Oporavak će teći puževim korakom

Slika korisnika admin
Adam VIDAS
Sa okruglog stola u hotelu Kolovare

U sklopu II. godišnjeg susreta gradonačelnika i poduzetnika održan je zanimljiv okrugli stol na temu "Recesija i razvoj". Sudionici izlaganja bili su gradonačelnici Zadra, Koprivnice i Buzeta Zvonimir Vrančić, Zvonimir Mršić i Valter Flego te poduzetnici Ivo Usmiani i Hrvoje Prkačin, dok su moderatori bili Miodrag Šajatović i Davor Žmegač. Hrvoje Stojić, analitičar Hypo Alpe Adria Banke održao je uvodno izlaganje kojem je fokus bio na javnim financijama i fiskalnim rizicima.

- Recesija je dovela do pada domaće potražnje, a oporavak će teći puževim korakom i u zaostatku smo u odnosu na regiju, kazao je Stojić i dodao kako će stopa rasta biti niska, od dva do dva i pol posto te istaknuo potrebu strukturne reforme.

U nastavku su prikazane dugoročne projekcije rasta BDP-a po regijama, a niti prema njima Hrvatsku još neko vrijeme ne čekaju pozitivni pomaci.

- Potrebno je bolje koordinirati fiskalnu politiku, a pravilo bi trebalo biti da trošimo onoliko koliko imamo. Potrebna je veća transparentnost u dodijeli socijalnih transfera. Smanjenje državne administracije ne treba raditi "navrat-nanos", ali su potrebni bolji procesi za uštede, kazao je Stojić i istaknuo kako inflacija kratkoročno nije tema, ali ne treba očekivati snažniju monetarnu relaksaciju dok rastu fiskalni rizici.

Nakon uvodnog izlaganja Zvonimir Vrančić, gradonačelnik Zadra, okupljenima je kazao kako je 2010. godina bila teška i da su znatno smanjeni prinosi od komunalnih doprinosa i porez na promet nekretnina, ali da se prirez građanima neće uvoditi te da očekuje bolju 2011. godinu.

- Imamo saznanja, iz poduzetničkih krugova, da postoje projekti u visokim fazama pripremljenosti, naročito što se tiče izgradnje hotelskih kapaciteta u Zadru. Kako je porez na promet nekretnina 4 puta manji nego do sada i ne može biti manji, a ako nam se dogodi značajna investicija riješili smo se ovogodišnjih problema, kazao je Vrančić i dodao kako je ove godine Grad imao samo jednu značajniju investiciju, a da se sljedeće godine očekuje nekoliko u komunalnoj infrastrukturi i na to će se utrošiti 50 milijuna kuna, u odnosu na proračun od 400 milijuna.

- Baziramo budućnost na dva projekta, gradnji luke Gaženica iz kredita njemačke i Svjetske banke, a pripremamo i projektnu dokumentaciju za gospodarsku zonu u blizini luke Gaženica, kazao je Vrančić ističući kako se razvoj usporio prošle i ove godine te da će oporavak doći 2012. godine.

Zvonimir Mršić, gradonačelnik Koprivnice, osvrnuo se na uvodno izlaganje u kojemu je Hrvoje Stanić kazao kako će sljedeće godine BDP biti manji za tri posto zbog izbora te je rekao kako bi trebali biti održani izvanredni izbori, a pomalo kritički osvrnuo se i intenzivni na razvoj Zadra.

- Velika je razlika između Zadra i Koprivnice, ni mi nemamo prirez i nećemo ga uvoditi, ali od Koprivnice do Zagreba trebalo mi je sat i pol, a do Zadra nešto više. Nemamo cestu, prugu, a ni Gaženicu te nismo dobili i lipe iz državnog proračuna za to što smo u gradu radili. Mislim da bi bilo najbolje da se izbori raspišu odmah, jer kako je kolega Stojić pokazao, sljedeće godine će deficit porasti sa 14 na 17 posto. Dakle, izbori će nas koštati 3 posto deficita i mislim da Hrvatskoj treba pozitivan, optimističan šok, kazao je Mršić dodajući kako su sačuvana radna mjesta, ali je zbog izmjena Zakona o porezu na dohodak 20 posto smanjen prihod od tog poreza.

Gradonačelnik Vrančić je odgovorio kako ni Zadar nije dobio niti kune iz državnog proračuna te kako je autocesta građena jer je to bilo potrebno Hrvatskoj.

U nastavku je Ivan Flego, gradonačelnik Buzeta, iznio kako je i kod njih vidljiv pad, još od 2008. godine, ali su nekako uspjeli teret krize podijeliti na sve.

Svoje viđenje na temu "Recesija i razvoj" iznijeli su i poduzetnici te je Ivo Usmiani iz Jadran Galenski laboratorija kazao kako oni i u godinama recesije bilježe rast, jer su se orijentirali ka istočnim tržištima Rusiji, Ukrajini i Kazahstanu. Hrvoje Prkačin, direktor marketinške firme Europlakati, kazao je kako je evidentan ogroman pad prometa u svim marketinškim granama pa tako i kod njih.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno