnosti hitnih službi

"Ja sam vidio da gori dimnjak, pa sam zvao 112". "A, ja sam vidio da se dvojica tuku, pa sam isto zvao 112" - pohvalili su se jučer prvašići iz Osnovne škole Šime Budinića koji su s učiteljicom, posjetili svoje susjede - zadarski Područni ured za zašitu i spašavanje, a u povodu obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. I ovoga se puta pokazalo i potvrdilo kako već i prvašići jako dobro znaju koji broj trebaju nazvati kad je "frka". Za to su zaslužani svi djelatnici ove zadarske Službe na čelu sa svojim pročelnikom Sinišom Filipovićem jer oni još od 2005. godine, kroz obilazak vrtića i osnovnih škola educiraju djecu o civilnoj zaštiti.

- Djeci tako, kroz prigodne prezentacije pokazujemo postupke i pravilno ponašanje ukoliko se zateknu u nekoj nepredviđenoj situaciji - elementarnoj nepogodi, nesreći ili katastrofi. Učenje pravilnog ponašanja od najmanjeg uzrasta je najbolja preventiva u slučajevima izvanrednih događaja i nesreća. Uz nas, na edukacijama često sudjeluju sa svojom opremom i predstavnici drugih žurnih službi kao što su vatrogasci, policijaci, hitna medicinska pomoć i Hrvatska gorska služba spašavanja koji im pokažu svoju opremu i sposobnosti kojima raspolažu - objasnio je Siniša Filipović pročelnik zadarskog Područnog ureda za zaštitu i spašavanje.

Prošla - jedna od težih godina...

Što se tiče prošle godine, zaposlenicima ove službe u Zadru, nije bilo lako. Moglo bi se reći da je to bila jedna od težih godina jer odmah na početku, zima je bila doista iznimno - hladna.

Naime, zbog velike hladnoće i niskih temperatura, Zadarska je županija proglasila i elementarnu nepogodu, a nepogode su se nastavile i tijekom ljetne sezone kada su područje županije zahvatili brojni požari uz jaku buru te je dobar dio županije bio suočen s požarnom opasnošću i to u osobito, u mjesecu kolovozu dok je špica turističke sezone još trajala. Nakon ljeta obilježenog sušom i požarima, zadarski je kraj pogodila poplava koja je pričinila veliku materijalnu štetu, no srećom nije bilo stradalih.

- Samo tog kobnog 11. rujna prošle godine, Županijski centar 112 zaprimio je preko 1.500 poziva vezano za intervencije ispumpavanja poplavljenih javnih i privatnih objekata te sanaciju prometnica i ostale infrastrukture diljem županije. Zbog toga su bili alarmirani lokalni stožeri civilne zaštite najpogođenijih gradova i općina kao i Županijski stožer civilne zaštite. Oni su onda angažirali i koordinirali žurne i komunalne službe koje su doista, s velikom požrtvovnošću odradile posao spašavanja ugroženih, sanaciju šteta na objektima i infrastrukturi, tako da srećom, nije bilo ljudskih žrtava. Zbog dobro odrađenog posla, ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje je povodom nadolazećeg Dana civilne zaštite 1. ožujka i pohvalio rad Stožera civilne zaštite Zadarske županije, Stožera civilne zaštite grada Zadra, Benkovca i Nina gdje su i bile najveće aktivnosti što u požarima, što u poplavama - naglasio je Filipović.

Nadograđivanje informatičkog sustava

Što se tiče novosti u radu, prema njegovim riječima, uz redovito nadograđivanje informatičko-komunikacijskog sustava, rade i na educiranju djelatnika tako da je upravo završio tečaj engleskog jezika u trajanju od četiri mjeseca kojeg je uspješno završilo šestero djelatnika. Zadarski Područni ured također, provodi i osposobljavanje članova stožera civilne zaštite svih jedinica lokalne i područne samouprave sukladno obvezama proizašlim iz Zakona o sustavu civilne zaštite.

- Isto tako upravo je dovršena nadogradnja sustava za uzbunjivanje kojeg je Hrvatska elektroprivreda u suradnji s Državnom upravom za zaštitu i spašavanje instalirala u naš Županijski centar 112. Tako će se i tri nove sirene moći pokretati za potrebe RHE Velebit i općine Gračac odnosno, uzbunjivanje stanovništva nizvodno od hidroakumulacije jezera Muškovci i područja Gračaca. Uz postojećih 13 sirena koje već imamo, od početka ožujka čut će se prilikom redovitog testiranja prve subote u mjesecu i nove sirene. U potrazi smo i za novim funkcionalnijim prostorom za naše potrebe u kojem trenutačno radi odnosno smješteno je 13 djelatnika uz još dvoje kolega inspektora za vatrogastvo i civilnu zaštitu koji su područna jedinica Samostalne službe za inspekcijske poslove Državne uprave za zaštitu. Zajedno smo smješeteni na adresi Andrije Hebranga 11 c na Voštarnici - podsjetio je pročelnik Filipović dodajući na kraju, kako je još jedna zakonska obveza koja je provedena u suradnji s kolegama iz Učilišta vatrogastva i civilne zaštite, splitskog Odjela za specijalističko osposobavljanje bila i osposobljavanje čelnika jedinica lokalne i područne odnosno, regionalne samouprave te su svi oni educirani i osposobljeni za poslove civilne zaštite.

Jedinstveni sustav pomoći građanima EU-a

Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav pružanja pomoći građanima Europske unije. Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je ustanovljen 11. veljače kao - Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Taj je broj za hitne službe, u osam država članica EU -a, Danskoj, Estoniji, Finskoj, Malti, Nizozemskoj, Portugalu, Rumunjskoj i Švedskoj.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je u operativnu funkciju 11. veljače 2005. godine i djeluje u 20 županijskih centara. U cilju širenja svijesti o postojanju i značaju broja 112 u Europi i Hrvatskoj, prigodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 - Državna uprava za zaštitu i spašavanje putem Područnih ureda i u suradnji s hitnim službama, svake godine organizira edukaciju predškolske i školske djece, posjete Županijskim centrima 112 te brojne druge prigodne aktivnosti u cilju promidžbe.

Pozivi u prošloj godini

U 2017. godini Županijski centar 112 u Zadru zaprimio je 38.115 poziva na broj 112 od kojih je 75,77 posto bilo namjenskih, 24,05 posto nenamjenskih i 0,18 posto zlonamjernih poziva. Pozivatelji su u 66 posto poziva koristili mobilnu, a u 34 posto fiksnu telefonsku mrežu. Lani je ukupno zaprimljeno u 816 poziva na stranim jezicima od kojih je većina, čak 88,1 posto bila na engleskom jeziku. Zatim je po broju poziva slijedio njemački jezik sa 719 zaprimljenih poziva, pa talijanski 46, češki 36, slovački pet, mađarski dva, a na ostalim jezicima bilo je desetak poziva. Kad su u pitanju događaji prema kategorizaciji od ukupno 19.353 događaja, 42,5 posto je bilo medicinskih, 34,4 posto sigurnosnih, 11,3 posto složenih i 11,7 posto vatrogasnih.

Autor: 
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno