Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Ispit nije stvarna provjera postignutih znanja i sposobnosti učenika

Autor: Ante Rogić

12.04.2010. 22:00
Ispit nije stvarna provjera postignutih znanja i sposobnosti učenika

Foto: Vedran SITNICA



Sociolozi su još jednom izrazili nezadovoljstvo Državnom maturom na način na koji je ona provedena u veljači ove godine. Kroz razgovor pod nazivom “Državna matura iz sociologije – za promjenu postojećeg pristupa”, u organizaciji Hrvatskog sociološkog društva – podružnice Zadar i Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru, još jednom su izneseni prigovori i zahtjevi nastavnika i sveučilišnih profesora sociologije.
U razgovoru su sudjelovali prof. dr. sc. Inga Tomić-Koludrović, predsjednica Hrvatskog sociološkog društva, Jana Šarinić, predstavnica srednjoškolskih nastavnika u predsjedništvu Hrvatskog sociološkog društva, prof. dr. sc. Ognjen Čaldarović, s Odsjeka za sociologiju
Filozofskog fakulteta u Zagrebu te Gordana Longin Batković, profesorica sociologije u Gimnaziji Vladimira Nazora u Zadru. Razgovor je moderirala Valerija Barada, voditeljica zadarske podružnice Hrvatskog sociološkog društva. Jana Širinić je u svojoj prezentaciji napomenula kako su sociolozi svoje kritike uputili još u vrijeme probnog provođenja državne mature, međutim sve što bi se prihvatilo i izmijenilo naknadno bi se ponovno vratilo na staro. Hrvatsko sociološko društvo izdalo je prije provođenja državne mature priopćenje za javnost kojim su željeli obavijestiti kako HSD ne podupire način na koji je predviđeno provođenje državne mature iz sociologije, kao i da se ograđuje od Ispitnog kataloga iz sociologije u školskoj godini 2009./2010.
Osim konkretnih problema s ispitnim katalogom, HSD se ne slaže ni s općom koncepcijom državne mature iz sociologije, na što je također upozoravao Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO). Ispit znanja iz sociologije previše je usmjeren na faktografiju, a nedovoljno na poticanje učenika na razmišljanje i analiziranje društvene stvarnosti uz korištenje stečenih znanja iz sociologije. Smatramo da takav ispit nije stvarna “provjera postignutih znanja i sposobnosti učenika” kako propisuje Pravilnik o polaganju državne mature, stoji u priopćenju koje je potpisalo HSD.
Na jučerašnjoj raspravi istaknuta je potreba novog programa nastave sociologije te novog udžbenika iz sociologije.
Bojazan za budućnost sociologije kao srednjoškolskog predmeta, a time i budućeg visokoškolskog, ovakvim načinom provođenja državne mature izrazila je Gordana Longin Batković. Ona je istaknula kako je na ovaj način promijenjen način učenja, jer se sve svodi na samu faktografiju.