Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Rekordna turistička sezona unatoč lošem vremenu

Autor: Valentina Mlađen

12.07.2009. 22:00
Rekordna turistička sezona unatoč lošem vremenu


Do prije nekoliko godina kulturna i zabavna ponuda Zadra je bila relativno siromašna, no danas se svaki turist u Zadru pa i u njegovoj kolici može zabaviti
Svima je dobro poznato da je marketing osnova uspješnog turizma. Pitate li naše turističke djelatnike mnogi će vam reći kako nema boljih reklama od fotografija sunčanoga Zadra i prekrasnih zadarskih plaža. Nažalost, kako smo mogli vidjeti u lipnju (a sudeći po prognostičarima ista nas situacija čeka i do kraja ljeta), kada padne kiša koja danima ne prestaje padati, turisti koji su u Zadru htjeli provesti tjedan ili više, brzo će naš grad i Hrvatsku zamijeniti za neki sunčaniji dio Europe. Tada slijdi onaj puno neugodniji dio rada turističkih djelatnika – kako zabaviti turiste koji zbog kiše ne mogu uživati u suncu i moru.
Odgovor na to pitanje potražili smo kod predsjednika Turističke zajednice grada Zadra Branka Ganzulića.
Kakve sadržaje Zadar nudi svojim gostima kako nam broj turista ne bi opao zajedno s prvom kišom?
– Prvo da nešto razjasnimo s tom zabludom oko sunca i mora. Zamislite da idete na skijanje i nema snijega, 90 posto ljudi vratilo bi se kući, jer žele snijeg kojeg nema. Tako je i s našim gostima, oni su došli jer prvenstveno žele sunce i more. Do prije nekoliko godina je bilo malo ponuda, no sada u gradu Zadru pa i njegovoj okolici vi možete zadovoljiti raznovrsne aspekte svojih interesa i potrošiti vrijeme. Možemo početi s pričom o Morskim orguljama, Pozdravu suncu pa i jedinstvenom muzeju koji je jedinstven u cijeloj Hrvatskoj. Svaku večer ako prolazite gradom i trgom možete vidjeti da se nešto događa. Trudimo se dovesti što više različitih izvođača i vrstom performansa prilagoditi se različitim ukusima. Osim toga, imamo i ponudu dva multiplexa kao i mnoštvo noćnih klubova. Mnogo tih klubova nudi i različite kulturne programe, kao što to radi recimo Arsenal. Što je najbitnije za sve to nije potrebno previše novca, tako da se svaki posjetitelj može osjećati ugodno i dobrodošlo. Tu je i odlična gastronomska ponuda koja je veoma važan aspekt svakoga putovanja. I nikako se ne smije zaboraviti na Zadarsko kazališno ljeto niti Glazbene večeri u Donatu, koje već imaju svoju tradiciju. U isto vrijeme u zadarskom okruženju imamo jedan Garden festival koji privlači veliki broj mlađe populacije i kojem dajemo svu svoju podršku.
Glavni adut ljeta
Glavni događaj ljeta je koncert Josea Carrerasa za kojeg su ulaznice u prodaji već neko vrijeme. Zašto baš on i kakav je odaziv za sada?
– Jose Carreras je zaista svjetska operna zvijezda. Kad dovodite nekoga tko ima takav rejting, grad u koji dolazi počašćen je tim, a on je sam iskazao interes da dođe pjevati u Zadar. Još u najavi koncerta imali smo 1.200 rezervacija i javljali su nam se izrazito ugledni ljudi iz Zagreba, Splita i drugih gradova koji su htjeli doći do karte i biti na koncertu. Možda tu večer nećete vidjeti celebrityje, ali s nama će tu večer biti vrlo kvalitetni i značajni ljudi kako iz Hrvatske, ali tako i izvan Hrvatske. Za sada gužvi na prodajama nema, ali idu veoma tečno tako da smatramo da ćemo ubrzo kompletirati gledalište u cijelosti. Dolazak Josea Carrerasa marketinški puno znači gradu i turizmu.
Koliko je gradu stalo do turizma i vidi li se to u nekom vidu zajedničke suradnje grada i Turističke zajednice?
– Suradnja s gradom Zadrom je vrhunska. Sastajemo se s gradonačelnikom i pokušavamo zajedno što bolje organizirati i ostvariti neke projekte. Sastali smo se s njim i po pitanju koncerta Josea Carrerasa. Turizam je kao pojam po sadržaju sve, bez kvalitetne komunikacije s gradom njegovo ostvarivanje je nemoguće. Turizam je i onaj dio priče na koji se odnosi izgradja kvalitetnih javnih wc-a, dozvola za organizaciju programa na otvorenom, turizam je cijeli grad.
Jeste li uspostavili komunikaciju s lokalnim gospodarstvima i KUD-ovima koji su iz godine u godinu sve aktivniji?
– Pa zapravo sve ovo što okružuje naš grad i ti naši “boduli” i “vlaji” kako ih mi od milja zovemo su zapravo bogatstvo ovoga grada. Bez toga ovaj grad ne bi bio dovoljno zanimljiv. Volio bih da imamo više seoskih gospodarstava kako bismo svojim gostima osim tog urbanog dijela mogli pružiti mogućnost da vide i taj drugi dio priče koji je isto tako atraktivan. Postoje začeci i mi ih svakako pratimo i dajemo im podršku. Recimo fenomenalan posao je napravio župan sa svojim gospodarstvom i raftingom na Zrmanji.
Kad je riječ o otocima, oni nude različite sadržaje od kulturnih do gastronomskih. Primjetili smo da su se otoci počeli buditi. Ako posjetite bilo koji od njih pronaći ćete nekoliko kvalitetnih mjesta na kojima ćete moći doživjeti pravi otočni ambijent.
Jose Carreras umjesto Lennya Kravitza
Za razliku od prošle godine kada je glavni događaj bio Lenny Kravitz, ove godine je Jose Carreras. To su dva izvođača koja imaju potpuno različitu publiku. Zašto takav kontrast?
– Nismo htjeli raditi razliku, osnovni kriterij nam je da svi koji dođu ovamo budu vrhunski. Ove godine posebno je naglašen bio aspekt moderne glazbe kroz Garden festival, tako da smo htjeli napraviti jedan kontrapunkt i na taj način privući i ozbiljniju publiku.
Kakve su prognoze za ovu turističku sezonu za grad Zadar?
– Za prvih šest mjeseci imamo isti broj dolazaka gostiju i povećanje od 6 posto u broju noćenja. Svjestan sam da kod ugostitelja postoji manji financijski priliv. Ipak, to je ona financijska kriza koja hara cijelim svijetom i s kojom se moramo suočiti i shvatiti da je ona tu. Ipak ljudi putuju i očito je da za sada u Zadar putuju istim žarom kojim su to radili i do prijašnjih godina. Do kraja sezone sigurno ćemo imati pluseve i u dolasku i u noćenjaima, a vjerojatno će se popraviti i situacija financijskog stanja. Činjenica je da će Zadar do kraja sezone imati rezultate koji će biti u plusu i da ćemo moći s optimizmom krenuti s pripremama za drugu sezonu.