Accord nove generacije u svim promatranim elementima odlično povezuje limuzinske nakane i sportske gene prethodnika te ga bez zadrške možemo definirati jednim od najprivlačnijih automobila u srednjoj klasi
Sve ono što se nametalo za prezentacijskih upoznavanja i mjerkanja, tijekom testiranja pokazalo se i više no točnim: Honda je s novim Accordom napravila ozbiljnu, superprofesionalnu limuzinu koja pritom nije izgubila ni djelić sportske karizme po kojoj je ova japanska tvrtka zasluženo slavna. I ne samo to – ova generacija Accorda je do maksimuma izbrusila određene manjkavosti koje smo primjećivali kod prethodnika tako da ju slobodno možemo dovesti u suodnos s premium brandovima. No krenimo redom.
Vizualni identitet. Prema standardnim realistima, novi je Accord tek neznatni pomak u odnosu na prethodnika. Djelomično – to je točno. Estetika se bez većih izleta ili iznenađenja nastavlja no to je u svakom slučaju dobra odrednica. Kako je pak automobil narastao, tako su i elementi vižljaste limuzine kako bismo definirali prethodnika, prerasli u gospodsku raskoš zrele, stabilne limuzine. Naravno, te odrednice vrijede kako s prednje, tako i sa stražnje strane automobila. Unutrašnjost je pak znatnije promijenjena. Instrument ploča i središnja konzola su u tipičnom Hondinom stilu, ali ovog puta pozdravljamo odsutnost nepotrebno sjajne, pretjerano polirane plastike koja je prije znala “bosti oči”. Sada su su tu isključivo kvalitetni, decentniji materijali koji u opreci s ipak sportskijim izgledom čitave armature daju onaj potreban sklad, koktel luksuza i sporta na što se očito i ciljalo u ovoj ediciji.
Motor koji smo imali na testu nije nov, no nedavno je obnovljen. Više od 150 “konja” odlično se nosi s ne pretjerano teškim automobilom (omjer je 1 KS na manje od 10 kg) a kako nam je to već dobro poznato, varijabilnost koju donosi u tehničkom smislu jako se dobro preslikava i na potrošnju. Vozi li se automobil temperamentnije, i to u gradu, potrošnja prelazi 10 litara. Racionalizacija sve zajedno spušta na osam litara, a kako nam se čini realno bi bilo računati s prosječnom potrošnjom koja će se kretati u zoni 9 litara. To svakako nije mnogo jer tu pretpostavljamo podosta temperamentni stil kakvim u pravilu vozači Honde i voze. Odziv “na gas” je vrlo dobar, Accord ubrzava poslušno, jednakomjerno otpuštajući snagu a na delikatnijim, kontroliranijim prometnicama tu se mogu pojaviti i – problemi. Pitate se zbog čega kad je sve tako skladno i kvalitetno? Pa baš zato: automobil je toliko dobro zvučno izoliran da ni vrlo visoke brzine nemaju svoj zvučni odraz u kabini. Koliko ste stvarno brzi pokazat će vam tek pogled na brzinomjer a ako ste inače skloniji sluhom procjenjivati okretaje motora i brzinu, može biti problema s “radarima”. Mjenjač je šeststupanjski, manualni i vrlo, vrlo precizan. K tome, kako je ručica mjenjača smještena povišeno, “brzine” se može mijenjati vrlo brzo što itekako pridonosi sportskom osjećaju.
Prostranost automobila na stražnjoj klupi je dostatna. Mjesta ima dovoljno ali ono što zamjećujemo kod nove Honde kao izvjesnu manu je – međuosovinski razmak. On je na donjoj razini klase, štoviše tih 2,705 metara tek je pet milimetara više no što pronalazimo kod kompaktnog, sedanskog izdanja Civica. No dobro, s obzirom na to da je to jedna od rijetkih mana koja i nema značajnije refleksije na vožnju ili komfor, ne bismo je pretjerano eksponirali. Zapremina prtljažnika je također dobra, izdašna i čini nam se da će bit dovoljna za ispunjenje svih zahtjeva koji se pred jedan ovakav automobil mogu postaviti.
Honda je i prije bila poznata po raskoši kada je osnovna oprema u pitanju. Ne samo da se “u seriji” stavljalo zračne jastuke, klimu ili ABS, već se za istaknutu cijenu dobivalo i metalik lak što inače baš nigdje nismo susretali. I ovog se puta to ponovilo, a s obzirom na to da smo u ruke dobili izdanje s najvišim paketom opreme, suvišno je nabrajati što automobil sve ima jer ima – sve. Pohvalili bismo i sjedala, i to ne samo zbog njihova oblika koji zahvaljujući bočnim osloncima jako dobro drži tijelo kada se u zavoje ulazi većim brzinama, već i zbog tipa kože kojom su presvučena. Kod mnogih drugih automobila kožna sjedala stvaraju velike probleme, posebno ljeti. Prekomjerno znojenje je nemoguće izbjeći pa galamur koji sobom donosi koža jako brzo postaje besmislen kada vam se košulja zalijepi za leđa. U slučaju Accorda radi se o punoj koži na bočnim osloncima dok je na sjednom i leđnom djelu perforirana tako da “diše”. Kao i kod mnogih drugih elemenata i ovdje dakle – idealan spoj.
Cijena koju je testirani primjerak dosegao nije mala. Ona je svakako konkurentna, mada nešto viša no kod europskih primjeraka srednje klase, no kako smo već spomenuli – ova generacija Accorda ima tendenciju iskoraka prema premium primjercima. Promatramo li ga na taj način, što apsolutno zaslužuje, dolazimo do zaključka kako Accord i ne traži previše novca za ono što pruža.
Nisu li vas privuki ili bolje rečeno povukli neki ovovijeki krojevi automobila poput monovolumena ili SUV-a, Accord se u zoni klasičnih limuzina nameća kako odličan odabir. Riječ je jednostavno o vrlo markantnom automobilu s kojim ćete u svim svojim poslovnim nastupima iskazivati maksimalnu ozbiljnost a nakon uspješno potpisanog ugovora, na povratku kući, moći ćete sebi dati oduška i uživati u brzoj, preciznoj jednom riječju maksimalno sportskoj vožnji.
Tehničke karakteristike
Zapremina: 1998 ccm Snaga: 156 KS pri 6300 o/m Okretni moment: 192 Nm pri 4300 o/m Dimenzije (d/š/v): 4725/1840/1440 mm Međuosovinski razmak: 2705 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,3 s Maksimalna brzina: 215 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,9/9,4/7,2 Emisija CO2: 170 g/km Prtljažnik: 467 l Težina: 1414 kg Gume: 225/50R17.
+: Stil, oprema, motor, kvaliteta izrade
-: Međuosovinski razmak
Cijena: 239.900 kuna
najnovije
najčitanije
Košarka
Košarka
VIDEO Beogradska arena pljeskom dočekala Tonija Kukoča. Na utakmici bio i Dino Rađa
Novosti
U rimskom zatvoru
Papa oprao noge zatvorenicama
Zadar & Županija
ugovori za 16 projekata
Bolnici za ortopeiju Biograd sredstva za poboljšanje usluga
Sport
Golden fight
Zadarski borci Reljić i Ražov nastupaju u Zagrebu
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Zadarska Svrdlovina poput talijanskog Nebbiola!
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program