Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Značajno poboljšanje dolazaka turista prije i nakon sezone

Autor: Valentina Mlađen

12.05.2010. 22:00
Značajno poboljšanje dolazaka turista prije i nakon sezone

Foto: Filip BRALA



U Novom kampusu Sveučilišta u Zadru, studentica druge godine diplomskog studija Poduzetništva u kulturi i turizmu, Tamara Milković, održala je zanimljivo predavanje pod nazivom „Niskotarifne aviokompanije kao čimbenik razvoja urbanog turizma”. Predavanje je održano u sklopu programa Ritam kulturizma, što ga organizira Odjel za turizam i kulturu Sveučilišta u Zadru.
Niskotarifne aviokompanije pojavile su se u Hrvatskoj 1991. godine, a u Zadru su se prvi put pojavile 2002., prepoznavši Zadar kao potencijalno odredište u kojem bi se mogla ostvariti značajna novčana zarada. Značajne su po tome što su jeftinije od tradicionalnih aviokompanija, put traje kraće jer biraju jednostavnije rute, a avioni slijeću u manje zračne luke. Još jedna osobitost je što se rezervacija karata obavlja putem interneta, a karta putniku stiže na e-mail adresu. Milković je zbog ilustracije okupljenima pokazala cijeli postupak rezervacije, karte kao i izgled isprintane karte koja je kupljena za let Ryanaira.
U Zadru voze četiri niskotarifne aviokompanije: SkyEurope, Intersky, Germanwings te Ryanair. Prema istraživanjima koje je Milković provela, dolaskom dvije velike aviokompanije, Germanwingsa te Ryanaira, u Zadru je zabilježen znatan porast putnika, ali i zemalja iz kojih ti putnici dolaze. Za 2008. godinu ovom vrstom prijevoza kroz zadarsku zračnu luku prošlo je 45.000 putnika. Osobit porast zabilježen je iz Irske koja je ostvarila porast od 320 posto u Zadru pojavom ovih aviokompanija.
Još jedna od prednosti je i ta što ove aviokompanije letove otvaraju dosta rano, već u travnju, a zatvaraju tek u listopadu. Takav rad značajno je pomogao predsezonski i posezonski turizam.
– Ove godine za svoj poslijediplomski rad provodim jedno značajno istraživanje, a to je profil turista koji dolaze ovim niskotarifnim aviokompanijama. Oni osim u srcu sezone često posjećuju Zadar prije i nakon sezone, tako da ti turisti zasigurno ne dolaze samo zbog mora i kupanja nego i zbog drugih, možda više kulturnih aspekata turizma. Kako uglavnom ne iznajmljuju prijevoz, često su ograničeni na ovaj uski prostor grada. Iz tog razloga ovo istraživanje bi moglo biti korisno kako bismo znali što trebamo ponuditi ovom tipu turista i kako poboljšati dosadašnju ponudu prema njihovim željama, rekla je za kraj Milković. Predavanje je prikazalo jedan važan aspekt turizma, ali također upozorilo da na usluzi uvijek možemo raditi i da je naša obveza kao turističkog grada da to i učinimo.