Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Od građanskog sata do građanskog odgoja

Autor: Ante Vidović

12.09.2012. 22:00
Od građanskog sata do građanskog odgoja

Foto: Adam VIDAS



Mi smo jedina srednja škola u Zadarskoj županiji koja je uvela građanski sat u okviru izvannastavnih aktivnosti. S njim smo počeli 1998. godine. Naši učenici se uče da budu odgovorni građani i da su oni odgovorni za ono što se u njihovoj sredini događa
Srednja škola Obrovac jedna je od četiri  srednje škole u Hrvatskoj  koja sudjeluje u eksperimentalnoj provedbi kurikuluma  građanskoga odgoja i obrazovanja u ovoj i sljedećoj  školskoj godini. Jedan od razloga zašto je obrovačka srednja škola izabrana za provođenje programa jest što se  u njoj već četrnaest godina  provodi građansko obrazovanje učenika kroz izvannastavnu aktivnost.
– Mi smo jedina srednja  škola u Zadarskoj županiji  koja je uvela građanski sat u  okviru izvannastavnih aktivnosti. S njim smo počeli  1998. godine. Naši učenici  se uče da budu odgovorni  građani i da su oni odgovorni  za ono što se u njihovoj  sredini događa. Kroz  građanski sat uče na uljudan  način komunicirati s drugima, tražiti i ostvarivati  svoja prava, ukazivati na  probleme u lokalnoj zajednici i šire te se uključivati u  njihovo rješavanje, a ne da  samo komentiraju iz fotelje  kako nešto nije u redu i kako  je situacija loša, kaže ravnatelj Srednje škole Obrovac  Darko Tokić, istaknuvši da  od ove godine uvode građanski odgoj u nastavu.
– Mi smo građansko  društvo i djeca zaslužuju da  se upoznaju s njime te podržavam njegovo uvođenje u  nastavu kao obavezni predmet. Smatram da u njemu  treba biti manje teorije, a  više se baviti konkretnim  problemima. Ovo je na  određeni način i borba protiv  korupcije. Ako ste svjesni da  ste dio ovoga društva te da  možete djelovati na njega,  onda je to sasvim drugačija  slika od one koju smo imali.  Pojedinac koji se bori za svoja prava bori se i za prava  drugih.
Obrovački srednjoškolci  do sada su imali nekoliko  inicijativa prema Gradu  Obrovcu s različitim uspjehom. Tražili su da se riješi  plaćanje prijevoza učenicima iz obitelji sa slabijim  imovinskim stanjem, što je  na kraju i prepoznato od  Grada. Zatražili su i stipendiranje učenika što nije isposlovano, ali se počelo s  nagrađivanjem najboljih  učenika. Također ukazalo se  na problem maloljetničkog  klađenja te radi njegovog  rješavanja predložili ukidanje kladionica u blizini škole.