Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Mazda3 – bolja od švicarskih banaka

14.03.2011. 23:00
Mazda3 – bolja od švicarskih banaka


Uz pristalu liniju Mazdina “trojka” posebno oduševljava dinamikom i štedljivošću novog dizelskog motora te cjelokupnom sigurnošću dok potpunu glorifikaciju kvari “tek” cijena koja se odmiče od 160 tisuća kuna
Ima testova i testova. Ima isto tako automobila i automobila. A jedan od njih je i Mazda 3 u trovolumenskom izdanju. Ne, nje riječ o smanjenoj “šestici”, riječ je o apsolutno autonomnoj “trojki”. Istina, maska joj je skrojena na način da se uklapa u novi trend koji pronalazimo kako kod modela tri, tako i kod monovolumena 5, ali zahvaljujući bočnoj liniji i posebno stražnjem kraju koji na gornjem dijelu lijepo ističe svjetla, slobodno možemo progovarati i o sasvim osebujnom, autonomnom automobilu.
Kako smo pak imali sreću testirati ga na jednoj vrlo zahtjevnoj dionici, na relaciji od Rijeke do Ženeve i natrag, dajemo si za pravo donositi i nešto dalekosežnije zaključke. Ponajprije – Mazdu3 se iznimno jednostavno i ugodno vozi. Apsolutno je nazahtjevna i u cijelosti podređena željama vozača i putnika. Prostrana kabina uz vrlo ergonomični postav vozačkog okruženja dodatni su adut. Mjesta u izobilju a vrlo je prostran i prtljažnik. S tom razlikom što je pokrov klasični iz trovolumenskih limuzina pa je ulazak krupnijim predmetima – nemoguć. No to su uistinu male i sasvim nebitne zamjerke jer će se s njima budući vlasnik rijetko susretati.
I kad po strani ostavimo razigravanja o izgledu Mazde3, počinjemo glorificirati istinski novitet ovog automobila – novorazvijeni dizelski agregat zapremine 1,6 litara sa 109 “konja”. Samo toliko? Pa nije nam baš bilo jasno jer je osjećaj tijekom vožnje bio kao da se radi o snazi najmanje dvadeset posto višoj od deklarirane. A tek potrošnja! Možemo biti i vrlo precizni.
Od Rupe do Ženeve samo s jednim “tankom”! Ili potpuno precizno – nakon što smo u Rupi, u prohladno jutro neposredno nakon otvaranja crpke trpali dizel “do čepa”, radnju smo ponovili tek usred Ženeve. Bio je još uvijek dan a sličnom nam je metodom uspjelo uliti 44 litre. S obzirom na to da je prevaljeni put iznosio 780 kilometara, moglo bi se zaključiti kako smo na 100 kilometara u prosjeku trošili 5,6 litara. Budući da se radilo o brzoj vožnji autoputem te da smo kroz Milano milili najmanje sat vremena, podatak bi bio pretjerano optimističan. K tome, putni je kompjutor govorio kako je prosječna brzina bila 97 km/h (ah taj Milano, sve je pokvario!) a prosječna potrošnja 5,9 litara.
Bilo kao bilo – odličan rezultat, i vrhunska autonomija. U povratku nešto drugačiji podaci. Kroz Milano smo prošli “k’o kroz putar” ali smo zato 15-ak minuta čekali na ulazak u tunel Mont Blanc. Na kraju, oper na “pumpi” u Rupi: prosječna brzina 113 km/h, prosječna potrošnja 6,7 litara. Za koliko smo postotaka digli brzinu, toliko je porasla i potrošnja. Pa stoga – bolje je voziti s nešto “lakšom” nogom na gasu jer se time, a to je poglavito vidljivio na duljim relacijama, značajno štedi gorivo.
Putna je brzina i dalje povoljna a sasvim se sigurno izbjegava i enormni broj sigurnosnih kamera koje se na relaciji od Venecije do Milana nalaze svakih nekoliko kilometara. Primjerice, otputite li se do Pariza i natrag, iz Rijeke ćete “napraviti” po prilici 3 tisuće kilometara. Štedjevši 8 decilitara na 100 kilometara, na jednom ćete takvom putovanju uštedjeti 24 litre goriva, što po cijenama koje u Italiji i Francuskoj prelaze 1,4 eura, znače 42 eura. Ili sasvim pristojan, jednostavan obrok za četvero.
Uz apsolutno cjelokupnu opremu, Mazda 3 je zahvaljujući TX paketu opreme imala i 17-colne aluminijske naplatke, dvozonsku automatsku klimu, iznimno kvalitetni audiosustav, stražnje park-senzore kao i komande većine funkcija, pa tako i putnog kompjutora, na upravljaču. Ima na kraju i jednu jedinu, mada ne baš malu, negativnost – cijenu. Iznad 160 tisuća kuna. Redovna cijena 164.900 kuna bila je uvećana za nešto više od 3 tisuće kuna metalik laka, ali kako je na snazi akcija s popustom od 5 tisuća kuna, po prilici 163 tisuće kuna. Ima se za taj novac što birati i kod vrlo recentnih primjeraka klase iznad one u kojoj se nalazi “trojka”.
Pokušaj pravdanja motorom i kvalitetom opreme se također jednostavno relativizira tako  da nam je na kraju ostalo zaključiti kako sve stoji jer je u ovom slučaju naprosto riječ o jednoj vrlo kvalitetnoj – Mazdi. Kada se razlike u cijeni brišu a osjećaji se prepuštaju jedino apsolutnom užitku putovanja. Pa bilo to do Ženeve ili nekod drugog, još udaljenijeg grada na starom ili nekom novom kontinentu.
Nama je pak ostalo tek žaljenje što jedan takav automobil nemamo na – “hard testu” koji bi našu fascinaciju potrošnjom još i značajno multiplicirao.


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1560 ccm Snaga: 109 KS pri 4000 o/m
Okretni moment: 240 Nm pri 1750 o/m
Dimenzije (d/š/v): 4460/1755/1470 mm Međuosovinski razmak: 2640 mm
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11 s Maksimalna brzina: 187 km/h
Potrošnja (o/g/p): 3,8/5,8/4,5 l Emisija CO2: 119 g/km
Prtljažnik: 430 l Težina: 1245 kg Gume: 205/50 R17




+ Motor, potrošnja, unutrašnjost
– Cijena