Najteže je bilo odvažiti se da nam hobi postane jedini izvor prihoda

Slika korisnika valentinam
HIA - HOBBY I ADORE
Iza imena brenda HIA stoje Helena Kolega, Iva Martinović i i Ana Stipić koje svojom kolekcijom Feel Zadar, originalnih zadarskih suvenira: razglednice, magneti, nakit, slike na platnu, majice i šalice s motivima zadarskih znamenitosti, osvojile tržište, ali i žiri Nasmiješenog sunca
Vedran SITNICA
Helena Kolega, Iva Martinović i Ana Stipić Radulović svoj brend razvijaju u Inovativnom Zadru

Ovogodišnje "Nasmiješeno sunce" u kategoriji "Novi suvenir" dodijeljeno je projektu "HIA - Hobby I Adore" iza kojeg stoje tri mlade poduzetnice - Helena Kolega (marketing menadžerica), Iva Martinović (grafička dizajnerica) i Ana Stipić Radulović (grafička dizajnerica) koje su osmislile kolekciju Feel Zadar, originalne zadarske suvenire: razglednice, magnete, nakit, slike na platnu, majice i šalice s motivima zadarskih znamenitosti.

- Nagrada nas je zaista iznenadila. Moramo priznati da nam je bila izuzetna čast kada smo shvatile da je Grad Zadar naše proizvode prepoznao kao suvenire koje je vrijedno nagraditi. Ovo će nam priznanje svakako pomoći u smislu potvrde da su proizvodi dobri te da možemo raditi dalje na njihovom razvoju, kao i na povećanju proizvodnje i distribucije, rezimiraju dojmove nakon osvojene nagrade mlade poduzetnice.

Dodaju kako je projekt "HIA - Hobby I Adore" nastao na temelju njihovog dosadašnjeg dugogodišnjeg iskustva, ali i prijateljstva.

Krenule s božićnim ukrasima

- Htjele smo sam posao grafičkog dizajna, kojim se bavimo, podići na jednu višu razinu, na način da na tržište plasiramo gotove dizajnerske proizvode koji će biti namijenjeni poslovnim subjektima, ali i fizičkim osobama. Složile smo se da želimo pokušati napraviti nešto novo na tržištu. Trebalo je čitavu priču posložiti u jednu smislenu cjelinu i na koncu skupiti hrabrosti i odvažiti se okušati u poduzetništvu. Prvi projekt bili su personalizirani božićni ukrasi i pokloni za Božić 2016., poput personaliziranih ukrasa za bor i čestitki, personaliziranih slika na platnu, da bismo potaknute dobrim reakcijama okoline, nastavile i druge svoje ideje pretvarati u nove proizvode iz čega je na kraju nastala prava mala tvornica, većinom, rukotvorina. Od samog početka dobivale smo pohvale, kako od prijatelja i rodbine, tako i od prvih kupaca, što nam je bio veliki pokazatelj da radimo nešto dobro, te da trebamo nastaviti raditi dalje na razvoju novih proizvoda i strategiji. Najteže je možda bilo napustiti sigurnost bivših radnih mjesta i odvažiti se da nam hobi kojeg obožavamo, dakle rad na dizajnerskim proizvodima, zapravo postane jedini izvor prihoda, naglašavaju poduzetnice.

I tako je sve krenulo, prije svega kreativne, djevojke su bez problema osmišljavale razne proizvode, "mučeći" se jedino s pitanjem: što izdvojiti, kako prepoznati one koji bi i komercijalno mogli biti isplativi?

Priča iz Inovativnog Zadra

- Mi smo prvenstveno studio za grafički dizajn, kao i print studio za male formate te za tisak širokog formata iz role. Kod nas dakle možete otisnuti vizitku ili letak, ali i naručiti oslikavanje vozila ili izloga. Osobito nam je zanimljivo raditi nove vizualne identitete i knjige grafičkih standarda za poslovne subjekte. Radimo, dakle, sve vrste grafičkog dizajna i priprema za tisak; kataloge, letke, časopise, brošure, etikete i pakiranja raznih vrsta proizvoda, sve vrste oglasa, ali i idejna rješanja za uređenje unutarnjeg prostora i zapravo sve što je potrebno grafički dizajnirati i osmisliti. Najveći izazov nam je nešto osmisliti od početka pa tako volimo dobiti klijenta koji nam prepusti oblikovanje kompletnog vizualnog identiteta svoje firme. Također, nudimo usluge profesionalnog održavanja profila na društvenim mrežama (najčešće Facebook i Instagram) za poslovne korisnike. Što se tiče finalnih proizvoda u ponudi imamo paletu personaliziranih proizvoda - slike na platnu, majice, naljepnice za zid, šalice i slično. Također, imamo i velik broj kolekcija za vjenčanja koje obuhvaćaju standardno: pozivnice, zahvalnice, revere, konfete, ali i nekoliko inovativnih proizvoda, kao što je plakat uspomena za vjenčanje (na koje se potpisuju gosti, te mladencima ostaje kao trajna uspomena) ili personalizirane kutije za koverte, kratko rezimiraju svoj posao.

Djevojke su smještene u Inovativnom Zadru, zgradi u Novom Bokanjcu, zajedno s nizom drugih gradskih poduzetnika.

Web shop i društvene mreže

- Za ekipu iz Inovativnog Zadra imamo samo riječi hvale. Zaista nam je puno značilo to što smo se mogle prijaviti na natječaj za najam prostora s obzirom da u to vrijeme još uvijek nismo bile sigurne je li naša poslovna ideja zaista dobar put. Nakon što smo dobile prostor na natječaju kao projekt "HIA - Hobby I Adore" to nam je također bio znak da sve što smo zamislile ima smisla, a obzirom da su i oni našu ideju prepoznali kao potencijalno tržišno održivu. Najam za prvu godinu nam je besplatan, plaćamo samo režijske troškove, te naravno da je u takvim uvjetima puno lakše uopće realizirati postojanje ureda, nego da smo morale negdje uzeti prostor u najam, naglašavaju.

Među djevojkama neke posebne podjele poslova nema. Iva i Ana su grafički dizajneri pa rade najviše dizajn dok se Helena, kao ekonomistica, više bavi ugovaranjem poslova i drugim administrativnim poslovima. Međutim, u većini odluka, a osobito na razvoju novih proizvoda uvijek sudjeluju sve tri. Trenutno svoje proizvode plasiraju preko vlastitog web shopa, a klijenti im dosta naručuju i putem Facebooka i Instagrama ili osobno dođu do njih. Svoje suvenire ljetos su prodavale i u jednoj gradskoj suvenirnici, specijaliziranoj isključivo za hrvatske proizvode hrvatskih dizajnera.

Pitamo ih, može li se živjeti od toga?

- Još uvijek smo žive, kroz smijeh odgovaraju.

Veliki planovi za budućnost

Planova za budućnost ovim trima kreativnim i hrabrim poduzetnicama ne nedostaje, kažu kako imaju brojne ideje.

- Planovi su svakako veliki i to na svim poljima koje smo navele; povećati opseg poslovanja samog print studija, dogovoriti suradnju s većim brojem poslovnih subjekata, proširiti paletu poklon programa s još inovativnih proizvoda te što se tiče suvenira, planiramo proširiti ponudu i na druga turistička središta u Hrvatskoj. Od samog početka nismo se ograničile samo na Zadar, tako da planiramo svakako raditi na poboljšanju web shop ponude, te nastaviti ulagati u online promociju, zaključuju.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)