Upotreba informacijskih tehnologija u turističkom marketingu glavna je tema prve konferencija o digitalnom turizmu u Hrvatskoj Zadar DigIT koja je jučer počela u Zadru u Arsenalu i završava danas. Kolika je važnost informacijskih tehnologija u današnjem svijetu turizma najbolje otkiva činjenica da kada turisti prikupljaju podatke o odabiru mjesta za odmor na prvom mjestu im je prethodno iskustvo, a odmah na drugom osobne preporuke drugih korisnika koje pronalaze na društvenim mrežama. Razvoj tehnologije omogućio je nove poslovne mogućnosti za gospodarstvenike i unaprijedio kvalitetu ponude za potrošače.
Korištenje emarketinga ima brojne pogodnosti kako za ponuđače turističke ponude tako i za njene korisnike. One sve više imaju ulogu u današnjem poslovanju kada se odavno napustio koncept da je tržište rastaljeni lonac u kojem prevladava jedan mitski kupac za kojeg je potrebna jedna oglašavajuća poruka. Današnje tržište je francuska salata, sastoji se od brojnih segmenata od kojih svaki zahtjeva poseban pristup. U takvoj dinamičkoj sredini nove tehnologije su iznimno značajne za ostvarivanje uspjeha.
Znanstvenik na Institutu za turizam Damir Krešić kao prednosti korištenja emarketinga naveo je sljedeće: globalni doseg, niži troškovi, mali i srednji poduzetnici dobivaju pristup globaliziranom turističkom tržištu, rezultati su lako mjerljivi, personaliziranje marketinških aktivnosti, veća fleksibilnost i brže reagiranje. Nove tehnologije dovele su do jačanja međusobne konkurencije od čega značajnu korist imaju krajnji korisnici. U globali se može reći kako su nove tehnologije imale značajni utjecaj na sva četiri elementa marketinškog miksa: proizvoda, cijene, promocije i distribucije.
– Vi kao turist više niste osuđeni na gotov proizvod. Prije ako vam se pojedina komponenta nije sviđala niste imali velikog utjecaja na to. Bila je politika uzmi ili ostavi. Danas uz pomoć novih tehnologija turisti sami biraju svoj paket. Cijena je također postala transparentnija, fleksibilnija i dinamičnija. Danas kao kupac možete u jedan tren provjeriti cijene sličnih proizvoda, a prije je to zahtijevalo vremena. Promocija je postala interaktivna i prilagođena za uski tržišni segment. Na području distribucije javljaju se novi kanali koji se temelje na informacijskim tehnologijama, kaže Krešić.
Novi trendovi koje marketing stručnjaci trebaju pratiti su mobilni web i mobilne aplikacije koji razvojem mobilnih uređaja imaju sve veću ulogu kao i korištenje GPS satelitske navigacije u destinacijskom marketingu.
najnovije
najčitanije
Županija
održive zajednice
Udruzi Volim Vlašići Večernjakova nagrade „Zeleni leptir 2023.”
Zadar
Od subote
U gradskim vrtićima počinju e-Upisi
Kolumne
TV SVEKRVA
Copy paste novinari
Scena
izvor ekskluzivno otkriva
Hailey Bieber razmatra probno razdvajanje od supruga Justina: ‘Treba joj vremena’
Zadar
Nebriga vozača
Na zadarskim cestama više od 2 000 vozila kojima je istekla prometna, a jedna skupina je najgora
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
PANEL RASPRAVA