Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Ovisni o modernoj tehnologiji

14.06.2011. 22:00
Ovisni o modernoj  tehnologiji


Koliki smo postali  ovisnici o modernoj tehnologiji i kolike se zamke kriju u  modernizaciji, najbolje su otkrili građani Dalmacije nakon  što su prekjučer zbog presijecanja optičkog kabela ostali  bez mogućnosti korištenja  svih blagodati moderne telefonije, odnosno fiksnih i mobilnih linija.
Naime, zbog ispada prijenosnog uređaja u Splitu kao i  zbog presijecanja optičkog kabela na magistralnoj liniji između Gračaca i Gospića mnogobrojni korisnici mobilnih i  telefonskih uređaja prekjučer  su imali osjećaj da su odsječeni  od svijeta. Mnoga kućanstva  nisu imala ni fiksnih telefonskih linija, a mnogima nisu  radili ni mobilni uređaji. Također smo dobili pozive i pritužbe da su brojni građani  zbog pada u sustavu imali problema s kartičnim poslovanjem u trgovinama, kao i s  podizanjem e-recepata u ljekarnama.
 – Imali smo problema s telefonskim linijama i internetom, kao i sa sustavom za izdavanje e-recepata pa smo se  snalazili kako smo mogli.  Ipak, glavno nam je da pacijenti ne budu uskraćeni. Pacijenti su pokazali razumijevanje za privremene poteškoće tako da nije bilo većih  problema, rekao je Božo  Čolak, ravnatelj Ljekarni Zadar.
Vitalne službe kao što su  hitna pomoć, vatrogasci ili policija posebno su osigurane da  uvijek budu dostupne građanima.
 – Unatoč problemima u sustavu nismo imali problema s  primanjem poziva građana.  Naime, naš je sustav programiran da prepozna pogrešku i  automatski se prebacuje na rezervni sustav tako da smo uvijek osigurani. Osim toga, ako  građani ne mogu dobiti nas,  uvijek mogu nazvati 112 koji  automatski prebacuje pozive  na hitnu pomoć tako da smo  uvijek na raspolaganju, rekao  je Robert Županović, zamjenik ravnateljica Doma Zdravlja Zadar. Dodao je  da su ovakvi slučajevi dobra provjera  funkcionira li njihov  sustav dobro.
Ni policija ni vatrogasni nisu zabilježili probleme s linijama, kao ni zadarska bolnica.  Ipak, neki su nam  građani rekli da nisu  mogli dobiti hitnu  pomoć jer njihovi  mobilni ni fiksni telefonski uređaji nisu  imali signala.
Iz T-coma su obavijestili  građane da stručni timovi intenzivno rade na otklanjanju  poteškoća te uskoro očekuju  uspostavu telekomunikacijskog prometa uobičajene kvalitete. Još prekjučer su riješili  dio poteškoća koje su mogli  osjetiti građani Šibenika, Zadra i Paga, a koje su nastale  zbog presijecanja optičkog kabela na magistralnoj liniji između Gračaca i Gospića, a do  kojeg je došlo tijekom nenajavljenih radova od treće strane. Iz T-coma se ispričavaju  korisnicima te zahvaljuju na  razumijevanju.