Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Zadranke više vole glamuroznije vjenčanice

13.02.2011. 23:00
Zadranke više vole glamuroznije vjenčanice


Zadarski Festival vjenčanja, za razliku od sličnih događanja u zemlji i svijetu profitabilnog predznaka, organiziran je na inicijativu grupe obrtnika-volontera okupljenih kroz Sekciju trgovaca Udruženja obrtnika Zadar koji su na svojim “plećima” iznijeli gro organizacije sve tri dosadašnje manifestacije, koje nisu imale profit kao krajnji rezultat, već priliku gradskim obrtnicima da prezentiraju svoje proizvode i usluge.
Na ovogodišnjem festivalu sudjeluje 55 obrtnika: 12 salona vjenčanica, 5 frizerskih i kozmetičarskih salona, 9 cvjećarnica, 9 fotografa te 20 ostalih djelatnosti vezanih za vjenčanja.
Najveći broj zadarskih mladenki odlučuje se za glamuroznije vjenčanice. Zaključak je to donesen na osnovu razgovora s obrtnicima-vlasnicima salona vjenčanica u gradu, okupljenih oko manifestacije Festival vjenčanja (Arsenal, 12. i 13. ožujka 2011. godine).
Ovogodišnje, četvrto izdanje spomenutog događanja, okupit će rekordan broj sudionika: salona vjenčanica, frizerskih i kozmetičarskih salona, cvjećarnica, fotografa te ostalih djelatnosti vezanih za vjenčanja, od slastičara, zlatara, agencija za organiziranje vjenčanja, agencija za organizacije bračnih putovanja pa preko agencija za uređenja prostora do catering tvrtki i svih ostalih subjekata jednog dobro organiziranog vjenčanja. Svi će oni za nekoliko tjedana budućim mladencima, a i svim ostalim Zadranima i njihovim gostima, prezentirati svoje usluge, upoznati ih s novim trendovima u organizaciji dana “D”, kako se to popularno kaže.
Kao medijski pokrovitelj ove manifestacije, nastale na inicijativu nekolicine gradskih obrtnika te realizirane prije svega volonterskim zalaganjem istih, Zadarski list će u ovih nekoliko tjedana do događanja, predstaviti sudionike festivala, nastojeći i prije same prezentacije istih u Arsenalu čitatelje upoznati s novim trendovima u organizaciji vjenčanja. Danas donosimo priču o iskustvima vlasnika salona vjenčanica koje smo kontaktirali nastojeći saznati prije svega što traže zadarske mladenke te koji su novi trendovi u dizajnu vjenčanica.
Nije svaka vjenčanica za svakoga
– Iako je teško donijeti neki generalni zaključak, rekla bih da zadarske mladenke ipak nešto više traže glamuroznije vjenčanice. Najtraženiji model vjenčanice u našem salonu je haljina krojena usko do bokova, a onda sve šira kako se spušta do poda. Cure koje nam dolaze u salon znaju reći da vjenčanica nije prava vjenčanica ako nije nakićena, bogata i čipkom, i šljokicama, a dakako i samim krojem. Često u izboru znaju pogriješiti kada traže određen tip vjenčanice, najčešće nešto iz novina, vjenčanicu kakvu je imala filmska zvijezda, ne razmišljajući kako će im to stajati. Nije svaka vjenčanica za svaku curu, treba znati prilagoditi kroj vjenčanice linijama tijela, tenu, frizuri… svim onim osobnim karakteristikama koje se ne mogu promatrati odvojeno od haljine. Često sugeriramo djevojkama da probaju neki drugi kroj, da se vide i u nekom drugom izdanju te da tek onda donesu svoj konačan sud, priča Jasmina Brkić iz salona vjenčanica Bona Dea.
Ista iskustva s budućim mladenkama ima i Ada Duka, vlasnica salona vjenčanica Ada i idejna začetnica Festivala vjenčanja. Ada ističe kako često djevojkama savjetuje da probaju više modela vjenčanica, da ne prenagle u svojoj odluci.
– Djevojke znaju doći i godinu dana prije vjenčanja u salonu izabrati haljinu i ne razmišljajući što bi se sve moglo dogoditi u tih godinu dana do vjenčanja, hoće li se udebljati, hoće li promijeniti ukus, hoće li na kraju krajeva i ta vjenčanica biti na raspolaganju takva kakva jest taj dan u salonu. Mislim da je dovoljno doći šest mjeseci prije, da je to sasvim dovoljno vremena da se na miru odabere najprikladnija haljina, da se bez nervoze i žurbe izabere upravo ona vjenčanica u kojoj će mlada zablistati, naglašava Ada.
