Zadrani zabrinuti jer im ne stižu računi za struju

Slika korisnika valentinam
Tehnički problemi u HEP-u
Računi za prosinac predani su na poštu te se očekuje njihova dostava tijekom tjedna, a oni za šestomjesečno obračunsko razdoblje su u izradi. Rokovi plaćanja će biti prilagođeni datumu slanja kako bi kupci imali dovoljno vremena za plaćanje, poručuju iz HEP-a
Marin GOSPIĆ
U zadarsku Elektru građani su ovih dana požurili po pojašnjenja

Veći broj Zadrana još uvijek u svoje poštanske sandučiće nije dobio račune HEP-a za mjesec prosinac ili za šestomjesečno obračunsko razdoblje, osvisno o načinu obračuna i plaćanja. Zbog loših iskustava, bilo vlastitih, bilo tuđih, sa sve rigoroznijim načinom prisilne naplate dugovanja komunalnim, teleoperaterskim i inim tvrtkama, stoga se kod mnogih javila bojazan od zaračunavanja kamata i ovršnih postupaka koji donose dodatne troškove. No, razloga za bojazan nema, tvrde u HEP-u, jer je zakašnjela isporuka računa, kao i teškoće u dostavi očitanja putem besplatne telefonske linije, posljedica neodgodivih radova na uvođenju novog informatičkog sustava u toj tvrtki. Potrošače mole za strpljenje te napominju kako će rokovi naplate računa biti prolongirani za vrijeme koliko je kasnila njihova isporuka.

Broj obračunskog mjernog mjesta

- U tijeku je provedba završne faze informatičkog razdvajanja opskrbne djelatnosti od djelatnosti distribucije električne energije u sklopu zakonski propisanog razdvajanja tih djelatnosti, odnosno potpunog razdvajanja poslovnih procesa u odnosima s korisnicima u društvima koja ih obavljaju - HEP Operator distribucijskog sustava (HEP ODS) i HEP Elektra. Činom razdvajanja djelatnosti, HEP ODS te slijedom toga i područna jedinica – Elektra Zadar, nema uvid u račune kupaca, uplatama i dugovanjima te ne izdaje račune za električnu energiju. Napominjemo kako kupci HEP ODS-u i dalje dostavljaju očitanje/samoočitanje brojila, kao i reklamacije potrošenih količina koje se prosljeđuju opskrbljivačima, stoji u odgovoru iz HEP Elektre na naš upit o razlozima kašnjenja računa, gdje nadalje navode kako je zbog navedenoga došlo i do promjena u procesu dostave očitanja stanja brojila. Pojašnjavaju kako novi postupak zahtijeva da kupac, umjesto dosadašnje šifre kupca, unese broj svog obračunskog mjernog mjesta. Taj broj (OMM) nalazi se na poleđini računa ili 6-mjesečnog obračuna i njega po novom sistemu kupac treba unijeti prilikom dostave telefonom ili upisom u aplikaciju »Dostava očitanja« koja se nalazi na stranici www.hep.hr/ods/. No, to ne mogu učiniti svi građani-potrošači već samo korisnici koji već imaju evidentiran OIB kod HEP ODS-a, a oni koji to nemaju, mogu ga dostaviti putem info telefona, e-maila ili na šalteru pripadajućeg distribucijskog područja.

Puno upita kupaca

- Napominjemo kako se zbog radova na informatičkom sustavu te velikog broja zaprimljenih upita kupaca, zahtjevi obrađuju s odgodom, dok usluga dostave očitanja putem besplatnog potrošačkog telefona radi s poteškoćama. U tijeku je dorada sustava dostave očitanja i očekujemo da bi svi problemi vezano uz dostavu očitanja trebali biti otklonjeni najkasnije do kraja ovog tjedna, tvrde u HEP Elektri napominjući kako su računi za mjesec prosinac (za kupce koji primaju račune mjesečno) predani na poštu te se očekuje njihova dostava kupcima tijekom ovog tjedna, a rok za plaćanje tih računa je kraj mjeseca, odnosno 30. siječanj za najveći dio.

- Računi za šestomjesečno obračunsko razdoblje su u izradi te će biti poslani kupcima krajem ovog tjedna. Rokovi plaćanja će biti prilagođeni datumu slanja računa kako bi kupci imali dovoljno vremena za plaćanje. Napominjemo kako je kasnije slanje računa najvećim dijelom posljedica uvođenja novog informatičkog sustava. Molimo kupce za strpljenje, kao i da upite te eventualne reklamacije upute putem elektroničke pošte, na adresu: elektra@hep.hr, poručuju iz HEP-a.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)