U svijetu trend nekonvencionalne vjenčanice
– Dođu nam sa slikom neke glumice, modelom vjenčanice koji je ona nosila i čija cijena ide u nebo. Ne, tako se to ne radi. Vjenčanica treba naglašavati ono najljepše na mladenki, respektirati njene proporcije tijela. Nije ista vjenčanica koja se radi za djevojku koja nosi konfekcijski broj 34 ili 50, ističe Ljiljana Rujak, vlasnica salona vjenčanica Diora.
Ljiljana dodaje kako je njoj osobno najljepša jednostavna vjenčanica, bez puno čipke, bez šljokica. No, kako se danas traže i ti, njoj dragi modeli, a i oni u potpunosti oprečni, glamurozni, široki, bogato podstavljeni, u svom salonu drži velik izbor haljina. Kaže da ima djevojaka koje traže klasične vjenčanice, no isto tako i nekonvencionalne mini vjenčanice ili haljine koje nisu standardno bež i bijele boje.
Svjetski trendovi sve više u prvi plan izbacuju nekonvencionalne vjenčanice-haljine koje mladenke mogu nakon vjenčanja iskoristiti i za neke druge prilike. Doduše, u Zadru taj trend nije baš zaživio, no broj mladenki koje se odlučuju za haljinu koja može biti i vjenčanica, a isto tako i svečana haljina za odlazak na kakvo primanje ili zabavu sve je veći.
Vlasnica butika Marival Zizi Kurtin ističe kako joj iz dana u dan dolazi sve veći broj budućih mladenki tražeći haljinu koju bi mogle nositi kao vjenčanicu, a nakon toga i kao svečanu haljinu za neke druge prigode.
– Pirevi su danas sve skromniji, a shodno tome i vjenčanice. Mlade, urbane djevojke traže nešto novo, vjenčanicu koja neće biti poput vjenčanica njihovih baka i majki, traže nešto jednostavno, otkačeno i nosivo i nakon svečanog čina uplovljavanja u bračnu luku. To je danas stil jedne mlade urbane Zadranke, danas je na vjenčanju, a sutra u istoj haljini i martensicama umjesto salonki pleše u kakvoj diskoteci, ističe Zizi.
Ili novo ili tradicionalno
– Ono što danas mlade cure najčešće griješe pri odabiru vjenčanice je miješanje tradicionalnog i novog. Treba se najprije odlučiti za tip vjenčanja, a onda shodno tome odabrati i vjenčanicu, a i sve ostale dodatke, kako bukete cvijeća, tako i perle, a na kraju i frizuru koja je najčešće najproblematičniji dio. Ne može jedna mlada cura “okovati” svoju kosu u strogu punđu za gospođu u zrelima godinama. I frizura treba respektirati osobu, njenu mladost i lepršavost što djevojke u želji da taj dan budu posebne itekako znaju smetnuti s uma, mišljenja je Zizi.
– Djevojka treba pronaći sebe, kako u frizuri, tako i vjenčanici. Treba probati puno vjenčanica prije negoli se pronađe ona prava. I u mom salonu djevojke znaju donijeti sliku iz novina i reći: eto, tako želim izgledati. To nije pravi pristup, naglašava Ivana Pedić, vlasnica salona vjenčanica Favola. Iako osobno najviše voli raskošne vjenčanice s puno kristala i nagužvanog tila, jer smatra da je vjenčanje jednom u životu pa mlada treba iskoristiti priliku biti glamurozna, svoj osobni stav ne nameće klijenticama.
– Budućim mladenkama kažem da dobro razmisle prije negoli izaberu vjenčanicu, da vide koji će to kroj naglasiti njihovu osobnost, u kojoj će vjenčanici biti najljepše, ističe Pedić.
U njenom se salonu, kako nam je dodala, sve više traže jednostavnije vjenčanice, laganijih materijala i jednostavnijih krojeva, bez čipke koja je sve rjeđe u upotrebi.
U salonu vjenčanica Tina, vlasnice Jelene Lulić, također, su sve više tražene jednostavne vjenčanice, posebice rimskih i grčkih krojeva. Boje koje su “in” su boja slonovače i bež, dok tradicionalna bijela boja sve više “uzmiče”.
“Stručni” savjeti prijateljica
– Ono što primjećujem kao najčešću grešku pri odabiru vjenčanica je to što djevojke u salone dovode svoje prijateljice, očekujući od njih savjete. I što se događa, svaka prijateljica ima svoje viđenje, svakoj se sviđa nešto drugo. Mladenka se uplaši i ne zna što bi napravila, koju bi haljinu uzela. Savjet je budućim mladenkama, poslušati savjet nas profesionalaca koji znamo svoj posao, ne dopustiti si obeshrabrenje slušajući oprečne savjete prijateljica, savjetuje Lulić.
– Vjenčanica bi trebala biti vrhunac elegancije jedne žene. Prvenstveno mora biti elegantna, mora imati nešto što haljine inače nemaju, mišljenja je modna dizajnerica Klara Dedić, vlasnica salona Carol. Dedić ne prodaje ni ne iznajmljuje gotove vjenčanice već isključivo kroji vjenčanice po željama svojih klijentica.
– Naše vjenčanice nisu gotove već se kroje po zamisli mladenki. Zbog toga imamo malo drugačiju ponudu od ostalih, vjenčanice pomalo retro štiha, oslikane, s cvjetnim uzorcima, plisirane, u bojama… Sve ono što je drugačije od trenutačne gro ponude na tržištu. Dolaze nam djevojke koje traže nešto posebno, nešto skrojeno baš po njihovom tijelu. Jer svaka djevojka je posebna, svaka građa tijela traži specifične mjere, kroj koji će savršeno pratiti linije tijela. Nije isto staviti rez niže ili više, upotrijebiti korzet ili ne. Dobro osmišljen kroj vjenčanice, boja, dezen pa svakako i cvjetni buket, mogu napraviti drastičnu razliku u završnici, napominje Klara.
Kako u njenom salonu haljine šivaju, klijentice ih kupuju, no u ostalim salonima vjenčanica taj je “običaj” gotovo izumro. Više od devedeset posto vjenčanica u Zadru se iznajmljuje. Cijene se kreću od 30 do 40 posto cijene kupljene vjenčanice što otprilike iznosi od 2.500 kuna na više. Cijena ovisi o tome je li vjenčanica prvi put iznajmljena ili ne, te u kakvom je stanju. Budućoj mladenki to svakako nije mali izdatak, pogotovo u ova krizna vremena, no s druge strane, vlasnici salona vjenčanica i s time jedva krpaju kraj s krajem, pogotovo od kada su se vjenčanice počele naručivati i preko interneta.
Probati što više haljina
– Mladenke uglavnom iznajmljuju vjenčanice, a ako ih i kupe gledaju ih kasnije prodati, ističe Galina Ćosić, vlasnica salona vjenčanica Galina.
U njenom salonu su najtraženije krinoline, rađene od laganih, lepršavih materijala. Krinoline su najtraženije i u salonu Brigita, vlasnice Katice Mišić. Njene klijentice u čak preko osamdeset posto slučajeva odabiru bogate, raskošne krinoline. Da je bogato, raskošno… želje su i klijentica salona vjenčanica Lady, Melite Verunica.
– Iako djevojke sve češće traže kratke vjenčanice, krinoline su još uvijek prvi izbor mojih klijentica, naglašava Verunica.
Dakako, i krinolina može biti jednostavna haljina, sve ovisi o materijalu i dodacima koji su najčešće kamen spoticanja između budućih mladenki i profesionalaca. Verunica naglašava kako često zna upozoriti sitne djevojke kako njihova građa tijela traži volumen kako bi došle do izražaja, a isto tako i jake da ne uzimaju uske modele haljina koji će još više naglasiti njihovu korpulentnost.
– Ukusi su različiti i treba se znati prilagoditi djevojkama, dati im do znanja što bi im moglo dobro pristajati, respektirajući naravno i njihove želje. To je možda i najlakše napraviti sugerirajući im da probaju što više haljina i izaberu onu u kojoj se najbolje osjećaju. A to je zapravo i krajnji cilj, ponuditi djevojkama haljinu u kojoj će se dobro osjećati, u kojoj će biti prirodne i opuštene, uvjerena je Petra Vojković, vlasnica agencije za organizaciju vjenčanja Forum.


SUDIONICI


Sudionici Festivala vjenčanja koji prodaju i iznajmljuju vjenčanice: Bona dea, Ada, Marival, Tina, Favola, Diora, Lady, Galina, Carol, Brigita, Forum.